قرار نیست‌ صنف ما ‌نقش‌ منفی‌ سریال‌ها باشد!

علی خسروانی‌ ‌عضو هیات رئیسه صنف نمایشگاه‌داران می‌گوید ‌اتحادیه را در تصمیم‌گیری‌های خودرویی جای دهید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد انتخابات هیات رئیسه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو روز گذشته برگزار شد و علی خسروانی، مدیر شعب‌ اتوخسروانی و فعال حوزه بازار خودرو نیز از افرادی است که توانست به همراه همفکرانش به هیات رئیسه اتحادیه راه یابد.

اولین واکنش‌ها به او در شبکه ایکس وعده‌ای بود که درباره اجازه واردات خودرو به اعضای مجوزدار اتحادیه داده شده بود. عده‌ای این موضوع را انحصار در این حوزه می‌دانند. خسروانی در اولین مصاحبه‌اش بعد از راه یافتن به هیات رئیسه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان به هفت‌صبح درباره این شبهات پاسخ می‌دهد.

همچنین او درباره اینکه اتحادیه قرار است چه روندی را در حوزه بازار خودرو، فروش و واردات داشته باشد شرح می‌دهد. او می‌گوید: «صنف ما می‌خواهد نقش فعال‌تری در حوزه کلان خودرو و تصمیم‌گیری‌ها داشته باشد.

قانون هم این موضوع را تصریح کرده است؛ به این شکل که در تمام تصمیمات دولتی در حوزه‌های تخصصی باید از نظرات انجمن‌ها و اتحادیه‌ها بهره ببرند. منتهی تاکنون صنف ما در این زمینه منفعل عمل کرده بود اما ما می‌خواهیم از این به بعد فعال‌تر عمل کرده و بیشتر پیگیری بکنیم.

درباره موضوع واردات اعضای مجوزدار نیز اینکه ما اعلام کرده‌ایم مجوز واردات خودرو را داشته باشیم اما به معنای انحصار در این حوزه نیست. اتحادیه به عنوان متولی فروش خودرو (طبق قانون) است بنابراین می‌خواهیم در این زمینه اگر ما متولی فروش هستیم این امتیاز واردات برای ما هم باشد یعنی کسی که جواز رسمی فروش خودرو دارد بتواند مجوز واردات هم داشته باشد.

اتحادیه با اعضای فعلی قرار است در تصمیم‌گیری‌های خودرویی چه روندی را پی بگیرد؟


وقتی یک محفل قانونی را در ساختار تصمیم‌گیری‌ها شرکت نمی‌دهید نمی‌شود از محفل قانونی انتظاری داشته باشید ولی وقتی در تصمیم‌گیری‌ها شرکت داشته باشند مسئولیت را برعهده گرفته و باید پاسخگو باشند.

حتی در شبکه فروش خودرو کشور سامانه جامع را داریم و نمایندگی‌های اتحادیه هم به صورت قانونی وظیفه فروش خودرو را دارند.ما انتظار داریم وقتی اتحادیه یک کد نمایندگی داشته باشد عضو جوازدار تحت آن کد بتواند در سامانه فروش ثبت‌نام کند.

به زبان ساده نمایندگی‌ها برای مشتری‌های خود بتوانند در سامانه ثبت‌نام کنند. زمانی‌که مشتری به نمایشگاه‌داری که جواز کسب دارد و مدت‌هاست در این زمینه فعالیت می‌کند، مراجعه کرده و به‌عنوان ‌مثال می‌خواهد یکی از خودروهای چینی را ثبت‌نام کند، این فرد باید دست به دامن یک نفر دیگر شود که آیا می‌تواند این خودرو را برای مشتری او ثبت‌نام کند؛ اما چرا باید اینگونه باشد؟!

اتحادیه باید فرصت فروش محصولات وارداتی، مونتاژی و داخلی را برای اعضای خود فراهم کند. راهکار این معضل بسیار ساده است. این فرد می‌تواند یک شرکت و یک کد داشته باشد و تحت‌ عنوان اتحادیه فروشندگان خودرو، نسبت‌به ثبت‌نام خودروی مورد درخواست مشتری اقدام کند.

تاکنون اعضای اتحادیه در جلسات مهم تصمیم‌گیری‌های کلان خودرو حضور داشته‌اند؟
خیلی کم و در جلسات فرمالیته اعضای اتحادیه دعوت می‌شدند و نظری از ما نمی‌خواستند حتی حق رای نیز به ما داده نمی‌شد. ما ظرفیت‌های قانونی را دیده و هدف‌گذاری کرده‌ایم که این روند شرکت در جلسات را پی بگیریم.

همچنان پیگیر واردات دست‌دوم‌ها هستید؟
واردات دست‌دوم‌ها قانون است و به دنبال اجرای قانون هستیم. به دنبال اجرای قانونی که در حوزه کاری ما مصوب شده است. ما می‌خواهیم با ساماندهی بیشتر به اتحادیه و با بهره‌گیری و نقش‌آفرینی اعضا، اتحادیه را به جایگاه حقیقی خودش بازگردانیم.

اتحادیه بین جمع کثیری از فروشندگان خودرو گم شده است . ما ۱۵۰۰ نفر اعضای جوازدار هستیم که نمی‌توانند بگویند فقط فروشندگان خودرو هستیم. ساماندهی بازار، خودرو اعتمادسازی بین مردم و اینکه مردم بدانند فرق عضو جوازدار و فردی که جواز ندارد در چیست؟ برعهده ما است. نمود نمایشگاه‌دارها در جامعه در فیلم‌ها مشهود است.

همین عاملی شده که مردم به ما اعتماد نکنند. چرا در همه فیلم‌ها نقش منفی را به نمایشگاه‌دارها می‌دهید، نوبتی هم حساب بکنید یک بار یا دو بار نوبت صنف ما در نقش‌های منفی و مشاغل منفی است. هرچه نقش مثبت است به میدان تره‌بار و فرش فروش می‌دهیم. خب مردم پیش خودشان چه فکری می‌کنند؟ به هرحال اتحادیه می‌خواهد اعتمادسازی کند.

۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 50296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha