طی ده سال رخ داد / تلگرام با یک میلیارد کاربر

تعداد کاربران فعال ماهانه تلگرام در طی یک دهه به مرز یک میلیارد کاربر رسیده است. 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، تلگرام اعلام کرده روند رشد تعداد کاربران این پیام‌رسان از سال ۲۰۲۱ شتاب بیشتری گرفته است. در اوایل سال ۲۰۲۱ تعداد کاربران تلگرام به۵۰۰ میلیون نفر بود.

تعداد کاربران تلگرام در سال ۲۰۲۴ و در کمتر از ۱ سال بعد از راه‌اندازی به ۳۵ میلیون نفر رسید.

آمارها نشان می‌دهد که تلگرام توانسته با افزودن امکانات مختلف و پیشرفته به تدریج و طی سالهای اخیر به روند رشد تعداد کاربرانش سرعت ببخشد. این اتفاق در حالی رخ داده که تلگرام بر خلاف دیگر رقبا مانند واتس‌اپ از پشتوانه مالی و فنی یک شرکت بزرگ تکنولوژی مانند متا برخوردار نبوده است.

طی ده سال رخ داد / تلگرام با یک میلیارد کاربر

برخی تحلیلگران معتقدند که هدف تلگرام از اعلام تعداد کاربران این شرکت اماده شدن برای ورود به بازار سهام است.

تلگرام به رغم این رشد هنوز از نظر تعداد کاربر عقب‌تر از واتس‌اپ، بازیگر اول پیام‌رسان‌هاست. تعداد کاربران فعال ماهانه واتس‌اپ در اوایل سال ۲۰۲۴ بالغ بر ۳ میلیارد نفر بوده است. این پیام رسان متعلق به شرکت متا در سال ۲۰۲۳ نزدیک به ۹ درصد - ۲۵۰ میلیون نفر - رشد تعداد کاربران داشته است.

تعداد کاربران تلگرام در ایران

تلگرام تاکنون آماری از تعداد کاربران فعال خود در ایران منتشر نکرده اما در خرداد ماه امسال گزارش تحلیلی بیگ دیتای دیتاک از رفتار کاربران ایرانی نشان‌دهنده آماری بین ۵۰ تا ۶۰ میلیون کاربر است هرچند مشخص نیست تعداد کاربران فعال ماهانه ایرانی چقدر است.

امارها در تابستان ۱۴۰۲ نشان داد که پیش از اعمال فیلترینگ روی شبکه‌های اجتماعی استفاده از پیام‌رسان واتس‌اپ در میان ایرانیان رشد کرده بود اما با فیلترینگ واتس‌اپ دوباره استفاده از تلگرام افزایش یافته است.

۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۵
کد خبر: 53483
منبع: فردای اقتصاد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha