درگیری‌های شدید در خان یونس و جبالیا / گوترش: ۱۳۶ کارمند سازمان ملل در جنگ غزه کشته شدند

نبردهای زمینی بین مقاومت فلسطین و ارتش اشغالگر در مناطق مختلف نوار غزه، در سایه بمباران مستمر رژیم صهیونیستی علیه اهداف غیرنظامی وارد هفتاد و هشتمین روز خود شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در بحبوحه ترس از تشدید بحران انسانی با ادامه یافتن جنگ، حملات و درگیری‌ها ادامه دارند. این در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل متحد پیش‌نویس قطعنامه‌ای را با هدف گسترش ورود کمک‌های بشردوستانه بدون درخواست آتش‌بس تصویب کرد.

شامگاه جمعه، شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه‌ای را تصویب کرد که خواستار افزایش «در مقیاس وسیع» ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه، بدون درخواست آتش‌بس فوری بود؛ آتش‌بسی که آمریکا آن را رد می‌کند.

این قطعنامه پس از به تعویق افتادن مکرر نشست شورا و با تن دادن به اصلاحات آمریکایی تصویب شد.

سازمان پزشکان بدون مرز در این باره اعلام کرد: شورای امنیت بار دیگر در درخواست آتش‌بس شکست خورد و تصمیمی اتخاذ کرد که آنچه برای رسیدگی به بحران غزه لازم است را برآورده نمی‌کند.

این درحالی است که در ادامه تحولات میدانی، مقاومت فلسطین با نفوذ نیروهای اشغالگر به چندین منطقه در نوار غزه، مقابله و خساراتی را در جبهه‌های مختلف درگیری به اشغالگران وارد کرد و هدف قرار دادن مراکز نظامی صهیونیست‌ها در شمال و مرکز نوار غزه را مستند کرد.

رسانه‌های فلسطینی تاکید کردند که امروز، شنبه درگیری‌های شدیدی بین نیروهای اشغالگر و مقاومت فلسطین در منطقه جبالیا در شمال نوار غزه رخ داد.

گردان‌های شهید عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس با اعلام چندین حمله مبارزانش در روز جمعه تاکید کرد که یک نفر اسرائیلی هدف موشک «یاسین ۱۰۵» در منطقه المحطه در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه قرار گرفت.

همچنین در محور جنگی در خان یونس، گردان‌های القسام اعلام کرد که در نبردهای شرق شهر، یک بولدوزر اسرائیلی را با گلوله یاسین ۱۰۵ هدف قرار داد و افزود که مبارزان آنها در همان منطقه نیروهای پیاده صهیونیست را در یک کمین با بمب ضد نفر هدف قرار دادند و درگیری با اعضای باقیمانده نیروهای صهیونیست رخ داد.

در ادامه رزمندگان مقاومت در بیت لاهیا در شمال نوار غزه با موشک ضد استحکامات «یاسین ۱۰۵» نیروهای زمینی صهیونیست‌ متشکل از پنج سرباز محصور در یک خانه را هدف قرار دادند. همچنین آنها با نیروهای اشغالگر درگیر شدند که منجر به کشته و زخمی شدن آنها شد.

گردان‌های القسام صحنه‌هایی را منتشر کردند که نشان می‌دهد رزمندگان آن با نیروهای صهیونیست در خانه‌هایی در روستای المغراقه در شمال استان مرکزی در نوار غزه درگیر شده‌اند و در آن صحنه‌ها نشان داده می‌شود که این نیروها هدف حملات موشکی قرار گرفته‌اند و از فاصله نزدیک درگیری میان مقاومت و صهیونیست‌ها رخ داده‌است.

گردان‌های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز از حمله‌ مبارزانش به محل تجمع سربازان اشغالگر در محور ابوهولی با استفاده از ده‌ها خمپاره کالیبر سنگین خبر داد.

گردان‌های القدس مسؤولیت حمله مبارزانش به انبوه سربازان و خودروهای نظامی اشغالگر را با رگبار خمپاره در مجاورت منطقه المطاحن (آسیاب) در جنوب شهر دیرالبلح در مرکز نوار غزه بر عهده گرفت.

گردان‌های القدس همچنین فاش کرد که یک تانک مرکاوا اسرائیل در محله القصاصیب در اردوگاه آوارگان فلسطینی جبالیا با گلوله آرپی جی هدف قرار گرفت.

درگیری‌های شدید در خان یونس و جبالیا / گوترش: ۱۳۶ کارمند سازمان ملل در جنگ غزه کشته شدند

در محور جنگی در شرق شهر خان یونس، گردان‌های القدس تجمع نظامی صهیونیست‌ها را در اطراف مسجد ابوهریره و سرزمین ابونویره و همچنین یک مقر فرماندهی میدانی نیروهای اشغالگر در الزنه را بمباران کردند.

در خصوص تجاوزات اشغالگران نیز خبرنگار الجزیره گفت: بمباران خانه‌ای در غرب دیرالبلح در مرکز نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی دو شهید و تعدادی زخمی بر جای گذاشت.

شبکه ماهواره‌ای الاقصی اعلام کرد: هواپیماهای رژیم صهیونیستی خانه‌ای در اردوگاه نصیرات در مرکز نوار غزه را بمباران کردند که بر اثر آن ۱۸ شهید که بیشتر آنها کودک و زن بودند، بر جای گذاشتند.

درگیری‌های شدید در خان یونس و جبالیا / گوترش: ۱۳۶ کارمند سازمان ملل در جنگ غزه کشته شدند

رسانه‌های فلسطینی همچنین گزارش دادند که بمباران شهر خان یونس توسط رژیم صهیونیستی در روز جمعه منجر به شهادت ۴۲ فلسطینی و زخمی شدن صدها نفر شد.

همچنین اشغالگران به بمباران منطقه بنی سهیلا در شرق خان یونس پرداختند.

گوترش: ۱۳۶ کارمند سازمان ملل در جنگ غزه کشته شدند

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: ۱۳۶ کارمند این سازمان بین‌المللی در جریان جنگ در نوار غزه کشته شده‌اند.

گوترش در حساب کاربری خود در پلتفرم «X» اظهار داشت: «بیش از ۱۳۶ نفر از همکاران ما در غزه طی ۷۵ روز کشته شدند، چیزی که قبلاً در تاریخ سازمان ملل ندیده بودیم.»

وی افزود: بیشتر کارمندان ما مجبور شدند خانه‌هایشان را ترک کنند. من به آنها و هزاران امدادگر که جان خود را به خطر می‌اندازند درود می‌فرستم چراکه آنها از غیرنظامیان در غزه حمایت می‌کنند.

رسانه‌های عبری: ارتش در حال آماده شدن برای «مرحله سوم» جنگ غزه است

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه اعلام کرد که ارتش در حال آماده شدن برای آغاز «مرحله سوم» جنگ در نوار غزه در هفته‌های آینده است که شامل پایان دادن به مانورهای زمینی است.

این سازمان به نقل از منابع ناشناس نوشت: «ارتش اسرائیل در حال آماده شدن برای حرکت به مرحله سوم نبرد در غزه در هفته‌های آینده، مطابق با دستاوردهای عملیاتی است.»

به گفته این منابع، مرحله سوم شامل پایان دادن به مانور زمینی در نوار غزه، کاهش نیرو، مرخص کردن نیروهای ذخیره، تمرکز روی حملات هوایی و ایجاد منطقه حائل در مرز اراضی اشغالی و نوار غزه است.

۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹
کد خبر: 50396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha