بازی آبی‌ها با برتری استقلال تهران برابر حریف خوزستانی‌اش تمام شد + فیلم خلاصه بازی

دیدار تیم‌های استقلال و استقلال خوزستان در نوزدهمین هفته لیگ برتر فوتبال فصل بیست ودوم با پیروزی میزبان پایان یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، تیم‌های فوتبال استقلال و استقلال خوزستان امروز از ساعت ۱۹:۴۵ در هفته نوزدهم فصل جدید لیگ برتر فوتبال به مصاف یکدیگر رفتند.

فیلم خلاصه بازی استقلال خوزستان ۰ - استقلال ۱

پیش از بازی:

مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی با شوک سنگینی برای استقلال تهران همراه بود و این تیم خیلی زود از گردونه رقابت‌ها خارج شد. حال این تیم برای اینکه این فصل را بدون جام به پایان نرساند، تنها لیگ برتر را در پیش دارد که در آن با اقتدار صدرنشین است و می‌خواهد موقعیت خود را حفظ کند. استقلال در این هفته فردا (جمعه) ۱۸ اسفند از ساعت ۱۹:۴۵ میهمان استقلال خوزستان است.

۱. استقلال با ۳۹ امتیاز از ۱۸ بازی صدرنشین لیگ است ولی در صورت شکست در این بازی امکان دارد، پرسپولیس را در کنار خود ببیند. استقلال هفته بعد باید در داربی به میدان برود و قبل از آن مسابقه به هیچ‌وجه نمی‌خواهد که فاصله‌اش با نزدیک‌ترین رقیب کم شود.

۲. استقلال خوزستان شروع بسیار بدی در این فصل داشت ولی عملکرد این تیم در هفته‌های اخیر بهبود نسبی داشته و این تیم توانست از منطقه سقوط خارج شود و در پایان هفته هجدهم با ۱۲ امتیاز در رده چهاردهم قرار داشت. با توجه به نتایج روز نخست هفته نوزدهم، در صورت شکست دوباره این تیم در جمع فانوس به دست‌ها قرار خواهد گرفت ولی با پیروزی امکان دارد تا رده سیزدهم صعود کند.

۳. استقلال در ۶ بازی اخیر خود در لیگ برتر به ۴ پیروزی و ۲ تساوی دست یافته است. این تیم رکورددار بیشترین تساوی در بازی‌های خارج از خانه است و ۶ بازی آخر این تیم به عنوان میهمان مساوی شده است. استقلال خوزستان در ۶ هفته اخیر به ۲ برد، ۲ تساوی و ۲ شکست دست یافته است. استقلال خوزستان در ۲ بازی گذشته خانگی به پیروزی رسیده است.

۵. استقلال خوزستان با یک کلین‌شیت بدترین آمار را در این فصل دارد و استقلال تهران صاحب بهترین خط دفاع لیگ است. این تیم علاوه بر این در فاز هجومی هم موفق است و بر اساس آمار «متریکا»، استقلال تهران در زمینه دقت شوت، نرخ تبدیل شوت به گل و شوت در چارچوب یکی از ۳ تیم برتر لیگ است. استقلال خوزستان در مالکیت توپ، پاس و دقت پاس یکی از دو تیم ضعیف لیگ است. این مسابقه جدال دو تیمی است که ضعیف‌ترین آمار دریبل این فصل را دارند. استقلال تهران کمترین دریبل موفق را در این فصل به‌ثبت رسانده و پس از آن استقلال خوزستان قرار دارد.

۵. این بازی بازگشت جواد نکونام به شهری است که سالها در آن سابقه مربیگری دارد. نکونام در زمان مربیگری در فولاد، تقابل پرحاشیه‌ای با سیروس پورموسوی سرمربی فعلی استقلال خوزستان داشت. نکونام در ۲ تقابل آخر با پورموسوی به پیروزی رسیده و استقلال در ۴ مصاف گذشته با استقلال خوزستان برنده از زمین خارج شده است.

۶. استقلال با ۱۹ گل زده بهترین خط حمله نیمه دوم بازی‌های لیگ را در اختیار دارد و استقلال خوزستان هم با دریافت ۱۹ گل، ضعیف‌ترین خط دفاع نیمه دوم مسابقات است. استقلال خوزستان تنها یک‌بار در نیمه دوم موفق به بسته نگه داشتن دروازه خود شده است.

۷. حسن بیت‌سعید که سابقه بازی برای هر دو تیم را دارد، با ۳ گل بهترین گلزن تقابل دو تیم است. مهرداد محمدی که تک گل بازی رفت را به‌ثمر رساند در کنار روزبه چشمی بازیکنانی هستند که در ترکیب فعلی دو تیم سابقه گلزنی در این بازی را دارند. محمد طیبی با ۷ بار حضور در این بازی رکورددار است و بین بازیکنان کنونی، روزبه چشمی با ۵ بازی بیشترین تعداد بازی را انجام داده است.

۸. آرش رضاوند با نمره متریکا ۷.۲۸ بهترین بازیکن استقلال و چهارمین بازیکن برتر لیگ است. مهرداد محمدی و کوین یامگا با ۴ گل بیشترین گل زده را در این تیم دارند. جواد آقایی‌پور ستاره این فصل استقلال خوزستان است. این بازیکن با ۴ گل تنها بازیکن این تیم است که بیشتر از یک گل زده و با نمره ۷.۱۷ بهترین عملکرد را داشته است.

۹. دو تیم در حال حاضر بازیکن مشترکی در ترکیب خود ندارند و تنها احمدرضا جلالی در استقلال خوزستان سابقه همکاری با جواد نکونام را دارد.

۱۰. در ترکیب استقلال، کوین یامگا فصل را از دست داده و ظاهراً جلال‌الدین ماشاریپوف پس از بهبود مصدومیت توانایی بازی در مسابقه فردا را دارد. یکی از دغدغه‌های جواد نکونام در این مسابقه حفظ تمام نفرات خود برای بازی حساس داربی است. در ترکیب این تیم آرمین سهرابیان، صالح حردانی، میلاد فخرالدینی، امید حامدی‌فر، روزبه چشمی و مهدی مهدی‌پور در صورت دریافت کارت زرد این بازی بزرگ را از دست خواهند داد.

۱۱- موعود بنیادی‌فر هفتمین قضاوت خود در این فصل را در بازی استقلال خوزستان - استقلال تهران انجام خواهد داد. پیروزی ۲ بر صفر استقلال، پرتکرارترین پیش‌بینی برای این بازی است. ۷۶ درصد کاربران سایت فوتبال ۳۶۰ رای به پیروزی استقلال داده‌اند، از نظر ۱۹ درصد این بازی مساوی خواهد شد و ۵ درصد هم برد استقلال خوزستان را پیش‌بینی کرده‌اند.

۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۶
کد خبر: 53165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha