هیچ دلیلی وجود ندارد ایران وارد بازی شود که اسرائیل در حمله به کنسولگری ایران تعریف کرد/ما باید در میدانی بازی کنیم که خود طراح آن هستیم/بازدارندگی در دشمن موضوع بسیار مهمی است

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل بین الملل گفت: در این موضوع شکی نیست که ایران قطعا میدان جدیدی تعریف می کند یعنی از جایی به اسرائیل ضربات مهلکی وارد می کند که صهیونیست ها هیچگاه باور نمی کنند و به مخیله آنها نمی رسد که از این محل ضربه بخورند، اینگونه است که ایران داخل زمینی بازی می کند که خود طراح آن بوده است.

گروه منهای اقتصاد پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، یکی از موضوعاتی که شبکه های فارسی زبان روی آن مانور می دهند چرایی عدم حمله سریع ایران به مواضع اسرائیل در پی حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق است. کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه دراین باره به ما توضیح داده است.

حسن بهشتی پور کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه درگفت و گو با رادار اقتصاد در پاسخ به این سوال که به نظر شما اصلی ترین هدف کارشناسان فارسی زبان و شبکه های معاند آن سوی مرزها در موضوع حمله ایران به اسرائیل و تاکید بر این موضوع که ایران علی رغم برخورداری از توان موشکی در حمله به اسرائیل تردید می کند، چیست گفت: بسیاری از کارشناسان فارسی زبان و شبکه های آن سوی مرزها در روزهای گذشته در این موضوع بسیار سخن گفته اند که علی رغم اینکه ایران از توان موشکی قابل توجهی برخوردار است نسبت به حمله کوبنده به طرف اسرائیلی مردد است، بحث قابل توجه این است که این کارشناسان و تحلیلگران و شبکه های فارسی زبان بیشتر خواهان این هستند با چنین اظهار نظرهایی راه را برای حمله عجولانه ایران به اسرائیل باز کنند تا در این مسیر منافع اسرائیل تامین شود نه منافع ایران.

وی در این باره توضیح بیشتری داد و گفت: مساله حائز اهمیت این است که کسانی که اینچنین اظهار نظر می کنند در تلاشند هرگونه که شده ایران را به سرعت وارد میدان بازی کنند که اسرائیل طراح آن بوده است.

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل بین الملل یادآور شد: رژیم صهیونیستی با حمله به کنسولگری ایران و به شهادت رساندن فرماندهان ایرانی بر آن بود تا ایران را وادار به اقدامی فوری بدون برنامه ریزی های لازم علیه خود کند، یعنی اسرائیل مترصد این فرصت بود تا با حمله به ما ایران را ناخواسته وارد جنگی کند که خود زمین بازی آن را طراحی کرده است.

حسن بهشتی پور در این باره تصریح نمود: در این موضوع شکی نیست که هیچ دلیلی وجود ندارد ایران وارد بازی شود که اسرائیل در سوریه و دمشق در حمله به کنسولگری ایران تعریف کرد، بلکه ما باید در میدانی بازی کنیم که خود طراح آن هستیم نه میدانی که اسرائیل برای بازی طراحی کرده است.

وی در ادامه بحث تاکید کرد و گفت: در این موضوع شکی نیست که ایران قطعا میدان جدیدی تعریف می کند یعنی از جایی به اسرائیل ضربات مهلکی وارد می کند که صهیونیست ها هیچگاه باور نمی کنند و به مخیله آنها نمی رسد که از این محل ضربه بخورند، اینگونه است که ایران داخل زمینی بازی می کند که خود طراح آن بوده است.

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه معتقد است: بنده بر این باورم برای دادن پاسخ کوبنده ای به رژیم صهیونیستی نباید در دام دشمن افتاد و به اظهار نظرات شبکه های فارسی زبان آن سوی مرزها توجه کرد چرا که برای حمله به اسرائیل نباید عجله کرد، بلکه برنامه هایی که برای پاسخ تدارک دیده می شود باید بسیار موثر باشد.

حسن بهشتی پور کارشناس سیاست خارجی و مسائل منطقه معتقد است: موثر بودن حمله ایران به رژیم صهیونیستی مهمترین موضوعی است که باید دنبال شود بنابراین نباید در دام جوسازی های رسانه ای بیفتیم به این دلیل که دشمنان ما تلاش می کنند به هرنحوی که شده ایران را وارد بازی ناپخته و نسنجیده ایی کنند که نتیجه و دستاوردی برای ما نداشته باشد.

وی در ادامه بحث خاطر نشان کرد: اگر ایران به صورت بسیار سنجیده عمل کند و همه جوانب کار را درنظر بگیرد اقدامی که انجام می دهد قطعا بالای ۹۰ درصد موثر خواهد بود، بنابراین بیش از هر موضوع دیگری باید به دنبال این باشیم که زمان و مکان برای طرف مقابل قابل پیش بینی نباشد و همگن بودن حمله نیز لحاظ شود.

وی در ادامه بحث تاکید نمود: ضمن اینکه اقداماتی که صورت می دهیم باید موثر باشد؛ موثر از جهت بازدارندگی به این معنا که طرف اسرائیلی اگر بار دیگر خواست اقدام و حمله ای علیه ما انجام دهد به یاد زیان ها و خساراتی که از حمله قبلی بر وی تحمیل شده بیفتد و با محاسبه سود و زیان دریابد که در پس هر حمله ای به ایران باید چه هزینه سنگین و گزافی بپردازد تا بازدارندگی لازم ایجاد شود.

حسن بهشتی پور معتقد است: به نظر بنده بازدارندگی در دشمن موضوع بسیار مهمی است که بیش از هر مولفه دیگری باید روی آن کار شود؛ پس موضوع مهم در پاسخ به اسرائیل از سوی ایران باید مشخص نکردن زمان و مکان حمله برای دشمن و همگن بودن در نوع حمله و استفاده از عنصر غافلگیری باشد تا در نهایت با بازدارندگی ایجاد شده دشمن تمایلی برای تکرار حملات گذشته نداشته باشد.

۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۷
کد خبر: 54116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha