طرح سوت‌زنی هفته آینده در دستورکار کمیسیون قضایی قرار می‌گیرد

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه طرح سوت‌زنی هفته آینده در دستورکار کمیسیون قضایی قرار می‌گیرد گفت: بر اساس این طرح 10 درصد از اموال کشف‌شده بر اثر فساد به کسی که فساد را افشا کند اهداء می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، حجت‌الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، گفت: طرح سوت‌زنی هفته آینده در دستورکار کمیسیون قضایی مجلس قرار می‌گیرد.

وی افزود: بر اساس این طرح حمایت‌های اطلاعاتی، امنیتی و شغلی به طور کامل از کسانی که فساد را افشا می‌کنند، به عمل می‌آید و برای افشاکنندگان فساد جایزه و هدیه‌ای هم در نظر گرفته شده است.

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: بر اساس این طرح 10 درصد از اموال کشف‌شده به عنوان هدیه در اختیار کسی که فساد مالی را افشا کند قرار می‌گیرد.

نوروزی خاطرنشان کرد: همچنین در جلسه هفته آینده کمیسیون طرح قانون مهریه در دستورکار کمیسیون قرار خواهد داشت و مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: بر اساس این طرح کسی که محکوم به پرداخت مهریه است زندان نمی‌رود و اگر دارایی دارد، دارایی وی فروخته و مهریه از آن طریق پرداخت می‌شود که اثبات داشتن مال و اموال فرد محکوم برعهده زوجه است.

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس در پایان گفت: همچنین بر اساس این طرح اگر فرد محکوم به پرداخت مهری مال و اموالی نداشته باشد، بخشی از حقوق وی به صورت ماهانه برای مهریه پرداخت می‌شود و این که چه مقدار از این حقوق برای مهریه پرداخت شود به تشخیص قاضی بازمی‌گردد.

۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
کد خبر: 5664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha