افشاگری جنجالی علیه رئیس مجلس/درخواست پسرِ قالیباف برای مهاجرت به کانادا به در بسته خورد

درخواست پسر محمدباقر قالیباف برای اقامت دائم در کانادا رد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین، چند روز پس از آنکه محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در راهپیمایی ۲۲ بهمن، با سوالی درباره ماجرای سفر خانواده‌اش به ترکیه و خرید سیسمونی مواجه شد، خبرهایی از درخواست پسرش اسحاق قالیباف برای مهاجرت به کانادا در فضای مجازی و رسانه‌ای منتشر شد.

ابتدا، یاشار سلطانی مدعی شد که اسحاق قالیباف، فرزند رئیس مجلس شورای اسلامی از دولت کانادا به دلیل تعلل در رسیدگی به درخواست ویزای مهاجرتی شکایت کرد و دادگاه به نفع او رای داده و راه دریافت ویزای کانادا برای او همواره شده است. سپس، پایگاه خبری رویداد ۲۴ نیز در گزارشی به این مهم پرداخته و نوشته بود: «احکام دادگاه اسحاق قالیباف در تاریخ ۲۴ اکتبر ۲۰۲۳ منتشر شده است. این اسناد نشان می‌دهد قالیباف از دسامبر ۲۰۱۸ برای دریافت «اقامت دائم کانادا» از طریق برنامه «اکسپرس‌اینتری» این کشور اقدام کرده اما بیش از چهار سال‌ونیم است که درخواست او به دلیل «نیاز به غربالگری امنیتی» درحال بررسی است و به نتیجه نرسیده است. اکسپرس‌اینتری یکی از راه‌های مهاجرت به کاناداست و مخصوص افرادی است که قصد دارند از طریق کار، اقامت کانادا را دریافت کنند. روش اکسپرس‌اینتری امتیازبندی دارد؛ کسانی که بتوانند در سیستم امتیازبندی اکسپرس‌اینتری کانادا امتیاز کافی را کسب کنند، می‌توانند برای دریافت اقامت دائم این کشور اقدام کنند. در این نوع از ویزا، فرد متقاضی پس از ورود به خاک کانادا کارت اقامت دائم یا همان پی‌آر می‌گیرد».

اما ماجرای درخواست پسر قالیباف برای مهاجرت به کانادا در روزهای منتهی به انتخابات با واکنش‌های گسترده‌ای همراه شد و حتی برخی از تندروها با استفاده از این موضوع، بهانه‌ای جدید برای حمله به قالیباف پیدا کردند.

روزنامه جوان با حمایت از قالیباف و با انتقاد از این نوع افشاگری‌ها نوشت: «انتشار برخی افشاگری‌ها که اساساً یا وجود خارجی نداشته یا اگر هم وجود داشته، حداقل انتشار آن‌ها در این روزهای منتهی به برگزاری انتخابات بیش از آنکه کمک کننده برای شناخت مردم نسبت به کاندیداها باشد، ضربه به اصل انتخابات و خدای نکرده دلسرد کردن مردم از حضور پای صندوق‌های رأی است که یقیناً با اصل رعایت تقوا منافات دارد.»

علی اکبر رائفی‌پور هم که این روزها قالیباف را سیبل حملات خود قرار داده است، گفت: « امروز شبهه‌ای در مورد خانواده یک مسئول مطرح شده و برای مردم سوال بوجود آمده، نباید پاسخ داد! بیایید اعلام برائت کنید و پاسخگو باشید. من فقط یک سوال کردم که شفافیت چه شد؟ به جای پاسخ دادن در مقابل کنش‌گری ما گفتند که عده‌ای فضای سیاسی کشور را مبتذل کرده‌اند، ۴ سال سکوت کردیم الان باید به ما بگوئید کاسبان شفافیت! ما سیاه نمایی کردیم! یک سوال کردیم به ما اتهام فرقه و نفوذی زدند، اتهامات را ادامه دهید سوالات ما ادامه دارد.»

همچنین پای حواشی درخواست پسر قالیباف برای مهاجرت به کانادا به صدا و سیما هم باز شد و در بخشی از برنامه « به افق فلسطین » که از شبکه افق پخش می شود، مجری برنامه از سیدمهدی خاموشی عضو شورای فرهنگی عمومی و عضو هیئت‌امنای دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، پرسید: «مسئولی که فرزندانش تلاش می کنند در کشورهای دیگر زیست و بیزینس کنند، به موضوع مقاومت و شعار آن خدشه وارد نمی کند؟»

در این میان، پس از حواشی بسیار چند روز گذشته اسحاق قالیباف، بالاخره مارک میلر، وزیر مهاجرت کانادا در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که؛ «درخواست اسحاق قالیباف، فرزند محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران برای اقامت دائم در کانادا، ششم فوریه (۱۷ بهمن) رد شده است.»

۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۱
کد خبر: 52674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
      0 0
      آبرویی نمونده