پرواز چند ساعته بمب‌افکن‌های راهبردی روسیه بر فراز دریای نروژ

بمب افکن‌های راهبردی روسیه روز دوشنبه در نمایش قدرت به ناتو از پایگاه‌های خود تا دریای نروژ ماموریت ۵ ساعته‌ای را با رعایت مقرارات هوانوردی بین‌المللی انجام دادند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، وزارت دفاع روسیه بعد از ظهر دوشنبه به وقت تهران از پرواز هواپیماهای راهبردی «توپولوف-۹۵» این کشور بر فراز دریای نروژ خبر داد.

به نوشته روزنامه «میرر» به نقل از وزارت دفاع روسیه، ‌در این ماموریت چند فروند جنگنده «سوخو-۳۵» بمب افکن‌های روسی را اسکورت کردند. این ماموریت بیش از پنج ساعت طول کشید.

این اولین بار نیست که روسیه چنین ماموریت‌هایی را اجرا می‌کند. دریای نروژ از جنوب با انگلیس، از شرق با نروژ و از غرب با ایسلند همسایه است.

در روزهای گذشته نیز دو فروند بمب افکن راهبردی توپولوف-۹۵ بر فراز آبهای نزدیک ایالت آلاسکا در آمریکا پرواز کردند. هواپیمای توپولوف-۹۵ روسیه با اسکورت ۲ فروند جنگنده سوخو- پرواز کردند.

کارشناسان امور هوانوردی بر این باورند که تهدید روسیه در شمال آمریکا فقط برای نمایش نیست و روسیه چیزی فراتر از یک پیام ارسال می‌کند. در این بین، ایالات متحده فاقد ظرفیت نظامی برای مقابله با تهدیدات جنگی همزمان از سوی مسکو و پکن است.

سپهبد «سرگئی کوبیلاش» فرمانده یگان دوربرد نیروی هوایی روسیه گفت:«این پرواز بر اساس قوانین بین المللی هوانوردی انجام شد.»

ناتو اعلام کرده که جنگنده‌های این ائتلاف هواپیماهای نظامی روسیه را شناسایی و رهگیری کردند.

«ولادیمیر پوتین» در سال ۲۰۰۷ رویکرد دوران شوروی مبنی بر اعزام بمب افکن‌های راهبردی برای گشت زنی منظم به خارج از مرزهای روسیه را احیاء کرد.

تحلیلگران بر این باورند که روسیه با نفوذ در منطقه دفاع هوایی ناتو پیام‌های پنهان ارسال می‌کند. روسیه با اینگونه ماموریت‌ها به توانایی خود برای تهدید ساحل غربی ایالات متحده اشاره می‌کند. تقویت غرور و قدرت روسیه، در دکترین راهبردی رئیس جمهور روسیه نقش اساسی دارد.

۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹
کد خبر: 52351
منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha