هواشناسی: در حال بارورسازی ابرها هستیم

رئیس سازمان هواشناسی با پیش‌بینی بارش‌های زیر نرمال برای زمستان و اوایل بهار سال آینده گفت: وزارت نیرو روی بارورسازی ابرها در حال فعالیت است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، رئیس سازمان هواشناسی اظهار کرد: بر اساس نقشه‌ها، شواهد و اطلاعات موجود، برای فصل زمستان تا اوایل بهار سال آینده سیگنال خاصی برای بارش‌ها وجود ندارد، از این رو پیش‌بینی می‌کنیم بارش‌ها نرمال به سمت کم بارشی باشد.

سحر تاجبخش با بیان این‌که ممکن است امواجی به صورت غیر مترقبه، موقت و موردی کشور را تحت تاثیر قرار دهد که این امواج در الگوها و مدل‌ها دیده نمی‌شود، افزود: 3.5 سال است که در کشور شرایط خشکسالی داریم و باید در حوزه مدیریت منابع آب، کشاورزی، صنعت و محیط زیست برنامه‌های جدی داشته باشیم.

وی در خصوص بارورسازی ابرها و اثرات آن بر افزایش میزان بارندگی‌ها، گفت: بارور سازی ابرها یک موضوع علمی است که در همه کشورهای دنیا انجام می‌شود و قابل اجرا بوده و درتمام آزمایشگاه‌های مرتبط، این موضوع بررسی شده است.

رئیس سازمان هواشناسی گفت: ادعاهای متفاوتی در خصوص تولید بارش وجود دارد و آنچه که می‌توانیم به آن استناد کنیم مقالات و مستنداتی بوده که در سازمان‌ها و ژورنال‌های بین‌المللی منتشر می شوند. در ایران نیز سازمانی زیرنظر وزارت نیرو در رابطه با بارورسازی ابرها در حال فعالیت است.

۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲
کد خبر: 50959
منبع: تجارت نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha