محمد علی کلی در تالار مشاهیر کشتی حرفه‌ای

کمپانی WWE (کشتی‌ کچ (حرفه‌ای)) اعلام کرد محمد علی را به تالار مشاهیرش اضافه خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، محمد علی (کاسیوس کلی) سال ۱۹۷۶ در یک مسابقه کشتی کچ حضور داشت و رویداد اصلی رسلمنیا را سال ۱۹۸۴ داوری کرد تا تاثیرش را در سازمان WWE (کشتی نمایشی) نشان داده باشد. سرویس رسانه‌ای WWE اعلام کرد که این بوکسور فقید تلاش کرد تا دنیای ورزش و سرگرمی را متحد کند. به همین خاطر قرار است ماه آینده در فیلادلفیا مراسمی برگزار شود و به خاطر اقداماتی که محمد علی انجام داده، نامش وارد تالار مشاهیر سازمان WWE شود.

محمد علی که به عنوان یکی از بهترین بوکسورهای تمام دوران شناخته می‌شود، سال ۱۹۶۰ مدال طلای المپیک را برای ایالات متحده در رشته بوکس به دست آورد و قهرمان بی چون و چرای سنگین‌وزن جهان شد. او بر حریفانی مانند سانی لیستون، کن نورتون، جو فریزر و جورج فورمن غلبه کرد. آخرین مسابقه بوکس حرفه‌ای او سال ۱۹۸۱ برگزار شد. او کارش را با ۵۶ برد، پنج باخت و ۳۷ ناک اوت به پایان رساند.

محمد علی همچنین به دلیل فعالیت‌های اجتماعی‌اش از جمله امتناع از اعزام به ارتش ایالات متحده در طول جنگ ویتنام مورد توجه قرار گرفت. این امتناع باعث شد که او چندین سال از این رشته ورزشی محروم شود. در نهایت این بوکسور شناخته‌شده و مطرح سال ۲۰۱۶ در ۷۴ سالگی درگذشت.

۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۸
کد خبر: 53310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha