برای خرید ارزان و باکیفیت، این آدرس‌های مراکز و دسته کالاها در کوچه و بازار تهران را بشناسید

با وجود قدمت بازار بزرگ تهران، بسیاری از کسانی که به این منطقه از پایتخت مراجعه می‌کنند به‌طور دقیق نمی‌دانند برای خرید هر دسته از کالاهای مدنظرشان باید به کجا بروند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در بازار تهران اغلب هر صنفی در یک یا چند جای مشخص متمرکز شده‌اند و همین موضوع کار را برای مراجعان راحت‌تر می‌کند. آنچه در اینجا معرفی شده صرفا صنوف فعال در محدوده بازار بزرگ تهران هستند؛ زیرا طبیعتا صنوف مختلف در جاهای مختلف شهر از مراکز تمرکز دیگری نیز برخوردارند که در اینجا به آنها اشاره‌ای نداریم.

تنباکو و دخانیات

بورس سیگار و توتون قلیان نزدیک به خیابان و بازار مولوی قرار دارد. ضلع جنوبی این محدوده از چهارراه مولوی آغاز شده و در خیابان مولوی به سمت میدان محمدیه تا کوچه حاج‌ابوالفتح یکم ادامه می‌یابد، ضلع غربی آن کوچه حاج‌ابوالفتح یکم است. ضلع شمالی بازار سیگار، کوچه احمدی است که از همان کوچه حاج‌ابوالفتح یکم آغاز شده و تا چهارراه مولوی ادامه می‌یابد و ابتدای بازار حضرتی در آن قرار می‌گیرد. این محدوده بورس اصلی فروش سیگار و توتون قلیان در بازار تهران است.

صندل و کفش

کوچه منوچهرخانی میزبانی مغازه‌های فروش صندل و کفش در بازار بزرگ تهران را برعهده دارد و شما برای خرید این محصولات باید به این بازار سر بزنید. کوچه منوچهرخانی یکی از مکان‌های پررفت‌وآمد بازار تهران است؛ کوچه‌ای که از خیابان ۱۵ خرداد در شمال آغاز می‌شود و در میانه خود ۲ قسمت می‌شود؛ یک شاخه تا بازار پاچنار در جنوب امتداد دارد و شاخه دیگر به بازار سیدولی می‌رسد. در کوچه منوچهرخانی کفش چرم، لوازم کفاشی و گیوه‌بافی، ماشین‌آلات کفاشی و پارچه به فروش می‌رسد. همچنین چند پاساژ پوشاک در این کوچه دیده می‌شود.

پوشاک

در راسته جعفری، کوچه حمام چال، کوچه هفت‌تن و بازار مسگرها می‌توانید بهترین نوع پوشاک را خریداری کنید. این راسته به بازار هفت‌تن نیز مشهور است؛ بازار هفت‌تن یکی از مراکز فروش عمده و تکی انواع مختلف پوشاک در بازار بزرگ تهران است. نام اصلی این راسته بازار مسگرهاست که به‌علت قرارگیری بقعه هفت‌تن در نزدیکی آن به این نام نیز مشهور است. در بازار هفت‌تن بیشتر دستفروشان لباس را به‌صورت تکی می‌فروشند و اغلب فروشگاه‌ها، فروشنده لباس عمده هستند.

پارچه

برای خرید انواع پارچه می‌توانید به سرای امیرکبیر، واقع در بازار عباس‌آباد سر بزنید و از میان تعداد زیاد مغازه پارچه‌فروشی پارچه‌های موردنیاز خود را خریداری کنید. در این سرا انواع و اقسام پارچه‌ها از پارچه‌های مجلسی تا ملحفه‌ای و فاستونی وجود دارند و به‌صورت عمده و خرده فروخته می‌شوند. سرای امیر ۳ دالان ورودی و ۳ حیاط دارد؛ دالان اول از بازار امیر، دالان غربی از بازار کفاش‌ها و دالان شمالی از بازار خیاط‌ها روبه‌روی آرامگاه امامزاده زید(ع) است. همچنین در وسط حیاط سوم بازارچه امیرکبیر قرار دارد. ‌

آجیل و خشکبار

بازار آجیل و خشکبار در سمت چهارسوق بزرگ، سرای دالان دراز قرار دارد و از بهترین اماکن برای خرید آجیل و خشکبار در بازار بزرگ تهران محسوب می‌شود. روزگاری از سرای دالان‌دراز به‌دلیل طول بلند آن به‌عنوان بارانداز استفاده می‌شد، اما حالا این سرا که حدود ۱۰۰متر طول دارد، یکی از مراکز فروش آجیل، خشکبار و پوشاک در بازار تهران است. اگر در سرای دالان دراز قدم بزنید، حتما کسبه را می‌بینید که مشغول شورکاری آجیل و خشکبار هستند. حجره‌های قدیمی سرای دالان‌دراز حس و حالی به این بخش بازار داده و بیشتر یادآور بازار بزرگ تهران در روزگار گذشته است.

کفش و چرم

کوچه سیدولی بازار بزرگ تهران به بخش فروش کیف و چرم مربوط می‌شود. کوچه سیدولی در خیابان پانزده خرداد، سرای توتون‌فروش‌ها قرار دارد. بازار سیدولی از قدیمی‌ترین بخش‌های بازار تهران است که نزدیک بازار کفاش‌ها قرار دارد. این بازار قدیمی بورس فروش کفش و چرم در بازار تهران است. بیشتر فروشگاه‌های این بازار فروشنده کفش‌های تولید داخل کشور هستند و محصولات خود را به‌صورت عمده عرضه می‌کنند. اگر برای تهیه کفش به بازار تهران مراجعه کردید بازار سیدولی بهترین گزینه برای خرید کفش است.

فرش و تابلوفرش

بازار بزرگ فرش در جوار بازار بزرگ تهران در خیابان ۱۵خرداد قرار دارد. این بازار که یکی از زیباترین مراکز سنتی و تاریخی در شهر تهران است، وسعت بالایی دارد و اغلب اوقات بسیار شلوغ است. انتهای جنوبی بازار کفاش‌ها یکی از مهم‌ترین مکان‌های فروش فرش و تابلوفرش در بازار بزرگ تهران به‌شمار می‌رود.

قهوه شکلات عطاری

در بازار بزرگ تهران بخش مربوط به عطاری در محدوده پله نوروزخان است. از این مکان انواع مغازه‌های عطاری را می‌توانید پیدا کنید. بازار نوروزخان از تقاطع پله نوروزخان با کوچه معظم‌الدوله آغاز می‌شود و در مسیر خود در تقاطع با بازار بین‌الحرمین به بازار مسجدجامع تغییر نام می‌دهد. بازار نوروزخان از قدیمی‌ترین بخش‌های بازار تهران است. بورس قهوه و شکلات، کادویی، تم تولد و لوازم جشن و همچنین محصولات عطاری در این مسیر قرار دارد.

لوازم خرازی و خیاطی

سرای مشیرخلوت بورس انواع لوازم خیاطی و لوازم خرازی در بازار بزرگ تهران است. سرای مشیرخلوت در محله پامنار، خیابان پامنار، خیابان مشیرخلوت، خیابان نیک‌ضمیر قرار دارد. سرای مشیرخلوت بازار تهران یکی از راسته‌های اصلی فروش لوازم خیاطی از دکمه تا سوزن، نخ، زیپ و... است. با کمی گشت‌زدن در این بازار می‌توانید وسایل خیاطی برای دوخت و دوز بخرید.

عطر و ادکلن

پاساژ شمس تبریزی، در بازار مسجد جامع، مکانی است در بازار بزرگ تهران که بهترین نوع عطر و ادکلن با بالاترین کیفیت و قیمت مقرون به صرفه را می‌توانید از آنجا تهیه کنید. این پاساژ از مشهورترین مراکز فروش عطر و ادکلن اورجینال در بازار تهران است. اگر به‌دنبال ادکلن‌های اورجینال هستید پاساژ شمس تبریزی گزینه بسیار خوبی برای شماست. در این پاساژ می‌توانید انواع برندهای عطر و لوازم آرایشی را با قیمت مناسب تهیه کنید.

لوازم ‌التحریر

بازار بین‌الحرمین در اطراف مسجد جامع و شمال سرای قزوینی‌ها از بازارهای اصلی برای لوازم‌التحریر است. در بازار بزرگ تهران هر نوع لوازم‌التحریر و نوشت‌افزاری را می‌توانید با تنوع زیاد و قیمت مناسب پیدا کنید. از انواع مداد، دفتر، خودکار و کاغذ گرفته تا لوازم‌التحریر و لوازم اداری، در این راسته هم به‌صورت خرده‌فروشی و هم به‌صورت عمده می‌توانید خریدتان را انجام دهید.

طلا جواهرات و ساعت

راسته زرگرها بخش فروش انواع طلا، جواهرات و ساعت در بازار بزرگ تهران است. این بازار در محله بازار تهران و در خیابان بازار کفاش‌ها، خیابان سبزه‌میدان واقع شده است. در این بازار انواع طلا و جواهرات دست‌ساز توسط جواهرشناسان و طلاسازان قهار به فروش می‌رسد؛ بنابراین برای خرید حلقه ازدواج، گردنبند، ساعت، سکه و حتی شمش طلا کافی‌است به بازار زرگرها سر بزنید.

نایلون و پلاستیک

در انتهای شرقی بازار و نرسیده به بازار سیداسماعیل، بورس لوازم پلاستیکی است. می‌توانید انواع مغازه‌های نایلون و پلاستیک را در آنجا پیدا کنید. در این راسته از نایلون‌های پلاستیکی گرفته تا وسایل خانه و آشپزخانه پلاستیکی و حتی اسباب‌بازی‌های پلاستیکی کودکان هم یافت می‌شود. در برخی از فروشگاه‌ها می‌توانید پلاستیک‌های لوکس و خاصی پیدا کنید.

زیورهای‌بدلی‌

برای خرید زیورهای‌بدلی‌ در بازار بزرگ تهران می‌توانید از بازار سلطانی خرید خود را انجام دهید. بازار زیورهای‌بدلی‌ در چهارراه گلوبندک، خیابان ۱۵ خرداد شرقی قرار دارد. بازار سلطانی، بورس اصلی فروش زیورهای‌بدلی‌ و زیورآلات در بازار تهران است. همچنین در این بازار انواع اکسسوری مو مانند گیره مو، تل، کلیپس، کش مو و... به فروش می‌رسد. در بازار سلطانی زیورهای‌بدلی‌ و زیورآلات را به‌صورت عمده و جزئی می‌توانید تهیه کنید.

لوازم آرایشی و بهداشتی

اگر می‌خواهید از بازار بزرگ تهران لوازم آرایشی و خوراکی تهیه کنید، بازار مروی به این بخش از محصولات اختصاص داده شده است. کوچه مروی، یکی از مراکز خرید فعال و معروف در خیابان ناصرخسروی شهر تهران است که حدود ۳۵۰متر طول دارد و ناصرخسرو را به خیابان پامنار متصل می‌کند. بازار کوچه مروی به خوراکی‌های خوشمزه خود نیز شهرت دارد و یکی از شلوغ‌ترین بازارهای تهران به شمار می‌آید. لوازم آرایشی و بهداشتی از انواع ضدآفتاب، ماسک‌مو، ماسک‌صورت، محصولات مراقبتی پوست تا کلاه‌گیس و پوستیژ و بسیاری از لوازم آرایشی و بهداشتی دیگر، همه و همه در این بازار یافت می‌شوند.

ظروف و دکوری

تیمچه حاجب‌الدوله بخش مخصوص فروش لوازم دکوری و ظروف در بازار بزرگ تهران است. تیمچه حاجب‌الدوله در خیابان پانزده خرداد، سبزه میدان در کنار مسجد امام، بین بازار بزازها و بازار کفاش‌ها قرار دارد. در این تیمچه انواع ظروف و لوازم آشپزخانه، ظروف تزیینی، ظروف مسی، صنایع‌دستی و وسایل دکوری به فروش می‌رسد. تنوع بالا و قیمت مناسب این بازار از دلایل اصلی توجه مشتریان به این بازار است.

شلوار جین

سرای نواب واقع در کوچه کلانتری یکی از مراکز تولید و پخش شلوار جین مردانه به‌صورت عمده در بازار تهران است. سرای نواب یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید بازار تهران است که با مراجعه به آن می‌توانید انواع شلوار جین مردانه را تهیه کنید. این سرا بین بازار چهل‌تن و کوچه کلانتری قرار دارد و فروشندگان آن عمده‌فروش هستند.

کیف و چمدان

فروشندگان کیف و چمدان در سرای مشیرخلوت جمع شده‌اند و می‌توانید از سرای مشیرخلوت انواع کیف و چمدان را خریداری کنید. سرای مشیرخلوت در محله پامنار، خیابان پامنار، خیابان مشیرخلوت، خیابان نیک‌ضمیر قرار دارد. اگر به‌دنبال یکی از راسته‌های خرید چمدان مسافرتی، کیف و کوله می‌گردید می‌توانید سری به طبقه زیرزمین سرای مشیرخلوت در بازار تهران بزنید. اینجا ممکن است بتوانید پیشنهادها و تنوع خوبی برای خرید کیف و چمدان پیدا کنید.

لوازم خانگی

در حد فاصل بازار چهل تن و بازار سیداسماعیل می‌توانید انواع فروشگاه‌های لوازم‌خانگی را پیدا کنید. برای خرید لوازم‌خانگی از بازار بزرگ تهران بهتر است در بازارهای چهل تن و بازار سیداسماعیل به‌دنبال این نوع کالاها باشید. کافی است در بازار بزرگ تهران به این مراکز سر بزنید و فروشگاه‌های لوازم خانگی را ببینید، آن وقت متوجه خواهید شد که می‌توانید هر نوع کالای لوازم خانگی را که به‌دنبال آن هستید از این مراکز با قیمت مناسب تهیه کنید.

۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲
کد خبر: 53499
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha