جزئیات شرایط ترخیص موتورسیکلتها از پارکینگ

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: برای ترخیص موتورسیکلت ها از پارکینگ امکان تقسط جرایم وجود دارد و همچنین حداقل قیمت پارکینگ محسابه می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از مهر، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا صبح امروز در حاشیه جلسه «ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مشکلات و معضلاتی که در بحث توقیف وسایط نقلیه بود، بحث موتورسیکلت‌های رسوبی بود که بیش از ۸ تا ۹ سال در پارکینگ‌ها متوقف شده بودند.

وی ادامه داد: عمده دلیل توقف این موتورسیکلت‌ها هم تخلفات راهنمایی و رانندگی بود یا اینکه با دستور قضائی و تشخیص مأموران در پلیس آگاهی، این موتورسیکلت‌ها توقیف شده بودند.

به گفته رئیس پلیس راهور ناجا، در ۳۲ استان کشور بالغ بر ۸۳۷ هزار موتورسیکلت رسوبی وجود دارد.

هادیانفر بیان کرد: افرادی که از سال ۹۰ تا ۹۸ موتورسیکلت‌هایشان در پارکینگ توقیف شده است، به پلیس ۱۰+ مراجعه کرده و مراحل ترخیص را انجام دهند. هر ترخیص کمتر از یک ساعت زمان می‌برد البته اگر تمامی مدارک مانند کارت ملی، برگ سبز موتورسیکلت و … همراه مالک یا متصرف باشد. (مدارک لازم در ورودی دفاتر پلیس ۱۰+ نصب می‌شود).

وی تأکید کرد: این طرح از فردا آغاز و طی دو ماه انجام می‌شود. نرخ‌های مصوب پارکینگ، همان نرخ پارکینگی است که هیئت وزیران در سال ۹۴ تصویب کرده است و بیشترین نرخ ۷۲۴ تومان در تهران و کمترین نرخ ۱۸۰ تومان است.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: ساعت کار پارکینگ‌ها و دفاتر پلیس ۱۰+ تا ساعت ۱۶ افزایش یافته و طرح تقسیط برای ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی هم اجرا می‌شود.

هادیانفر در پایان گفت: در پایان این دو ماه، اگر موتورسیکلتی در پارکینگ‌ها مانده باشد که مالک یا متصرف این وسایط مراجعه نکرده باشند، با دستور قضائی موتورسیکلت‌ها فروخته و مبلغ آن تا ۶ ماه نگهداری می‌شود. مجدد اگر مالک یا متصرف در این ۶ ماه هم مراجعه نکند، مبلغ فروخته شده به دولت واگذار می‌شود.

۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
کد خبر: 5487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha