پیش‌بینی مخوف دانشمند ترکیه ای درباره نابودی استانبول + عکس

او در پاسخ به سوالی درباره ساخت و توسعه شهرک ها در اطراف دریای سیاه نیز گفت:” معلوم است که اشتباه است و در شعاع ۶۰ کیلومتری دریای سیاه موجودی زنده نخواهد ماند. استانبول در همین شعاع است، شهر وارنا بلغارستان همین‌جاست، اودسای اوکراین هم در این قسمت است و سوخوم هم همین طور.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد پروفسور جلال شنگور، یک دانشمند زمین شناس ترکیه‌ای است. او به‌تازگی مصاحبه جنجالی انجام داده و ادعا کرده استانبول سرنوشت تلخی خواهد داشت: دریای سیاه سرانجام منفجر خواهد شد. چون گازهایی در آن در حال متراکم شدن هستند و این گازها به تدریج در حال افزایش هستند. در نهایت این گازها مانند گاز نوشابه به سطح می آیند و در اثر انفجار آن، هیچ موجود زنده نیازمند اکسیژن در شعاع ۶۰ کیلومتری دریای سیاه زنده نخواهد ماند.

او در پاسخ به سوالی درباره ساخت و توسعه شهرک ها در اطراف دریای سیاه نیز گفت:” معلوم است که اشتباه است و در شعاع ۶۰ کیلومتری دریای سیاه موجودی زنده نخواهد ماند. استانبول در همین شعاع است، شهر وارنا بلغارستان همین‌جاست، اودسای اوکراین هم در این قسمت است و سوخوم هم همین طور.”

جلال شنگور در مورد این سوال که دریای سیاه چه زمانی منفجر می شود، گفت: “در ۱۰۰ سال گذشته عمق دریا از ۲۰۰ متر به ۱۸۰ متر رسیده است. قسمت اکسیژن‌دار به تدریج در حال کاهش است. اما من زمان دقیق انفجار احتمالی را نمی دانم چون در آن باره تحقیقی نداشته ام. ممکن است چند قرن دیگر باشد.”

گفتنی است شش کشور روسیه، ترکیه، اوکراین، گرجستان، رومانی و بلغارستان در اطراف دریای سیاه واقع شده‌اند. دریای سیاه از طریق تنگه‌های بسفر و داردانل بین دو قسمت آسیایی و اروپایی شهر استانبول ترکیه به دریای مدیترانه وصل می شود.

زمین شناس ترکیه ای: استانبول در اثر انفجار دریای سیاه نابود خواهد شد

۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۵:۵۱
کد خبر: 46646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha