۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵
کد خبر: 52057
این تیم‌ملی نمی‌بازد؟

تیم ملی فوتبال ایران به رکورد ۱۸ بازی بدون باخت رسیده است و با حفظ این رکورد می‌تواند رقیبی برای تیم‌های بزرگ فوتبال جهان شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، ایران و ژاپن عصر شنبه در مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌ ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ فینالی زودرس را در ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی برگزار کردند که در نهایت با برتری دو بر یک تیم ملی ایران به پایان رسید تا در نیمه‌نهایی به مصاف قطر برود.

این هجدهمین حضور امیر قلعه‌نویی در دومین دوره حضورش روی نیمکت تیم ملی ایران به عنوان سرمربی بوده است. دیدار ایران و روسیه اولین حضور قلعه‌نویی روی نیمکت ایران بود که با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

عملکرد امیر قلعه‌نویی در تیم ملی ایران به عنوان سرمربی

دوره زمانی بازی برد مساوی باخت گل زده گل خورده درصد برد
تیم ملی فوتبال ایران ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۷ ۱۷ ۱۰ ۶ ۱ ۳۰ ۱۲

۵۸.۸۲

تیم ملی فوتبال ایران ۲۰۲۳ تاکنون ۱۸ ۱۵ ۳ ۰ ۵۰ ۱۲

۸۳.۳۳

مهم‌ترین گلزنان تیم قلعه‌نویی؟

یک رکورد جالب برای تیم ملی در دومین حضور امیر قلعه‌نویی این بوده است که ایران در تمام بازی‌هایش توانسته به گل برسد و دروازه حریفانش را باز کند. ۵۰ گل زده ایران با هدایت قلعه‌نویی در دومین حضورش در تیم ملی را چه بازیکنانی به ثمر رسانده‌اند؟ در زیر گلزنان تیم ملی ایران را در این ۱۸ بازی می‌بینید؛ جایی که مهدی طارمی با زدن ۱۶ گل بهترین گلزن تیم قلعه‌نویی بوده است.

- مهدی طارمی ۱۶ گل
-سردار آزمون ۹ گل
- مهدی قایدی ۴ گل
- علیرضا جهانبخش ۳ گل
- محمد محبی ۳ گل
- رامین رضاییان ۳ گل
- شهریار مغانلو ۲ گل
- محمدحسین کنعانی‌زادگان ۲ گل
- رضا اسدی یک گل
- صادق محرمی یک گل
- مهرداد محمدی یک گل
- امید ابراهیمی یک گل
- سامان قدوس یک گل
- روزبه چشمی یک گل
- کریم انصاری فرد یک گل
- شجاع خلیل‌زاده یک گل

رکورد شکست‌ناپذیری ایران چند مسابقه است؟

اکنون رکورد طولانی‌ترین روند شکست‌ناپذیری تیم ملی ایران در اختیار تیم قلعه‌نویی است که به رکورد ۱۸ بازی بدون باخت رسیده است. تیم ملی فوتبال ایران قبلا دو بار موفق به ثبت ۱۵ بازی متوالی بدون باخت شده بود.

نخستین بار این رکورد حد فاصل ۱۸ آذر ۷۵ تا یازده شهریور ۷۶ ثبت شد که تیم ملی از باخت دو بر یک مقابل عراق در جام ملت‌های ۹۶ امارات تا دیدار دوستانه با امارات متحمل شکستی نشد. در این مدت محمد مایلی کهن و والدیر ویرا سرمربیان تیم ملی ایران بودند.

دومین رکورد در دوره مربیگری علی دایی ثبت شد که تیم ملی فوتبال ایران حد فاصل هفت فروردین ۱۳۸۷ تا ۲۹ آبان ۱۳۸۷ موفق به ثبت ۱۵ بازی بدون شکست شد.

حال بهتر است نگاهی به طولانی‌ترین روند شکست‌ناپذیری تیم‌های ملی بیندازیم:

ایتالیا ۳۷ بازی (۲۰۲۱-۲۰۱۸)

آتزوری با ناکامی در حضور در جام جهانی ۲۰۱۸، با انتقادهای گسترده‌ای مواجه شد. روبرتو مانچینی بعد از این ناکامی ایتالیا را به تیم قدری تبدیل کرد که بار دیگر توانایی شکست هر تیمی را داشت. ایتالیا پس از شکست مقابل پرتغال تبدیل به ماشینی توقف‌ناپذیر شد و توانست بدون باخت قهرمان یورو نیز شود. در نهایت شکست دو بر یک ایتالیا مقابل اسپانیا در لیگ ملت‌های اروپا به معنای پایان شکست‌ناپذیری آتزوری بود.

آرژانتین ۳۶ بازی (۲۰۲۲-۲۰۱۹)

شکست آرژانتین برابر عربستان باعث شکسته‌شدن رکورد شکست‌ناپذیری آلبی‌سلسته نیز شد تا تلخی این باخت برای آرژانتینی‌ها دو چندان شود. در واقع آرژانتین سه سال و چهار ماه و ۱۹ روز شکست نخورد.

اسپانیا ۳۵ بازی (۲۰۰۷-۲۰۰۹)

این تیم ماتادورها یکی از قوی‌ترین تیم‌های تاریخ فوتبال محسوب می‌شود. روند شکست‌ناپذیری لاروخا با اولین گل ملی آندرس اینیستا در جریان پیروزی اسپانیا بر انگلیس در سال ۲۰۰۷ شروع شد و در این مدت اسپانیا قهرمان یورو ۲۰۰۸ نیز شد و در نهایت این روند شکست‌ناپذیری تا نیمه‌نهایی جام کنفدراسیون‌ها در سال ۲۰۰۹ ادامه یافت؛ جایی که اسپانیا با نتیجه دو بر صفر مغلوب ایالات متحده شد.

برزیل ۳۵ بازی (۱۹۹۶-۱۹۹۳)

برزیلی‌ها از اوایل تا اواسط دهه نود بر فوتبال تسلط داشتند و بیش از دو سال بدون شکست باقی ماندند. برزیلی‌ها در سال ۱۹۹۳ در یک بازی دوستانه از آلمان شکست خوردند و باخت بعدی این تیم سه سال بعد رخ داد و در این مدت سلسائو قهرمان جام جهانی ۱۹۹۴ در ایالات متحده را نیز کسب کرد. دونگا، به‌به‌تو و روماریو ستاره‌های آن تیم بودند. در نهایت تیم ملی مکزیک در جام طلایی ۱۹۹۶ برزیل را برد.

اگر تیم ملی فوتبال ایران بتواند به قهرمانی در جام ملت‌ها برسد، رقابت‌های انتخابی جام جهانی را در پیش دارد؛ جایی که فروردین ۱۴۰۳ دو دیدار برابر ترکمنستان خواهد داشت و با توجه به در پیش بودن رقابت‌های انتخابی جام جهانی می‌تواند با حفظ روند شکست‌ناپذیری به یک رکورد بزرگ و خاص نزدیک شود.

۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵
کد خبر: 52057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha