رکوردشکنی تاریخی ژاپنی‌ها در بی‌میلی به فرزندآوری

تعداد نوزادان متولدشده در ژاپن برای هشتمین سال متوالی کاهشی بوده که در نهایت در سال ۲۰۲۳ به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد با عمیق‌تر شدن مشکلات جمعیتی، تعداد تولدهای جدید ژاپن در سال ۲۰۲۳ به پایین‌ترین سطح خود رسیده است. داده‌های اولیه دولت در روز سه شنبه نشان داد که تعداد نوزادان متولدشده در ژاپن برای هشتمین سال متوالی کاهشی بوده که در نهایت در سال ۲۰۲۳ به پایین‌ترین حد خود رسیده است که نشان‌دهنده وظیفه دلهره آور این کشور در تلاش برای جلوگیری از کاهش جمعیت است.

تعداد تولدها ۵.۱ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت و به ۷۵۸۶۳۱ نفر رسید، در حالی که تعداد ازدواج‌ها ۵.۹ درصد کاهش نشان داده و به ۴۸۹۲۸۱ رسیده است. این اولین بار در ۹۰ سال گذشته است که تعداد ازدواج‌ها به زیر ۵۰۰۰۰۰ کاهش می‌یابد.

سخنگوی ارشد دولت ژاپن در پاسخ به سؤالی درباره آخرین داده‌ها گفت: «دولت گام‌های بی سابقه‌ای را برای مقابله با کاهش نرخ زاد و ولد از جمله گسترش مراقبت از کودکان و ترویج افزایش دستمزد برای کارگران جوان برداشته، اما کاهش نرخ زاد و ولد در وضعیت بحرانی قرار دارد. حدود شش سال آینده تا سال ۲۰۳۰، آخرین فرصت برای معکوس کردن روند کاهش جمعیت خواهد بود.»

طبق برآورد مؤسسه ملی تحقیقات جمعیت و تأمین اجتماعی، جمعیت ژاپن احتمالاً تا سال ۲۰۷۰ حدود ۳۰ درصد کاهش خواهد یافت و به ۸۷ میلیون نفر خواهد رسید، به‌طوری‌که از هر ۱۰ نفر، چهار نفر در سن ۶۵ سال یا بیشتر خواهند بود.

۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۵:۱۳
کد خبر: 52850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • US ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
      0 0
      این هم جواب کسانی که فرهنگ کار ژاپنی را تو سر جوانان ایران میزنند. در کشوری که رفاه فرزند تا سده های آینده تضمین شده است کسی بچه دار نمیشود آنوقت از جوان ایرانی میخواهند با ده میلیون حقوق بچه دار شود.