دو اتهام جدید علیه توماج صالحی

وکیل توماج صالحی از دو اتهام جدید دیگر برای او خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد وکیل توماج صالحی از دو اتهام جدید دیگر برای او خبر داد. امیر رئیسیان در توئیتر نوشت: «در پرونده مربوط به بازداشت آبان ١۴٠١، توماج ٨اتهام داشت که برای ۶ اتهام محکوم و ٢ اتهام(همکاری با دولت متخاصم و توهین به رهبری) را تبرئه شد. اتهام افساد فی‌الارض هم احراز نشد ولی برای تبصره ماده ٢٨۶ محکوم شد. حکم قابل اجرا هم ۶سال و سه‌ماه حبس بود.

حالا پس از سه ماه دادگاه انقلاب اصفهان همان پرونده را به دادسرا ارسال کرده و دستور داده است که دو اتهام جدید را به توماج تفهیم کنند و کیفرخواست هم با ١٠ اتهام صادر شود! به این ترتیب در نظام قضایی جمهوری اسلامی معنای «مرجع عالی» را هم فهمیدیم.

یعنی در جلسه بازپرسی امروز به دستور دادگاه نه تنها اتهاماتی که حکم برائت آنها صادر شده بود بلکه دو اتهام که تابحال در کیفرخواست قبلی هم نیامده بود تفهیم شد. بدین ترتیب قاعده‌ی «منع تشدید مجازات در مرجع تجدیدنظر» هم در حال تغییر و تحول است.

دو اتهام جدید عبارتند از معاونت در بغی(قیام مسلحانه و گروهی علیه نظام) و اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرایم علیه امنیت این در حالیست که در پرونده اولا متهم دیگری وجود ندارد که حتی همدست تلقی شود چه رسد به گروه و در ثانی حتی یک چاقوی آشپزخانه از توماج کشف نشده است چه رسد به سلاح!»

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷
کد خبر: 51499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha