دیروز بچه های تیم ملی چشم ملت ما را روشن کردند،خدا چشمشان را روشن کند

صبح امروز جمع کثیری از بسیجیان با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردند.ایشان در این دیدار خاطر نشان کردند: یک عده‌ای ادعای فهم سیاسی می کنند اما تحلیل‌هایشان در روزنامه و فضای مجازی واقعاً انسان را متأسف می کند. می گویند برای اینکه بتوانید این اغتشاش‌ها را تمام کنید باید مشکلتان را با آمریکا حل کنید؟! فرمانده کل قوا تاکید کردند: مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند؛ مشکل ما را با آمریکا یک چیز حل می کند اینکه با آمریکا باج بدهیم، اما نه فقط یک باج ، دائم باج می خواهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایرنا، دیدار جمعی از بسیجیان کشور با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت هفته بسیج، از ساعت ۹:۴۵ صبح امروز - شنبه - در حسینیه امام خمینی (ره) آغاز شد که این دیدار به صورت زنده تلویزیونی و اینترنتی پخش می شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای سخنانشان با تبریک هفته بسیج به بسیجیان، گفتند: برکات بسیج، این ابتکار عظیم به‌قدری بود که امام در آذر سال ۶۷، یعنی ۹ سال بعد از تشکیل، آن خطابه‌ والا و شیوا و بلند را در مدح بسیج ایشان صادر کردند. چه اتفاقی در این ۹ سال به دست بسیج در کشور افتاد که امام بزرگوار را آن‌جور تحت تاثیر قرار داد که آن بیان والا و شیوا و این تعبیرات عجیب را و این ادبیات عجیب را بکار بردند؟

ایشان با قرائت بخش هایی از بیانیه امام، خاطر نشان کردند: امام عزیز ما در این بیانیه و خطابه در واقع با بسیج مثل یک پدری صحبت کرد که به فرزندان خودش عشق می‌ورزد. بعد امام با آن عظمت که دنیا و تاریخ را تکان داد، میگوید: «من افتخارم این است که بسیجی‌ام... من دست یکایک شما را میبوسم.» واقعا اینها فراموش شدنی نیست.

رهبر انقلاب خطاب به بسیجیان فرمودند: شما بسیجیان امروز مخاطب این بیانیه هستید، امام (ره) می فرماید افتخارم این است که خود بسیجی‌ام. من دست یکایک شما را می‌بوسم.

بسیج باید در همه میدان ها حضور داشته باشد

رهبر معظم انقلاب اسلامی با یادآوری اینکه امام در بیانیه آذر ۶۷ امام اعلام بسیج دانشجو و طلبه را می کند از دانشجویان و طلاب علوم دینی مطالبه می کند که بسیج بشوند. این بدان معناست که بسیج فقط بسیج نظامی نیست و بسیج باید در همه میدان ها از جمله علم دین و دنیا حضور داشته باشد.

ایشان با بیان اینکه امام در ۶ آذر ۵۸ دستور تشکیل بسیج را داد که بعد از بیش از ۲۰ روز از تسخیر لانه جاسوسی بود، خاطر نشان کردند: بعد از اینکه در ۱۳ آبان لانه جاسوسی توسط دانشجویان خط امام تصرف شد.آمریکاییها شروع به تهدید زبانی و عملی کردند امام به جای اینکه منفعل شده و یا بترسد، ملت را به صورت بسیج عمومی وارد میدان کرد و موجب شد که میدان نبرد منحصر به سازمان های رسمی نماند.

رهبر انقلاب بسیج را یک فرهنگ، تفکر دانستند و تاکید کردند: آزمون بسیج در میدان جنگ، حضور باشکوهی بود اما شان و جایگاه بسیج از یک سازمان نظامی بالاتر است بسیج یک فرهنگ، گفتمان و تفکر است. بسیج فقط برای میدان نظامی نیست، در همه میدان‌ها از جمله میدان علم، علم دین و علم مادی باید حضور داشته باشد.

ایشان در تشریح فرهنگ بسیج گفتند: این فرهنگ عبارت است از خدمت بدون انتظار و توقع به کشور؛ فرهنگ بسیجی یعنی اینکه فرد تا زانو در گِل فرو برود تا به سیل زدگان کمک کند و یا خود را در معرض کرونا قرار دهد تا بیماران کرونایی را نجات دهد؛ بسیج یعنی خستگی نشناختن در کمک های مومنانه.

رهبر معظم انقلاب اسلامی حضور بسیج در میدان های علم و تحقیق را یکی دیگر از عرصه های بسیج برشمردند و تاکید کردند: جوانان که اهل علم و تحقیق بودند امثال مرحوم کاظمی از بسیجیان موفق بودند. اینان در میدان مقابله با دشمن و جنگ نظامی هم بی محابا وارد میدان شدند از دشمن نترسیدند. در هر کارزار علمی وارد شدند و همه توان خود را به کار گرفتند.

در قضایای اخیر بسیجیان مظلوم واقع شدند

ایشان با تاکید بر اینکه بسیجی بودن فرهنگ مجاهدان گمنام و بی توقع است، گفتند: در قضایای اخیر بسیجیان مظلوم واقع شدند تا نگذارند ملت مظلوم یک عده اغتشاش گر، مزدور و یا غافل شود.

رهبر انقلاب اسلامی با بیان اینکه «انقطاع نسلی حرف های روشنفکری است و واقعیت ندارد» ، روحیه بسیجی را محدود به یک نسل و دوره ندانستند و تاکید کردند: این روحیه دهه شصتی، هشتادی و نودی هم ندارد، شما جوانان نورس هستید که امام و دوران انقلاب و دفاع مقدس را ندیدید اما همان روحیه جوان دوران جنگ در شما هست.

ایشان تاکید کردند:‌ امروز کشور این ظرفیت را دارد که بسیج و بسیجی تربیت کند؛ بسیج هم ظرفیت دارد که کشور را قدم به قدم با گام های بلند جلو ببرد.

فرمانده کل قوا خاطر نشان کردند: میلیون ها نفر در جهان اسلام بسیجی داریم که زبان دل ما و آنها یکی است، جهت گیری هایشان مانند جهت گیری های ما است.

ایشان با یادآوری اینکه امام (ره) بسیج را شجره طیبه دانستند، افزودند: خصوصیت شجره طیبه این است که در هر دوره ثمرات شیرین خود را بروز می دهد. در هر دوره ای حضور بسیج زنده بودن انقلاب را نشان می دهد به کوری چشم کسانی که از انقلاب ابراز بیزاری و تنفر می کنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی کار جهادی، بدون توقع و تظاهر بسیج در کشور را مایه جهش دانسته و از برکات بسیج برشمردند و خاطر نشان کردند: بسیج در هر حرکتی عنصر معنویت را فعال می کند، دانشمند برجسته مرکز رویان وقتی به پیشرفتی دست پیدا می کند، سجده شکر به جا می آورد.

روحیه بسیجی را باید حفظ کنید

ایشان عملگرایی را از ویژگی های بسیج برشمردند و افزودند: در کنار عمل‌گرایی بسیجی آرمان‌گرا است بنابراین روحیه بسیجی را باید حفظ کنید و به اسم مغرور نشوید.

فرمانده کل قوا بسیجیان را به تلاوت قرآن و مستحبات به قدر توان و نشاط و همچنین خواندن شرح حال شهدا توصیه کردند و افزودند: من اصرار دارم بسیجی قدر بسیج را بداند و جایگاه بسیج و فلسفه آن را بشناسد.

ایشان با یادآوری اینکه در جغرافیای سیاسی جهان اسلام بسیج جایگاه برجسته ای دارد، افزودند: جبهه استعمار غرب نسبت به غرب آسیا رویکرد خاصی دارد زیرا این منطقه مهم است، مهمترین عامل حرکت چرخ های صنعتی غرب نفت است که در این منطقه وجود دارد.

رهبر انقلاب اسلامی به بیان ویژگی های جغرافیایی و ژئوپلیتیکی غرب آسیا و بویژه ایران پرداختند و با یادآوری اینکه انقلاب اسلامی دلهای ملت های همسایه ایران را دگرگون کرد، گفتند: آمریکایی ها به این فکر افتادند که قبل از اینکه به ایران حمله کنند، کشورهای همسایه که عمق راهبردی جمهوری اسلامی هستند را فلج کنند، این نقشه را خود آمریکایی ها در سال ۲۰۰۶ افشا کردند و گفتند باید ابتدا ۶ کشور عراق، سوریه، لبنان، لیبی، سودان، سومالی ابتدا ساقط شوند، بعد به سراغ ایران بیایند.

ایشان افزودند: جمهوری اسلامی در شمال آفریقا مطلقا ورود نکرد، اما در این سه کشور، عراق، سوریه و لبنان سیاست ایران کارکرد پیدا کرد که نتیجه آن شکست آمریکا در این کشورها شد.

فرمانده معظم کل قوا با اشاره به رشادت های شهید قاسم سلیمانی افزودند: اسم حاج قاسم برای دشمنان ایران مغضوب است زیرا پرچم سیاست جمهوری اسلامی که نقشه عمیق دشمن را خنثی کرد، در دست حاج قاسم سلیمانی بود.

مشکل ما را با آمریکا فقط باج دادن دائم حل می‌کند

رهبر انقلاب در ادامه افزودند: بسیج نباید فراموش کند که درگیری اصلی با استکبار جهانی است، این چهار نفر یا غافل و یا جاهل و یا مزدور هستند.

ایشان در ادامه خاطر نشان کردند: یک عده‌ای ادعای فهم سیاسی می کنند اما تحلیل‌هایشان در روزنامه و فضای مجازی واقعاً انسان را متأسف می کند. می گویند برای اینکه بتوانید این اغتشاش‌ها را تمام کنید باید مشکلتان را با آمریکا حل کنید؟!

فرمانده کل قوا تاکید کردند: مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند؛ مشکل ما را با آمریکا یه چیز حل می کند اینکه با آمریکا باج بدهیم، اما نه فقط یک باج ، دائم باج می خواهند.

ایشان در ادامه گفتند: کدام ایرانی با غیرتی حاضر است چنین باجی بدهد؟ کسی که ایرانی باشد و غیرت داشته باشد حاضر نیست این باج ها را نمی دهد، چرا نمی فهمند، آمریکا می خواهد، ملت ایران از همه خطوط قرمز عبور کند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند: صدای رعدآسای ملت در ۱۳ آبان امسال بلند شد، شنیدید! امروز تشییع جنازه شهدا، صدای ملت ایران است، خیل ملت ایران راه افتادند و در تشییع جنازه شهدا در کرج، اصفهان و شیراز شرکت کردند.

ایشان با بیان چند توصیه به بسیجیان تاکید کردند:‌ بسیجی بمانید و قدر خودتان را بدانید؛ دشمن‌تان را بشناسید و نقاط ضعف و نقشه‌های دشمن را بشناسید زیرا دشمن تلاش می‌کند خود را قوی نشان دهد.

رهبر انقلاب افزودند: رشد معنوی خودتان را اندازه بگیرید، مراقب باشید که جلو می روید یا عقب می روید.سعی کنید جلو بروید.

فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه امروز مهمترین شیوه دشمن جعل و دروغ پردازی است خاطر نشان کردند: خبر و تحلیل دروغ می دهند، کشته سازی می کنند، دشمن امروز بر پایه دورغ پردازی کار می کند؛وظیفه شما جهاد تبیین است.

ایشان افزودند: دشمن دنبال این است که بر مغزها تسلط پیدا کند، اگر مغز یک ملت تصرف شود آن ملت سرزمین خود را دو دستی به دشمن تحویل می‌دهد.

وی تاکید کردند: آمادگی عملی خود را حفظ کنید، نباید غافلگیر شد، یکی از کارهای دشمن این است که کاری را در نقطه ای با سر و صدا شروع می‌کند و در نقطه دیگر کار اصلی را انجام می‌دهد، مسئولان کشور به همه اطراف توجه کنند، برای ما منطقه غرب آسیا و شرق مهم است.

رهبر انقلاب به بسیج توصیه کردند: مراقب نفوذ دشمن در مجموعه بسیج باشید، فرد فاسد می تواند در کسوت روحانی و یا بسیجی در بیاید.

تعبیر رهبر انقلاب انقلاب از برد تیم ملی فوتبال

رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین گفتند: دیروز بچه‌های تیم ملی ما چشم ملت ما را روشن کردند؛ ان‌شاءالله چشمشان روشن باشد. مردم را خوشحال کردند.

۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳
کد خبر: 35868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • زهرا IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
      1 0
      لطفا تیتر را اصلاح کنید.«چشم ملت ما را روشن کردند» نه«چشم ما» را