کارشناسان حقوقی: دیوان عالی آمریکا در انتخابات ۲۰۲۰ تعیین‌کننده نیست

در حالی که دونالد ترامپ از دیوان عالی آمریکا خواسته است تا در رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری رسماً دخالت کند، ولی کارشناسان حقوقی بر این باورند که دیوان عالی احتمالاً نمی‌تواند تصمیم نهایی را در این باره اتخاذ کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از رویترز، کارشناسان حقوقی می‌گویند این مسئله شک برانگیز است که طرح شکایت از سوی ترامپ موجب توقف شمارش آرایی شود که قبل یا همان روز انتخابات اخذ شده است. بعید است هرگونه طرح شکایت در دادگاه بتواند روند رقابت انتخاباتی در ایالت‌های مهمی مثل میشیگان و پنسیلوانیا را تغییر دهد.

بر اساس این گزارش، در حالی که شمارش آرا در برخی ایالت‌ها هنوز ادامه دارد، ترامپ روز چهارشنبه در کاخ سفید حضور یافت و به اشتباه مدعی پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری شد.

ترامپ پیش از این بارها از رأی‌گیری پستی به شدت انتقاد کرده و بدون ارائه سند و مدرک گفته است که رأی‌گیری پستی منجر به تقلب گسترده در انتخابات خواهد شد.

ترامپ خواستار متوقف شدن روند شمارش آرا در ایالت‌هایی شده است که پیش‌ازاین تصور می‌کرد به راحتی توانایی شکست دادن جو بایدن را دارد.

ترامپ تاکنون هیچ‌گونه سند و مدرکی را برای اثبات ادعای تقلب در انتخابات ارائه نکرده است. ستاد انتخاباتی ترامپ نیز از دیوان عالی خواسته است تا مانع از شمارش آرا پستی در ایالت پنسیلوانیا شود. شکایت مشابهی نیز در ایالت میشیگان ارائه شده است.

به نظر می‌رسد طی ساعات آینده با شمارش کامل آرا پستی، برنده نهایی انتخابات جنجالی آمریکا مشخص شود.

کارشناسان حقوقی می‌گویند: گرچه مخالفت‌ها و اعتراضاتی نسبت به روند برگزاری انتخابات و شمارش آرا وجود دارد ولی مشخص نیست که چنین مناقشاتی بتواند بر نتیجه نهایی انتخابات تأثیرگذار باشد.

ند فولی کارشناس حقوقی انتخابات در این باره گفت: شرایط فعلی انتخابات همانند شرایط انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۰۰ نیست، زمانی که دیوان عالی بازشماری آرا را به نفع جورج دبلیو بوش در برابر ال گور به پایان برد.

جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها وکلای خود را برای یک کارزار حقوقی آماده کرده‌اند.

۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
کد خبر: 5271
منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha