شمش طلا در مرکز مبادله ۳ میلیارد و ۶۰۳ میلیون تومان به فروش رفت + جزئیات

سخنگوی مرکز مبادله ارز ایران گفت: قیمت کشف شده برای هر شمش یک کیلوگرمی طلا در دومین حراج ۳ میلیارد و ۶۰۳ میلیون تومان بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاداصغر بالسینی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره دومین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز ایران اظهار کرد: در حراج امروز حدود ۳۷ کیلوگرم شمش طلا توسط صادرکنندگان جهت رفع تعهد ارزی در مرکز مبادله عرضه شد.

وی ادامه داد: تعداد شمش معامله شده نیز ۵ شمش یک کیلوگرمی با عیار ۹۹۵ در هزار بوده است که قیمت آن نیز براساس مکانیزم عرضه و تقاضا ۳ میلیارد و ۶۰۳ میلیون تومان کشف شده است.

سخنگوی مرکز مبادله ارز ایران افزود: شاهد افزایش استقبال از سوی صادرکنندگان هستیم و سومین مرحله از حراج نیز در اوایل هفته آینده برگزار خواهد شد.

بالسینی تاکید کرد: قیمتی که امروز کشف شد، بسیار نزدیک به قیمت شمش طلا در بازار بوده است و نشان می‌دهد، عرضه کنندگان و تقاضا کنندگان براساس مکانیزم درست در حال معامله در مرکز مبادله ارز ایران هستند.

وی تصریح کرد: تعدادی از متقاضیان به دلیل ناقص بودن مدارک و عدم احراز هویت نتوانستند در حراج امروز شرکت کنند که این افراد باید طبق شیوه نامه منتشر شده اقدام به تکمیل مدارک و احراز هویت کنند.

بنابراین گزارش، بررسی قیمت شمش طلا در بازار و مرکز مبادله نشان می‌دهد، قیمت‌ها براساس عرضه و تقاضا کشف شده و این دو نرخ تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند.

طی روزهای گذشته موضوعاتی در خصوص ارزان فروشی شمش طلا به عده ای مطرح شده بود که کشف قیمت در دومین حراج نشان می‌دهد، قیمت کشف شده نزدیک به بازار بوده است.

۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۶
کد خبر: 51598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha