واکسن «فایزر» هفته آینده در دسترس مردم کانادا قرار می‌گیرد

نخست وزیر کانادا امروز خبر داد، نخستین محموله از واکسن کرونای فایزر و شریک آلمانی‌اش هفته آینده به کانادا می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از به نقل از شینهوا، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا امروز اعلام کرد، نخستین محموله واکسن کرونای شرکت فایزر هفته آینده به کانادا می‌رسد و گروهی از مردم این کشور با واکسن فایزر واکسینه می‌شوند.

وی ادامه داد: کانادا می‌تواند با ورود نخستین محموله واکسن فایزر، واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ را از اوایل هفته آینده اجرایی کند.

ترودو با شرکت در پارلمان خاطرنشان کرد: قبل از پایان سال ۲۰۲۰، کانادا  حدود ۲۴۹ هزار دوز از واکسن کرونای فایز را دریافت خواهد کرد.

انتظار می‌رود سازمان بهداشت کانادا، واکسن این شرکت آمریکایی را در این هفته تصویب نهایی کند.

ترودو گفت: «ما واکسیناسیون را از آسیب پذیرترین جمعیت‌ها شروع می‌کنیم و با فراهم کردن شرایط مورد نیاز برای حمل و نقل واکسن شرکت فایزر، در چند ماهه اول سال ۲۰۲۱ تعداد کثیری از مردم را برای کنترل همه‌گیری واکسینه می‌کنیم».

از آنجا که واکسن فایزر باید در دمای بسیار سرد نگهداری شود، برای اطمینان از ایمنی واکسن، محموله به ۱۴ مرکز شهری در سراسر کانادا تحویل داده می‌شود؛ سیستم‌های تحویل و ذخیره سازی واکسن در حال حاضر تحت آزمایش است.

در حالی که اخبار  تزریق واکسن به مردم امیدواری می‌دهد، ترودو از کانادایی‌ها خواست که همچنان به ماسک زدن، شستن دست‌ها، رعایت فاصله اجتماعی و جلوگیری از اجتماعات ادامه دهند.

۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
کد خبر: 10394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha