سهمیه بنزین آزاد به ۱۰۰ لیتر کاهش یافت

خبرها حاکی است، سهمیه بنزین ۳۰۰۰ تومانی در کارت‌های سوخت شخصی از ۱۵۰ لیتر به ۱۰۰ لیتر کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد همچنین ذخیره سهمیه بنزین ۱۵۰۰ تومانی که تا پیش از این، ۹ ماه و به میزان حداکثر ۵۴۰ لیتر بود، از این پس به ۶ ماه و حداکثر ۳۶۰ لیتر کاهش یافت.
از اینرو، امکان ذخیره سهمیه‌های بنزین ۱۵۰۰ تومانی در کارت‌های سوخت بیش از ۳۶۰ لیتر وجود ندارد و اگر کارت سوختی، به این میزان سهمیه بنزین ۱۵۰۰ تومانی داشته باشد، سهمیه جدید به این کارت در ماه‌های آتی واریز نخواهد شد.

سهمیه بنزین ۱۵۰۰ تومانی تغییر نکرده است

سهمیه بنزین ۱۵۰۰ تومانی سواری‌های شخصی همچنان ۶۰ لیتر در ماه است و تغییری نکرده است.

وزارت نفت برای جلوگیری از قاچاق سوخت، سهمیه بنزین آزاد سواری‌ها را کاهش داده است. با این حال، سهمیه بنزین ۱۵۰۰ تومانی در کارت‌های سوخت شخصی تغییری نکرده است.

مردم در استفاده از کارت‌های جایگاه‌های سوخت محدودیتی ندارند و می‌توانند پس از استفاده از سهیمه بنزین آزاد کارت‌های سوخت خود، از کارت‌های سوخت جایگاه‌ها نیز استفاده کنند.

آمارها حاکی است که اکثریت قابل توجه مردم تا پیش از این نیز برای استفاده از بنزین آزاد، از کارت‌های سوخت جایگاه‌ها استفاده می‌کردند.

همچنین ذخیره سهمیه بنزین ۱۵۰۰ تومانی که تا قبل از کرونا ۶ ماه بود و در دوران کرونا به ۹ ماه افزایش یافته بود، مجددا به ۶ ماه بازگشته است.

جریان منتقد دولت سیزدهم در ۲ سال اخیر بارها شایعاتی درباره گران کردن بنزین مطرح کرده که هیچ یک درست نبوده است. درباره تغییرات فنی در توزیع بنزین آزاد نیز همین جریان تلاش دارد محدودیت‌های گسترده در توزیع بنزین را القا کند که نادرست بودن این ادعاها در ۲ سال اخیر اثبات شده است.

۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
کد خبر: 51504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      5 0
      به نظر می رسد وضعیت وخیم وخیم است ی خبر خوش ندیدیم
    • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      0 0
      عجب
    • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      0 0
      این تصمیم جای تاسف داشته و بازی با اعصاب و روان مردم است سالها از ورود خودروهای کم مصرف جلوگیری می نمایند و حال سهمیه هفته ای 50 لیتر را که ارامش نسبی ایجاد کرده بر می دارند که احتمالا به دنبال سه قیمتی کردن هستند و جبران کمبود بودجه و بدتر از آن کشوری با اینهمه نعمت خدا دادی را یکبار با صنعت خودرو به خفت می کشند و دنبال دست دوم خارجی ها می روند آخر سر و حال با این حرکات که انتظار دارند یا نارضایتی درست کند