مرغ را گران نخرید / قیمت جدید مرغ را ببینید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، قیمت این کالای پروتئینی را در میادین میوه و تره‌بار ۷۳ تا ۷۸ هزار تومان اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به اقدامات جهاد کشاورزی در تأمین و نظارت بر توزیع مرغ و گوشت قرمز اظهار کرد: جهاد کشاورزی استان تهران با تلاش‌های شبانه‌روزی و جلسات مستمر با اتحادیه‌ها، کشتارگاه‌ها و سایر تشکل‌ها، روزانه ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ تن گوشت مرغ گرم در سطح شهر تهران و ۱۶ شهرستان تابعه توزیع می‌کند.

جبرئیل برادری افزود: جهاد کشاورزی تنها متولی تأمین و مدیریت عرضه با قیمت مصوب است و نظارت بر مراکز عمده و خرده فروشی میادین میوه و تره‌بار از طریق جهاد کشاورزی منتج به عرضه مرغ به‌نرخ مصوب شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در ادامه گفت: میادین میوه و تره‌بار عمده استان تهران و امین‌آباد به‌عنوان پایانه و سکوی عرضه وظیفه توزیع گوشت مرغ تأمین‌شده توسط جهاد کشاورزی استان را به کاسبین سطح شهر، اصناف، رستوران‌ها، پزنده‌ها، پادگان‌ها و سایر مراکز عرضه با قیمت عمده ۷۳هزار تومان به‌عهده دارند.

برادری قیمت این کالای پروتئینی را در این میادین ۷۳ تا ۷۸ هزار تومان عنوان کرد و ابراز کرد: روزانه ۳۰۰ تن مرغ منجمد نیز در سطح میادین، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و شهرستان‌ها درحال عرضه است و قیمت‌ها تحت نظارت بازرسین قرار دارد.

وی نیاز روزانه استان تهران به گوشت مرغ را ۱۴۰۰ تن اعلام کرد و گفت: ۴۰درصد این میزان با قیمت مصوب در میادین میوه و تره‌بار به‌صورت عمده و خرده توزیع می‌شود و مابقی نیز از طریق کشتارگاه‌های استان و استان‌های معین تأمین می‌شود و هیچ‌گونه کمبود یا محدودیتی در توزیع نداریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به عرضه گسترده گوشت قرمز بیان کرد: در زمان حاضر به‌منظور تنظیم بازار، گوشت قرمز گوسفندی به‌صورت شقه با قیمت هر کیلوگرم ۲۸۲ هزار تومان، گوشت قرمز گوساله به‌صورت بسته‌بندی با قیمت ۲۹۹ هزار تومان و گوشت قرمز گوساله و گوسفند منجمد قطعه‌بندی با قیمت هر کیلوگرم از ۲۱۵ تا ۲۲۰ هزار تومان توزیع می‌شود.

وی اضافه کرد: این اقلام با هدف سهولت در دسترسی شهروندان علاوه بر میادین، در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و شهرستان‌ها نیز بدون محدودیت در حال توزیع است و کمبودی در بازار نداریم.

برادری در پایان با تأکید بر اینکه "تأمین امنیت غذایی جامعه خط قرمز ماست" خاطرنشان کرد: با هرگونه سودجویی، عرضه خارج از شبکه و تخلفات توسط بازرسان جهاد کشاورزی استان تهران با مشارکت بسیج اصناف و اتاق اصناف در آستانه شب یلدا برخورد جدی می‌شود.

۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
کد خبر: 50274
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha