پس از دریافت ضربات مهلک از یمن، جیغ تل آویو درآمد + فیلم

با تشدید عملیات ضداسرائیلی یمن در دریا، رسانه‌های عبری از سکوت جهانی و تنهاییِ تل‌آویو در مقابل این چالشِ بزرگ شکایت می‌کنند؛ صهیونیست‌ها از تنها امیدشان آمریکا، انتظار مقابله با انصارالله را دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، «حوثی‌ها تاکنون ۱۷ هدف اسرائیلی در دریا را مورد حمله قرار داده‌اند، اما جهان در سکوت مطلق است» این مقدمه گزارش پایگاه عبری کودکود از تنهایی تل‌آویو در مقابل صنعاء است.

پس از دریافت ضربات مهلک از یمن، جیغ تل آویو درآمد + فیلم

شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل هم با انتشار گزارشی مشابه اذعان می‌کند که ورود نیروهای مسلح یمن به نبرد با اسرائیل اتفاقی نبوده، آن‌ها با تمام امکانات و در هماهنگی کامل با محور منطقه‌ای خود به تقابل و تهدیدِ تل‌آویو آمده‌اند.

با آغاز حمله زمینی ارتش اسرائیل به غزه بود که صنعاء رسماً به این نبرد وارد شد. تهدید کشتی‌های حامل بار به مقصد یا از مبدأ اسرائیل در دریا و تسلط بر کشتی «گلکسی لیدر»، سرآغاز عملیاتی بود که همچنان ادامه دارد و تل‌آویو را به چالش کشانده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن یحیی سریع روز جمعه، ۱۵ دسامبر برای چندمین بار اعلام کرد که ارتش، ۲ کشتی کانتینری به نام‌های MSC Alanya و MSC PALATIUM III که در مسیر حرکت به سوی اسرائیل بودند را با موشک‌های دریایی هدف قرار داده است.

پس از دریافت ضربات مهلک از یمن، جیغ تل آویو درآمد + فیلم

تبعات این چالش بزرگ تنها محدود به اسرائیلی‌ها نبوده و اکونومیست گزارش می‌دهد «۴ شرکتی که فعالیت خود را در دریای سرخ به حالت تعلیق درآورده‌اند، ۵۳ درصد از تجارت جهانی را تشکیل می‌دهند».

حالا با افزایش عملیات‌های یمن علیه اسرائیل، محافل رسانه‌ای تل‌آویو به انتشار گزارش‌هایی درباره کمک آمریکا در جهت مقابله با صنعاء روی آورده‌اند. آن‌ها در تلاش هستند تا سفر وزیر دفاع آمریکا لوید آستین به تل‌آویو را به این موضوع ربط دهند.

پس از دریافت ضربات مهلک از یمن، جیغ تل آویو درآمد + فیلم

تحلیلگر روزنامه گاردین هم روز گذشته نوشت که با سفر آستین، واشنگتن راه‌اندازی یک نیروی دریایی شامل کشورهای عربی را برای مبارزه با حملات حوثی‌ها در دریای سرخ اعلام خواهد کرد.

عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله، حزام الاسد می‌گوید «توان ائتلاف آمریکایی بیش از آنچه که در حمله به یمن نشان داد، نخواهد بود؛ دستاوردهای بیشتر، از آنِ یمن خواهد بود».

خبرگزاری بلومبرگ ساعتی پیش به نقل از یک مقام آمریکایی اذعان کرد که کاخ سفید از طریق عمان و دیگر میانجی‌ها با یمنی‌ها در ارتباط است و از آن‌ها می‌خواهد که حملاتشان ضد اسرائیل را متوقف کنند.

۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۳:۳۵
کد خبر: 50317
منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha