ایران، بیستمین تیم برتر دنیا + تصاویر

رنکینگ رسمی فیفا اعلام شد و تیم ملی ایران توانست به رتبه بیستم جهان صعود کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، با پایان رقابت‌های جام ملت‌های آسیا و آفریقا، فدراسیون جهانی فوتبال رتبه بندی بهترین تیم‌های دنیا را اعلام کرد. این نخستین رنکینگ اعلام شده توسط فیفا در سال ۲۰۲۴ میلادی است که طی آن، تیم ملی ایران یک پله صعود کرد.

در رنکینگ اعلام شده، رتبه‌های اول تا یازدهم دست نخورده و بدون تغییر ماند چرا که اساسا تیم‌های اروپایی و آمریکای جنوبی هیچ مسابقه ملی را طی ماه‌های اخیر برگزار نکرده بودند و تنها تیم‌های آسیایی و آفریقایی درگیر مسابقات قاره‌ای بودند.

1991138

در رنکینگ اعلام شده، تیم ملی ایران توانست نسبت به رتبه بندی قبلی، ۴۳.۱۵ امتیاز مثبت کسب کند و شمار امتیازات خود را به عدد ۱۶۰۸ برساند و به رتبه بیستم جهان صعود کند.

1991137

تیم ملی ژاپن نیز با ۱۶۱۴ امتیاز همچنان برترین تیم آسیایی است و در رتبه نخست قاره جای گرفته است. البته آنها نسبت به رنکینگ قبلی با کاهش پنج امتیاز روبرو شدند تا فاصله سامورایی‌ها با تیم ملی ایران به حدود ۶ امتیاز برسد.

تا پیش از آغاز جام ملت‌های آسیا، دو تیم فاصله ۵۵.۱۱ امتیازی با یکدیگر داشتند ولی این اختلاف اکنون کمتر شده که در صورت لغزش ژاپن در مسابقات مقدماتی جام جهانی، رتبه نخست قاره می‌تواند به شاگردان قلعه‌نویی برسد.

تیم ملی قطر پس از قهرمانی در جام ملت‌های آسیا با رشد چشم‌گیری، ۲۱ پله در رتبه بندی جهانی صعود کرده و به رده ۳۷ دنیا رسیده است. اردن نیز که دیگر فینالیست جام ملت‌ها بود، رشد هفده پله‌ای داشته و به جایگاه ۷۰ جهان رسیده است.

۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۰
کد خبر: 52418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha