پیشرو مجیدآقا دیزایی که بود و چرا سپاه او را هدف قرار داد؟

خانه پیشرو مجید آقا دیزایی(Peshraw Majid Agha Dizayee)، تاجر معروف کردستان عراق و مالک شرکت امپایر ورلد (Empire World) در حملات سپاه مورد اصابت موشک قرار گرفت و او کشته شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد در حمله موشکی سپاه پاسدارن، کشته شدن پیشرو مجید آقا دیزایی مهمترین تاجر کرد اقلیم کردستان سر خط رسانه‌ها شد.

به گزارش فرارو، پیشرو مجیدآقا مهمترین فرد کشته شده در حملات موشکی ایران به اربیل عراق، در ساخت و ساز و تجارت شناخته شده بود. بر اساس گزارش برخی رسانه‌ها، بخش مهمی از صادرات نفت به اسرائیل از اقلیم کردستان نیز توسط او صورت می‌گرفت.

پیشرو مجیدآقا دیزایی، کشته مهم در حملات موشکی سپاه کیست؟

پیشرو دیزایی صاحب گروه ساختمان‌سازی فالکون بود. برخی رسانه‌ها گزارش‌داده‌اند که این تاجر کُرد از نزدیک با موساد و رهبری کردستان در ارتباط بود. خبرگزاری مهر گزارش داده است که دیزایی پشتیبان مهم گروهک‌های تروریستی بود که ارتباطات ویژه‌ای با رژیم صهیونیستی داشت. بنابراین گزارش، تجارت برای دیزایی پوشش بوده است.

او که خانه‌اش مورد اصابت موشک‌های ایران قرار گرفت، مالک مجموعه شرکت‌های امپایر بود. امپایر ورلد، یک شرکت خصوصی توسعه املاک و مستغلات است که در سال ۲۰۰۷ در منطقه کردستان عراق، تاسیس شد. این شرکت در سال ۲۰۲۲ جایزه «سریع‌ترین توسعه‌دهنده املاک تجاری عراق» را دریافت کرد.

پیشرو مجیدآقا در مصاحبه‌ای گفته بود: «محصول ما در سراسر عراق بی نظیر است. هدف برنامه ریزی شده ما سبکی برای زندگی، کار و بازی ارائه می‌دهد. ما راحتی و کیفیتی را ارائه می‌دهیم که در سایر پیشرفت‌ها در منطقه قابل تشخیص نیست.»

تصاویر محل اقامت پیشرو دیزایی

شبکه روداو کردستان عراق فیلمی منتشر کرده و گفته زمان آن «پس از اصابت موشک به محل اقامت پیشرو دیزایی است».

این فیلم شبکه روداو حاکی‌است که موشک‌ها بعد از طی مسافت زیاد «دقیقاً» به محل اقامت این همکار راهبردی موساد اصابت کرده‌اند.

پیشرو مجیدآقا دیزایی، کشته مهم در حملات موشکی سپاه کیست؟

تصاویر منتشر شده از خانه ویران شده پیشرو مجیدآقا دیزایی بعد از حملات موشکی

۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۸
کد خبر: 51260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
      1 1
      بدرود واصل شد
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
      1 1
      دم سپاه گرم
    • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
      0 0
      عالی ترین کار ممکن همین کارهاست