رسانه عبری: السنوار برنامه‌ سازمان یافته برای پایان دادن جنگ دارد

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی روز جمعه گزارش کرد «یحیی السنوار« رئیس جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در غزه، «برنامه‌ای سازمان یافته» برای پایان دادن به جنگ جاری در نوار غزه دارد که از هفت اکتبر گذشته آغاز شده‌ است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، این سازمان به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که این طرح «شامل عقب‌نشینی نیروهای ارتش اشغالگر به عنوان بخشی از یک توافق آتش‌بس طولانی و حفظ بخشی از اسیران صهیونیست به عنوان ابزاری برای چانه‌زنی در آینده است».

بر اساس گزارش این سازمان، منبع مدعی شد که «السنوار بر این فرض کار می‌کند که اولین آتش‌بس نتایج رضایت بخشی به نفع حماس به همراه نداشته‌ است و بنابراین او بر عقب‌نشینی اشغالگران از محله‌های اشغالی غزه و آتش‌بس مدت طولانی اصرار دارد».

این منبع خاطرنشان کرد که خواسته‌های السنوار در چارچوب طرح مذکور «بسیار بیشتر از آنچه اسرائیل به حماس پیشنهاد و ارائه می‌کند» است.

وی افزود: السنوار معتقد است که خروج نیروهای زمینی ارتش اسرائیل از شهرهای شمال و جنوب نوار غزه به احیای نسبی توانایی‌اش در فرماندهی و کنترل مناطقی که قبلاً توسط اسرائیل اشغال شده‌است، کمک خواهد کرد.

این منبع ادامه داد: اسرائیلی‌ها واقعیت را برعکس تفسیر می‌کنند، اما السنوار از واقعیت جدا نیست.

این منبع در خصوص اسیران صهیونیست که توسط حماس نگهداری می‌شوند، گفت: این جنبش قصد دارد در مراحل آتی نیز با پیش‌بینی بازگشت اسرائیل به مانورهای زمینی پس از آتش‌بس احتمالی دیگر بخش بزرگی از اسرا را به عنوان ابزار چانه زنی نگه دارد.

به گفته این منبع، کشورهای میانجی مذاکرات با حماس معتقدند که جنگ «به مراحل پایانی خود نزدیک می‌شود» و با این حال جنبش حماس «همچنین به منظور احتمال ادامه جنگ برای مدت طولانی آماده می‌شود».

طی چند روز گذشته، رسانه‌های رسمی و خصوصی عبری از توافق آتش‌بسی احتمالی که ممکن است به زودی بین حماس و اشغالگران منعقد شود، صحبت کردند که شامل آزادی اسیران دو طرف تحت حمایت قطر و مصر می‌شود.

به گزارش سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی، مقامات صهیونیست روز پنجشنبه گفتند که تل‌آویو در حال بررسی بهتر کردن پیشنهاد ارائه شده به حماس در مورد آتش‌بس موقت احتمالی بین دو طرف است که شامل آتش‌بس برای بیش از دو هفته می‌شود تا آن را متقاعد کند که اسیران بیشتری را آزاد کند.

این گزارش‌ها در حالی منتشر می‌شوند که حماس بر رد هرگونه مذاکره برای تبادل اسرا بدون آتش‌بس کامل تاکید می‌کند، در حالی که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بارها تاکید کرده، جنگ غزه «قبل از دستیابی به اهدافش متوقف نخواهد شد».

۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵
کد خبر: 50398
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha