۱۰ شهر برتر جهان در سال ۲۰۲۳ از نظر جذب گردشگر خارجی

یورومانیتور اینترنشنال اعلام کرده استانبول و لندن در سال ۲۰۲۳ بالاترین میزان گردشگر خارجی را به خود جذب کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، «یورومانیتور اینترنشنال» در ماه دسامبر فهرست سالانه خود از ۱۰۰ شهر برتر جهان از نظر میزان جذب گردشگر خارجی در سال ۲۰۲۳ را منتشر کرد.

براساس گزارش سی‌ان‌بی‌سی، شهر استانبول ترکیه در رتبه نخست سال ۲۰۲۳ از نظر جذب گردشگران خارجی قرار گرفته است. این شهر در سال ۲۰۲۳ میزبان ۲۰/۲ میلیون بازدیدکننده خارجی بود که نسبت به یک سال قبل‌تر با رشد ۲۶ درصدی همراه شده است.

مرکز تاریخی استانبول یک میراث جهانی یونسکو است. این منطقه استانبول دارای ساختمان‌ها و سازه‌های تاریخی نظیر «ایا صوفیه»، «کاخ طوپقاپو» و «دیوارهای قسطنطنیه» است. طبق اعلام نشنال جئوگرافیک، بهترین زمان برای بازدید از استانبول در فصل بهار یا پاییز است که شلوغی کمتری نسبت به فصل تابستان دارند.

گردشگری نهایی

لندن با ۱۸/۸ میلیون توریست بین‌المللی در سال ۲۰۲۳ در رتبه دوم بالاترین میزان جذب گردشگر قرار گرفته است. میزان گردشگران ورودی به پایتخت انگلستان در مقایسه با یک سال قبل‌تر با رشد ۱۷ درصدی همراه شده است.

در گزارش یورومانیتور اینترنشنال آمده که لندن دارای بهترین زیرساخت گردشگری در جهان است. چندین بِرند مطرح جهانی قصد دارند در لندن شعبه‌هایی از هتل خود را افتتاح کنند. لندن دارای چندین مؤسسه آموزش عالی مشهور از جمله کالج امپریال و مدرسه اقتصاد لندن است.

این شهر پربازدیدترین شهر اروپا محسوب می‌شود و دارای مکان‌های دیدنی بسیاری از جمله کاخ باکینگهام، چشم لندن و برج لندن است.

۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۲
کد خبر: 53614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha