کامبک قدرتمند ایران مقابل اسپانیا در جام جهانی فوتبال ساحلی ۲۰۲۴ + فیلم خلاصه بازی

تیم ملی فوتبال ساحلی در یک بازی جذاب و هیجان انگیز اسپانیا را شکست داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، تیم ملی فوتبال ساحلی ایران امشب در دبی کاری کرد کارستان و در حالی که در اکثر دقایق بازی از تیم اسپانیا دو یا سه گل عقب افتاده بود، نهایتا در ضربات پنالتی پیروز میدان شد.

این بازی مهیج در وقت های معمول ۵-۵ به پایان رسید. بازی با این نتیجه به وقت اضافه زد و ایران توانست با یک ضربه زیبا توسط رضا امیری برای ششمین بار دروازه دونا را باز کند. در ثانیه آخر اسپانیا گل تساوی را زد و بازی به ضربات پنالتی رفت.

مختاری پنالتی اول ایران را از دست داد اما میرشکاری دروازه حریف را باز کرد. میرجلیلی توانست آرویل را مهار کند. موحدپور پنالتی سوم ایران را گل کرد. ضربه چهارم اسپانیا به تیر خورد و گل نشد. در ادامه امیرحسین اکبری پنالتی چهارم ایران را به گل تبدیل کرد و ۳ بر ۱ پیش افتاد. پنالتی پنجم اسپانیا هم به بیرون رفت و ایران فاتح این بازی شد.

محمدعلی مختاری ستاره تیم ملی ایران در این رقابت پوکر کرد.

با این پیروزی در ضربات پنالتی، ایران ۱ امتیاز کسب کرد. تیم ملی با آرژانتین و تاهییتی همگروه است.

ایران شنبه ۲۸ بهمن ساعت ۲۰:۳۰ به مصاف آرژانتین می رود.

فیلم خلاصه فوتبال ساحلی ایران ۶ (۳) - اسپانیا ۶ (۱)

پیش از بازی:

تیم ملی فوتبال ساحلی ایران که آخرین بار در سال ۲۰۱۷ در این رقابت‌ها حاضر شده و اتفاقا با کسب مدال برنز حسابی درخشیده بودند، دو دوره اخیر را غیبت داشته و حالا پس از هفت سال در جام جهانی ۲۰۲۴ شرکت کرده و امیدوار است اتفاق خوب سال ۲۰۱۷ را یک بار دیگر رقم بزند. جام جهانی فوتبال ساحلی ۲۰۲۴ در حالی از امروز در دبی استارت می‌خورد که تیم ملی با ایستادن در گروه دوم این رقابت‌ها، باید به مصاف اسپانیا، تاهیتی و آرژانتین برود؛ تیم‌هایی که اگرچه سابقه قهرمانی در جام جهانی را در کارنامه ندارند، ولی هرکدام به اندازه کافی تجربه لازم در این جام را داشته و اتفاقا یکی، دو تا از آن‌ها تا پای رسیدن به مدال قهرمانی نیز پیش رفته‌اند.

ایران، ولی با توجه به نمایشی که در جام بین‌قاره‌ای داشته، حسابی برای رقبا خط‌ و نشان کشیده است و همین حالا بسیاری از تیم‌ها و بازیکنان حاضر در جام، بخت اصلی قهرمانی در این تورنمنت را به ایران می‌دهند. موردی که اگرچه دشوار است، ولی با پتانسیل موجود نزد بازیکنان ایران چندان دور از دسترس نیست. جام جهانی در شرایطی دوازدهمین دوره‌اش را تجربه می‌کند که ایران برای هشتمین بار طعم حضور در این تورنمنت را می‌چشد. این رقابت‌ها از سال شروع تا ۲۰۰۸ هرساله برگزار می‌شد، ولی بعدها به هر دو سال یک بار رسید.

ایران در چهار دوره نخست حضورش در این جام، در همان مرحله گروهی از جام جهانی کنار رفته، اما پس از آن دو بار تا مرحله یک‌چهارم نهایی بالا آمده و شاهکارش هم که مربوط با آخرین دوره حضورش در این تورنمنت یعنی سال ۲۰۱۷ است که عنوان سومی جام جهانی را به دست آورد. برای جام جهانی ۲۰۱۹ تیم ملی با عملکردی عجیب‌وغریب در آسیا نتوانست کسب سهمیه کند و از آن بدتر اینکه با توجه به تغییر سیستم در سال ۲۰۲۱ که کار به سمت امتیازشماری رفت، کنفدراسیون فوتبال آسیا اسم ایران را به‌عنوان نماینده قاره که شایسته حضور در جام جهانی است، رد نکرد.

به این ترتیب، بهترین و تاریخی‌ترین عملکرد ایران در این جام مربوط به همان سال ۲۰۱۷ است که ایران با کاپیتانی محمد احمدزاده و تعدادی از بازیکنان همین تیم کنونی به موفقیت رسید. در آن سال، احمدزاده حتی توپ طلایی جام را هم به دست آورد که تا به الان ارزشمندترین جایزه فردی است که به یک ایرانی در این رقابت‌ها رسیده است. با وجود چنین افتخاراتی، ولی در این دوره خبری از محمد احمدزاده نیست. درواقع پس از اتفاقات اجتماعی رخ‌داده در سال گذشته و اتفاقاتی که در رقابت‌های جام بین قاره‌ای فوتبال ساحلی رقم خورد، تعدادی از بازیکنان تیم فوتبال ساحلی با محرومیت مواجه شدند. هرچند یکی، دو نفر از آن‌ها ازجمله مسلم مسیگر که قرار است بازوبند کاپیتانی را به بازو ببندد و سعید پیرامون که به‌تازگی به تیم ملی برگشته، توانسته‌اند دوباره پیراهن ایران را تن کنند، ولی هنوز شرایط برای محمد احمدزاده فراهم نشده است. ستاره فوتبال ساحلی ایران یکی از بزرگ‌ترین غایبان این جام خواهد بود. به هر روی در روزهایی که انتظار می‌رفت شرایط برای بازگشت کاپیتان سابق تیم ملی فراهم شود، چنین نشد تا حالا در این تورنمنت مهم خبری از او نباشد.

اقدام خوب در این مورد، ولی بازگشت سعید پیرامون است که پس از اتفاقات سال گذشته تا پای کناررفتن دائمی از تیم ملی پیش رفت، اما حالا می‌تواند دوباره برای تیم ملی ایران در جام جهانی به میدان برود. البته که داستان مسلم مسیگر هم در نوع خود جالب است؛ او یکی از دو رکورددار حاضر در این جام جهانی است که طولانی‌ترین تجربه جام جهانی را دارد. مسیگر اولین بار ۱۷ سال پیش در جام جهانی بازی کرده و این روزها یکی از دو نفر باتجربه حاضر در این جام محسوب می‌شود.

جام جهانی فوتبال ساحلی ۲۰۲۴ / گروه‌ها، برنامه بازی‌ها، نتایج و لینک‌های پخش زنده

۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۳
کد خبر: 52417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha