شرکت در انتخابات وظیفه است/مبارزه با فساد نقطه قوت جمهوری اسلامی است

جمعی از مداحان اهل بیت(ع) با حضور در حسینیه جماران با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد،امروز - چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ مصادف با ۲۰ جمادی الثانی ۱۴۴۵ جمعی از مداحان اهل بیت (ع) همزمان با ولادت حضرت زهرا(س) در حسینیه امام خمینی با رهبر انقلاب دیدار کردند.

این دیدار چهلمین دیدار مداحان و ذاکران اقصی نقاط کشور با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از زمان ریاست جمهوری ایشان تا به امروز است که امسال با سالروز شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و ولادت حضرت امام خمینی بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران نیز مصادف شده است.

حاضران در این دیدار با شعار « ای رهبر آزاده، آماده‌ایم، آماده» ورود حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به حسینیه امام خمینی را خیر مقدم گفتند.

در این مراسم مجتبی رمضانی ، محسن عراقی و سیدالحجازی، امیر کرمانشاهی مدیحه‌سرایی کردند. طاهر قلندری آذری‌زبان مداحی کرد و محمد رسولی شعرخوانی داشت.
فاطمه پشت و پناه شیعیان حیدر است
چادر او سایه‌بان مردم این کشور است
مکتب زهرای اطهر نور راه رهبر است
مکتب زهرای اطهر حاج‌قاسم‌پرور است
حاج قاسم عبد مولا بود بی حد و عدد
ذکر او هنگام سختی بود یا زهرا مدد

گزیده بیانات رهبر انقلاب در این دیدار را در ادامه بخوانید.

ولادت صدیقه طاهره سلام اللّه علیها و فرزندش امام خمینی که راه جهاد فاطمی را به خوبی طی کرد تبریک عرض میکنم/ روز شهادت عزیز ما، حاج قاسم سلیمانی هم هست

عید سعید را تبریک عرض میکنم ولادت صدیقه‌ی طاهره سلام اللّه علیها و خداوند را قسم میدهم به حرمت فاطمه‌ی زهرا سلام اللّه علیها که معرفت ما را نسبت به این بزرگوار روز به روز بیشتر کند.

همچنین ولادت فرزندش امام بزرگوارمان که راه جهاد فاطمی را این بزرگوار به خوبی طی کرد و پیش رفت.

روز شهادت عزیز ما حاج قاسم سلیمانی هم هست که ان‌شاءاللّه خدای متعال تفضلاتی را که بر خاندان پیغمبر کرده است، بر روح این عزیز پیرو واقعی خاندان پیغمبر آن تفضّلات را نازل کند، ما را هم به ایشان ملحق کند و از شفاعتشان برخوردار کند.

امروز بار جهاد تبیین بر دوش شما مداحان اهل‌بیت است

در میان خصوصیات برجسته و ممتاز فاطمه‌ی زهرا سلام اللّه علیها یکی از خصوصیات بسیار برجسته جهاد تبیین فاطمه‌ی زهراست.

در زمان ما بزرگترین کسی که جهاد تبیین کرد امام راحل بود. و بزرگترین کاری که با جهاد تبیین انجام گرفت کاری بود که امام بزرگوار ما انجام داد. با جهاد تبیین امام راحل کاری کرد که با هیچ وسیله‌ی سخت‌افزاری و نرم‌افزاریِ دیگری، دیگران نه میتوانستند بکنند نه امیدش را داشتند که بکنند، امام با زبان، با منطق.

حکومت دیرپای فاسد ننگین دیکتاتوری و مستبدانه و سلطنتیِ ارثی را ازاله کرد و حکومت مردم‌سالاری اسلامی و دینی را سر کار آورد با جهاد تبیین.


جامعه مداح که بخشی از قدرت نرم جامعه اسلامی است باید وظیفه خود را بداند.

هنر مداحی و موجودیتی به نام هیئت، که محور هیئت مداح است و واعظ، جزو مهم‌ترین بخشهای قدرت نرم جامعه‌ی اسلامی است.

قدرت نرم از قدرت سخت نافذتر و مؤثرتر است.

قدرتمندان عالم مثل آمریکا مثلاً بمب اتم دارند،‌ انواع و اقسام سلاحهای پیشرفته را دارند، درعین‌حال مهم‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها را میکنند برای هنر و سینما و هالیوود و تبلیغات.
چون سینما قدرت نرم است. قصه‌نویسی، فیلم قدرت نرم است. این است که اثر میگذارد. قدرت سخت اثر آنی دارد، بعد از بین میرود.

قدرت سخت یعنی اینکه آمریکا می‌آید ۲۰ سال در افغانستان میماند، میلیاردها خرج میکند. آخرش هم با نفرت مردم مجبور به فرار از افغانستان میشود. این قدرت سخت است.

قدرت سخت یعنی آمریکا می‌آید با تجهیزات کامل همه‌ی عراق را تصرف میکند، حکومت عراق را ساقط میکند، خودش آنجا به جای حکومت می‌نشیند. بعد از حدود ۲۰ سال امروز منفورترین دولت در عراق عبارت است از دولت آمریکا.

شرکت در انتخابات وظیفه است. ایجاد احساس وظیفه نسبت به انتخابات وظیفه مهم مجاهدان جهاد تبیین است

مبارزه با فساد نقطه قوت جمهوری اسلامی است. برخی می‌خواهند این نقطه قوت را تبدیل به نقطه ضعف کنند. باید در مقابل دلسرد کنندگان مردم ایستاد. امام در مقابل دلسرد کنندگان مردم بدون ملاحظه می‌ایستاد.

جمهوری اسلامی در این چهل و چند سال بیش از آنکه به قدرت سخت متکی باشد، به قدرت نرم متکی بوده است

قدرت نرم یعنی یک گروهی به ظاهر در اقلیت اما دارای نفوذ معنوی میتوانند دنیا را به خودشان متوجه کنند.

امروز شما ببینید فلسطینیهای مظلومی که سلاح دفاع از خودشان را ندارند، توانستند با مظلومیت خودشان، با صبر خودشان، با ایستادگی خودشان دنیا را متوجه به خودشان کنند.
یعنی فاصله‌ بین قدرت سخت و قدرت نرم این قدر فاصله‌ی زیادی است.

جمهوری اسلامی در این چهل و چند سال، بیش از آنچه که به قدرت سخت متکی باشد، به قدرت نرم متکی بوده است.
البته شما میدانید که من به تسلیحات، تسلیحات پیشرفته و منطبق با نیاز و مطابق با تواناییهای دشمنان اعتقاد دارم و دنبال میکنم، اما عقیده‌ام این است، در کنار آن قدرت سخت و قدرت تسلیحاتی، بایستی تسلیحات فکری، تسلیحات زبانی و تسلیحات منطق قوی در بین ما گسترده بشود.
این توقع ماست.

عده‌ای وانمود میکنند که انتخابات فایده‌ای ندارد/ در مقابل اینها باید جهادتبیین سینه سپر کند/ هر کس با انتخابات مخالفت کند با جمهوری اسلامی و اسلام مخالفت کرده است

ما انتخابات در پیش داریم

یک عده‌ای نمیخواهند این انتخابات آنچنانی که شایسته‌ِی این ملت است انجام بگیرد؛ تلاش میکنند مردم را مأیوس کنند، مردم را بی‌اعتماد کنند، وانمود کنند که انتخابات فایده‌ای ندارد، تأثیری ندارد.

در مقابل اینها باید جهاد تبیین سینه سپر کند، در مقابل اینها باید حقیقت را بیان کند، کسانی هستند که میخواهند حضور مردم در اداره‌ کشور که ثابت کننده‌ تحقق مردم‌سالاری دینی در کشور است، ضعیف بشود تا حرف امام بزرگوار دروغ دربیاید.

هدفشان این است که وعده‌ی الهی را مخالف واقع نشان بدهند.

تلاش باید کرد در مقابل این حرکت خصمانه، این حرکت خصمانه است؛ هرکس با انتخابات مخالفت کند با جمهوری اسلامی مخالفت کرده، با اسلام مخالفت کرده.

انتخابات یک وظیفه است. این یکی از کارهاست. امروز احساس وظیفه‌ی نسبت به انتخابات یکی از کارهای نقد جامعه‌ی مجاهد در جهاد تبیین است.

با صحیفه سجادیه مأنوس بشوید / امام سجاد علیه‌السلام در صحیفه سجادیه مرزداران را دعا میکند؛ مرز دنیای اسلام امروز در غزه است

با صحیفه‌ سجادیه مأنوس بشوید. صحیفه‌ی سجادیه یک پدیده‌ی عجیب در مکتب اهل‌بیت است.

شما ملاحظه کنید امام سجاد (سلام اللّه علیه) در صحیفه‌ی سجادیه مرزداران را دعا میکند. مرزداران آن وقت چه کسانی بودند؟ سربازان بنی‌امیه و بنی‌عباس بودند، مرزدار، مرزدار است، مرز کشور اسلامی را دارد حفظ میکند؛ هر که هست؛ مرزدار را دعا میکند. اینها درس است برای ما.

مرز دنیای اسلام امروز در غزّه است، نبض دنیای اسلام امروز در غزّه میزند، آنها ایستاده‌اند در مقابل دنیای کفر، دنیای طاغوت، دنیای استکبار و در مقابل آمریکا. ۱۴۰۲/۱۰/۱۳

۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵
کد خبر: 50785

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha