حمله به بازیکنان تیم ملی با میز و صندلی/ مهدوی‌کیا و نکونام آبروی تیم ملی را خریدند

یکی از مهم‌ترین پیروزی‌های خارج از خانه تیم ملی در دهه ۸۰ شمسی دهم فروردین سال ۱۳۸۴ رقم خورد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد پس از پیروزی ارزشمند تیم ملی مقابل ژاپن در پنجم فروردین سال ۸۴ که امیدهایمان جهت رسیدن به جام جهانی ۲۰۰۶ را به طرز قابل‌ملاحظه‌ای افزایش داد، ملی‌پوشان ایران راهی پیونگ‌یانگ شدند تا در دهم فروردین همان سال مسابقه بسیار مهم و خارج از خانه‌ای را برابر میزبان خودشان انجام بدهند. دیداری که اگر با پیروزی ما تمام می‌شد، شرایط صعود به مراتب بهتر می‌گردید و همین اتفاق هم رخ داد. مهدی مهدوی‌کیا و جواد نکونام ۲ چهره مطرح پرسپولیس استقلال و تیم ملی گل‌های ایران را به ثمر رساندند و باعث آبروداری ما در شرق آسیا شدند.

البته پس از پایان بازی میان بازیکنان تیم ملی ایران با ملی‌پوشان کره شمالی و تعدادی از افراد بومی که جزو عوامل برگزاری بازی بودند درگیری ایجاد شد و همه بچه‌های ما حالت دفاعی به خودشان گرفتند چون مدعی بودند هر لحظه امکان دارد مهاجمان با میز و صندلی به سمت آن‌ها حمله کنند! فضا در داخل رختکن ایران بسیار متشنج شده بود اما محمد دادکان، رئیس وقت فدراسیون فوتبال خودش را هر طور که بود به جمع بچه‌ها رساند و همراه با برانکو ایوانکوویچ سرمربی آن زمان تیم ملی سعی در آرام کردن فضا داشت.

دادکان با صدای بلند به بچه‌ها می‌گفت: اشتباه نکنید! رقیب اصلی ما ژاپن است و با این اتفاقات شما به ژاپنی‌ها ناخواسته کمک می‌کنید. هر چقدر فضای اینجا متشنج‌تر باشد گزارشی که ناظر کنفدراسیون رد می‌کند تندتر می‌شود و احتمال محرومیت کره شمالی بیشتر خواهد شد. اگر کره را محروم کنند، بازی این تیم با ژاپن در کشور بی‌طرف برگزار می‌شود و این اتفاق به نفع ژاپن است!

سرانجام فضا آرام شد ولی حدود ۲۰ روز بعد دقیقا طبق همان حرفی که محمد دادکان زده بود، ای‌اف‌سی کره شمالی را از بازی خانگی خودش مقابل ژاپن محروم کرد و آن دیدار به جای پیونگ یانگ در پکن انجام شد.

۱۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۴:۰۹
کد خبر: 53841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha