پاری‌سن ژرمن در خانه، رئال سوسیداد را با دو گل تماشایی شکست داد + فیلم خلاصه بازی

امباپه و یارانش در صدد پشت سر گذاشتن خاطرات تلخ یک‌هشتم نهایی هستند و چهارشنبه شب گام نخست را محکم برداشتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، برای پاریسی‌ها این یک واقعیت ثابت شده و غیر قابل گریز است؛ لیگ قهرمانان اروپا هر فصل آنها را در مرحله یک‌هشتم نهایی با آزمونی سخت مواجه می‌کند؛ آزمونی که بارها تیم فرانسوی را مجبور به وداع زودهنگام با مراحل حذفی لیگ قهرمانان کرده است. این بار خبری از رئال مادرید و بارسلونا و بایرن مونیخ نیست اما حریف باز هم یک تیم خطرناک و سرسخت است. رئال سوسیداد این فصل ظرفیت‌هایی بیشتر و بزرگ‌تر از نامش دارد. ظرفیت‌هایی که تیم «آلگوسیل» را در حضور اینتر و بنفیکا، سربلند و مسیر آنها به مرحله حذفی را هموار کرد. این یک مسابقه غیرقابل پیش‌بینی و مترصد اتفاقات غافلگیرکننده است و تیمی برنده خواهد بود که سناریوی جالب‌تری برای غافلگیر کردن طرف مقابل، چیده باشد. اما در بازی امشب تقابل اندیشه‌های به شدت تدافعی و موفق سرمربی رئال سوسیداد بر تفکر به شدت هجومی و موفق لوئیس انریکه نچربید و میهمان با دو گل در کیسه بدرقه شد.

فیلم خلاصه بازی پاری‌سن‌ژرمن ۲ - رئال سوسیداد ۰

پاری‌سن‌ژرمن؛ سد یک‌هشتم

شاید عجیب و جالب توجه باشد اگر بدانیم پاریس در ۸ سال گذشته فقط ۲ بار موفق شده از مرحله یک‌هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا صعود کند. آنها با این مرحله از جام مشکل دارند و قرعه‌های پاریس نشان می‌دهد ظاهرا یک‌هشتم نهایی جام هم با تیم فرانسوی خصومت شخصی دارد! به لیست تیم‌هایی که در یک‌هشتم پایانی رقابت‌ها مقابل پاریس قرار گرفتند، نگاهی دوباره می‌اندازیم و این نام‌ها را می‌بینیم؛ رئال مادرید، بایرن مونیخ، منچستریونایتد و بارسلونا! بر شمردن همین نام‌ها بدون یادآوری تاریخ و سوابقشان برای درک کردن خصومت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان با پاری‌سن‌ژرمن کافی است. با این حال گریزی نیست و آنها اگر می‌خواهند آرزوی بزرگ فتح اروپا را به واقعیت تبدیل کنند، باید با تمام کابوس‌ها از جمله مرحله یک‌هشتم بجنگند و بر آنها غلبه کنند. پاریس این بار به پست تیمی بدون سابقه درخشان از حضور در لیگ قهرمانان اروپا خورده است. تاریخ هم همان طور که نشان می‌دهد یک‌هشتم برای پاریس، سخت رقم می‌خورد، اضافه می‌کند این تیم در صورت عبور از این مانع بزرگ در مراحل بعدی خطرناک‌تر خواهد بود و مدعی قهرمانی نام می‌گیرد. آنها برای بهره بردن از آخرین فصل حضور امباپه و برنده شدن یک جام قهرمانی اروپا همه تلاش خود را می‌کنند. هر بازی پاریس در لیگ قهرمانان می‌تواند آخرین بازی امباپه برای این تیم در رقابت‌ها نام بگیرد و برای ارج نهادن آخرین‌ها و شیرین کردن خداحافظی‌ها هم که شده، شاگردان انریکه می‌خواهند این بار موفق باشند و با عبور از این مرحله سخت و پر از کابوس همان تیم خطرناک مراحل بعدی نام بگیرند و روی قهرمانی کار کنند. کسی چه می‌داند. شاید در صورت فتح قله فوتبال باشگاهی اروپا و مدعی شدن امباپه برای تصاحب توپ طلا؛ این فوق‌ستاره قید خداحافظی با پاریس را هم زد و در تیم ماندنی شد.

رئال سوسیداد؛ دفاع جانانه

ایمانول آلگوسیل با نگاهی به ترکیب تیمش خیلی زود فهمید برای پیشرفت و ملحق شدن به جمع بزرگان نمی‌تواند روی مهره‌های هجومی سوسیداد حساب ویژه‌ای باز کند. مرد موفق نیمکت سوسیداد که در هفته‌های اخیر به بارسلونا هم نزدیک عنوان شده، تمرکز را روی خط دفاعی قرار داد و در این پروژه بسیار هم موفق بود. گل زدن به رئال سوسیداد مثل گل نخوردن از پاری‌سن‌ژرمن دشوار است و تیم اسپانیایی امروز یک آزمون بزرگ برای خط دفاعی موفق این فصلش خواهد داشت. این تیم در ۱۵ بازی آخرش در تمام رقابت‌ها فقط ۵ گل دریافت کرده و استاد ثبت کلین‌شیت است. دفاع جانانه سوسیداد امشب در پارک دپرنس امتحان بزرگ فصلش را پشت سر می‌گذارد و اگر از این امتحان موفق بیرون بیاید، می‌تواند به ارتقای سطح جاه‌طلبی و گسترده‌تر شدن افق رویاهای بزرگش بیندیشد.

سابقه تیم‌ها در مراحل حذفی

در مورد سوسیداد تقریبا سابقه و تاریخ روشنی از حضور در این مراحل وجود ندارد. آنها سومین حضور خود در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه می‌کنند و این دومین حضور آنها در مرحله حذفی مسابقات است. در حضور قبلی، همین مرحله یک‌هشتم پایانی، پایان کارشان بود و این تیم می‌خواهد تجربه یک گام جلوتر در لیگ قهرمانان را هم به کارنامه باشگاهش اضافه کند. در سوی مقابل پاریس میزبان در مقابل سد همیشگی رویاهایش قرار می‌گیرد؛ مرحله یک‌هشتم نهایی! آنها در ۸ سال گذشته ۲ بار از این مرحله صعود کرده‌اند و هر ۲ بار در نهایت به جمع ۴ تیم برتر پایانی راه یافتند و یک بار هم در یک قدمی کسب جام قهرمانی ناکام ماندند. انریکه فقط باید تیمش را از این مرحله با موفقیت بیرون بیاورد و اگر پاری‌سن‌ژرمن بتواند از یک هشتم نهایی صعود کند، تیمی خطرناک و مدعی قهرمانی خواهد بود.

فرم ۲ تیم در ۵ بازی آخر

رئال سوسیداد

باخت مقابل اوساسونا، تساوی مقابل مایورکا، تساوی مقابل ژیرونا، تساوی مقابل رایو وایکانو، برد مقابل سلتاویگو.

۲ گل زده، ۲ گل خورده، حداکثر یک گل خورده در بازی‌ها، ۴ بازی بدون گل زده و ۳ کلین‌شیت.

تیم هفتم لالیگا پس از هفته بیست و چهارم.

پاری‌سن‌ژرمن

برد مقابل لیل، برد مقابل برست، برد مقابل استراسبورگ، تساوی مقابل برست، برد مقابل اورلینز.

۱۴ گل زده، ۶ گل خورده، ۳ بازی با حداقل ۳ گل زده، حداقل ۲ گل زده در تمام بازی‌ها، فقط یک بازی با بیش از یک گل خورده و بدون کلین‌شیت.

صدرنشین لیگ فرانسه پس از هفته ۲۱ با ۱۱ امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم.

۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۲
کد خبر: 52381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha