اختلال در برخی پمپ بنزین‌ها ؛افزایش قیمت سوخت در راه است؟

​​​​​​​خبرهای میدانی از خارج شدن برخی جایگاه‌های سوخت از خدمت‌رسانی حکایت دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری میزان، خبرهای میدانی از خارج شدن برخی جایگاه‌های سوخت از خدمت‌رسانی حکایت دارد.

گفته می‌شود از ساعتی پیش عملیات سوخت رسانی در برخی پمپ بنزین‌های تهران متوقف شده است. پیگیری‌ها برای بررسی علت این توقف در حال انجام است.

در همین حال وزارت نفت اعلام کرد اختلال در جایگاه‌های بنزین به هیچ وجه به تغییر قیمت بنزین ارتباطی ندارد.

سخنگوی جایگاه‌داران سوخت: بنزین کافی برای پاسخ به تقاضای مردم وجود دارد

سخنگوی جایگاه داران سوخت ایران گفت: با وجود آنکه نقص نرم‌افزاری سامانه سوخت در برخی جایگاه‌های بنزین ایجاد شده است، بنزین کافی برای پاسخ به تقاضا وجود دارد.

‌رضا نواز ‌در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس ضمن تایید نقص نرم‌افزاری در سامانه هوشمند سوخت عنوان کرد: این مشکل نرم‌افزاری در سامانه سوخت در برخی جایگاه‌های سراسر کشور تایید می‌شود و متخصصان در حال رفع مشکل هستند.

وی با اشاره به اینکه همه متخصصان پای کار هستند و تلاش می‌کنند اختلال تا ساعاتی دیگر رفع شود، افزود: اما هم‌اکنون مشکلی در تامین سوخت خودروها در جایگاه‌ها وجود ندارد و بنزین کافی موجود است.

وی تأکید کرد: از مردمی که بنزین کافی در باک خودرو دارند تقاضا می‌شود به جایگاه‌ها مراجعه نکنند تا مشکل به زودی برطرف شود.

از صبح امروز اختلالی در سیستم سوخت‌رسانی جایگاه‌های عرضه‌ سوخت (بنزین و گازوئیل) با احتمال حمله سایبری رخ داده است.

در حال حاضر برخی جایگاه‌داران عرضه دستی سوخت را (سوخت نوع دوم) آغاز کرده‌اند.

وزارت نفت تا دقایقی دیگر در این‌باره اطلاع‌رسانی رسمی خواهد داشت.

معاون وزیر نفت: اختلال در ۶۰درصد جایگاه‌های عرضه سوخت رخ داده/ شرایط تا پایان امروز عادی می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: ایجاد اختلال در ۶۰درصد جایگاه‌های عرضه بنزین صورت گرفته است و در تلاشیم با اولویت به جایگاه‌های پرتردد در کلانشهرها و جایگاه‌های بین راهی، یک به یک جایگاه‌ها به صورت آفلاین در مدار قرار گیرند.

جلیل سالاری، معاون وزیر نفت در خصوص مشکل ایجاد شده در عرضه بنزین اظهار داشت: یک چالشی را در برخی جایگاه‌ها داشتیم که با تجربه گذشته ای که داشتیم، مشکلی وجود ندارد و در حال کار بر روی این مسئله هستیم.

وی افزود: برای اینکه مشکلی ایجاد نشود، ارتباط جایگاه‌ها با سامانه را قطع کردیم تا به صورت آفلاین سوخت گیری انجام شود.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: ایجاد اختلال در ۶۰درصد جایگاه‌های عرضه بنزین صورت گرفته است و در تلاشیم با اولویت به جایگاه‌های پرتردد در کلانشهرها، و جایگاه‌های بین راهی، یک به یک جایگاه‌ها به صورت آفلاین در مدار قرار گیرند.

وی ادامه داد: تیم‌های تخصصی در سراسر کشور درحال کار هستند و حداقل زمانی ۶ تا ۷ ساعته نیاز هست تا شرایط سوخت‌گیری به حالت عادی بازگردد و تا پایان امروز، شرایط سوخـ‌گیری به حالت عادی بازخواهد گشت.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: هیچ مشکلی برای سهمیه‌های بنزین به وجود نخواهد آمد و پس از بازگشت سامانه به حالت آنلاین، مردم می‌توانند دوباره از سهمیه‌های خود استفاده کنند.

۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: 50239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha