جزئیات اختلال در جایگاه‌های سوخت/ ماجرای هک بیلبوردها چیست؟ + ویدیوها

به دنبال بروز اختلال،جایگاه‌های سوخت در استان‌های مختلف کشور از مدار توزیع سوخت سهمیه‌ای خارج شدند، هم‌اکنون توزیع سوخت به‌صورت آزاد در حال انجام است، اما ماجرای هک بیلبوردهای تبلیغاتی چیست؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، جایگاه‌های سوخت در استان‌های مختلف کشورمان از ساعتی پیش با اختلال در توزیع سوخت با نرخ سهمیه کارت سوخت روبه‌رو شدند که این موضوع مشکلاتی را برای مردم رقم‌زده است.

گزارش خبرنگاران مهر از شهرهای شمالی از ساری، آمل، بابل، نوشهر، رامسر و چالوس در مازندران حکایت از تعطیلی پمپ‌های بنزین و ازدحام مردم دارد. همچنین در استان گیلان به‌رغم عدم ارائه خدمات اما نیروهای فعال در پمپ‌بنزین و جایگاه‌های سوخت پاسخگوی مردم هستند.

در توابع استان تهران اعم از ورامین، قرچک، تهران، ری، اسلامشهر و شهریار هم باوجود قطع سامانه توزیع سوخت همچنان بنزین به‌صورت آزاد عرضه می‌شود. برخی از پمپ‌های بنزین در سطح استان البرز هم غیرفعال شده‌اند و برخی هم فقط بنزین آزاد ارائه می‌کنند. این در حالیست که بر خلاف بیشتر پمپ بنزین‌های کشور که با مشکل سوخت‌گیری مواجه هستند یک پمپ بنزین در کرج همچنان بنزین یارانه‌ای می‌زند.

در استان فارس نیز گزارش‌های مشابهی رسیده است به‌طوری‌که در برخی جایگاه‌های عرضه سوخت شاهد ازدحام خودروها هستیم. در استان خراسان جنوبی بعد از اختلال چند ساعته، ۱۰ جایگاه به مدار برگشته و بنزین آزاد عرضه می‌کند.

در شهر اراک نیز خبر از توزیع آزاد سوخت است. در استان قزوین نیز اختلال در سامانه کارت سوخت جایگاه‌های عرضه بنزین گزارش شده است. لرستانی‌ها نیز از وجود مشکل در جایگاه‌های سوخت شهرهای مختلف استان خبر داده‌اند.

سامانه‌های سوخت در برخی جایگاه های بجنورد، شیروان و مناطق دیگر استان خراسان شمالی هم با عرضه بنزین آزاد وصل شده است.

برخی جایگاه‌های سوخت در استان گلستان هم از ساعتی پیش با اختلال در توزیع سوخت با نرخ سهمیه کارت سوخت روبه‌رو شده است. واکنش‌های فضای مجازی نشان می‌دهد اکثر افرادی که با کارت برای بنزین زدن مراجعه کردند موفق نشدند.

در استان ایلام هم خبرنگاران با ارسال ویدئوهایی گزارش‌های مشابهی را مخابره کرده و از وجود مشکل خبر داده‌اند. مشاهدات میدانی خبرنگاران در ارومیه و سایر شهرستان های آذربایجان غربی حاکی از اختلال در جایگاههای عرضه سوخت است و در برخی موارد نیز حتی به صورت آزاد نیز امکان سوحتگیری وجود ندارد.

همچنین به علت مشکلات فنی، جایگاه‌های سوخت در اهواز و شهرهای مختلف استان خوزستان نتوانستند بنزین را به خودروها عرضه کرده و به فروش برساندند.

احمد وحیدی وزیر کشور تاکید کرد: اختلال در ارائه خدمات در برخی از پمپ‌های بنزین ناشی از یک اشکال فنی و سامانه ای است و به زودی رفع می شود. وی با تاکید بر اینکه هیچ برنامه ای برای گرانی بنزین وجود ندارد، گفت: مردم نگرانی نداشته باشند.

وضعیت پمپ‌بنزین‌های اردبیل

بنابراین گزارش، اداره کل روابط عمومی وزارت نفت هم با صدور اطلاعیه‌ای درباره مشکل فنی ایجاد شده در سامانه کارت هوشمند سوخت اعلام کرد: در پی مشکل فنی ایجاد شده در سامانه کارت هوشمند سوخت، از دقایقی پیش استفاده از کارت سوخت در جایگاه‌های عرضه سراسر کشور دچار وقفه شده است؛ اما طبق اطلاعات به دست آمده از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران هم‌اکنون سوخت‌گیری در جایگاه‌های عرضه مشکلی ندارد و با وجود خارج شدن سامانه هوشمند سوخت از مدار، مردم می‌توانند با قیمت آزاد سوخت‌گیری کنند. کارشناسان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در حال بررسی مشکل فنی ایجاد شده و رفع آن هستند و این اطمینان به هموطنان عزیز داده می‌شود که هیچ مشکلی برای سهمیه سوخت ایجاد نخواهد شد.

صف پمپ بنزین‌ها در گرگان

در پی توقف فعالیت برخی از جایگاه‌های عرضه سوخت کشور در روز جاری اطلاعیه‌ای از سوی روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در برخی استان‌ها صادرشده است.

عرضه سوخت خارج از سیستم سامانه در کهگیلویه و بویراحمد

در این راستا روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: به اطلاع همشهریان عزیز می‌رساند به دلیل بروز مشکل فنی در سامانه هوشمند سوخت موقتاً امکان سوختگیری در برخی از جایگاه‌های عرضه سوخت با اختلال مواجه شده و عرضه سوخت خارج از سیستم سامانه سوخت با نرخ دوم در حال انجام است، لذا تا رفع مشکل فنی از مردم عزیز تقاضا داریم صبوری نمایند.

ضمناً پیرامون تأمین بنزین و نفتگاز در جایگاه‌ها مشکلی وجود ندارد و فرآورده به میزان کافی در انبار نفت و جایگاه‌ها وجود دارد و هیچ‌گونه نگرانی در این خصوص متصور نمی‌باشد. ضمناً شایعات مربوط به افزایش قیمت سوخت نیز قویاً تکذیب می‌شود.

بنا بر بررسی میدانی خبرنگار مهر، در برخی از جایگاه‌ها سوختگیری با نرخ آزاد هم امکان پذیر نیست. همچنین در جایگاه‌های فعال در خروجی شهر مسافران با مشکل روبه رو شدند.


در خصوص تأمین بنزین و نفت گاز در اصفهان مشکلی وجود ندارد

همچنین در این ارتباط بهمن علیپور، سخنگوی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر این ایراد را سراسری دانست و گفت: این اقدام به دلیل بروز مشکل فنی در سامانه هوشمند سوخت اتفاق افتاده است و از این رو بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در حال حاضر سوخت گیری در برخی از جایگاه‌های عرضه سوخت با اختلال مواجه شده است و عرضه سوخت خارج از سیستم سامانه سوخت با نرخ دوم در حال انجام است.

وی افزود: تا رفع مشکل فنی ادامه فعالیت برخی از جایگاه‌های استان امکان ندارد.

سخنگوی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی اصفهان تاکید کرد: در خصوص تأمین بنزین و نفت گاز در جایگاه‌ها مشکلی وجود ندارد و فرآورده به میزان کافی در انبارهای نفت و جایگاه‌ها وجود دارد.

وی تاکید کرد: شایعات مربوط به افزایش قیمت سوخت نیز تکذیب می‌شود و باید توجه داشت شرایط تابلوها در اصفهان بسیار بهتر از دیگر شهرهای کشور است.


۵۰ درصد جایگاه های سوخت زنجان با عرضه بنزین آزاد به مدار برگشتند

مدیرشرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی زنجان هم با اشاره به اختلال در روند ارائه خدمات در جایگاه سوخت استان زنجان، گفت: در حال حاضر با رفع مشکل، ۵۰ درصد جایگاه های سوخت استان با عرضه بنزین آزاد به مدار برگشتند.

حمید حبیبی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه از صبح امروز به دلیل اختلال در نرم‌افزار، جایگاه‌های سوخت بنزین با مشکل مواجه شده بودند که این مشکل در حال حاضر حل شده است، گفت: ۵۰ درصد جایگاه‌های سوخت بنزین زنجان در حال حاضر فعال هستند و تا نیم ساعت دیگر ساعت آینده بقیه جایگاه‌های بنزین نیز خدمات رسانی خود را آغاز می‌کنند.

مدیرشرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی زنجان گفت: اختلال به وجود آمده در زمینه عرضه سوخت در جایگاه ها مشکل کشوری بوده و مربوط به زنجان نمی‌شود و این اختلال فنی باعث ارائه نشدن خدمات شده بود.

وی با تاکید بر اینکه هیچ گونه مشکلی در زمینه ارائه خدمات در جایگاه های سوخت استان وجود ندارد، شهروندان زنجانی اطمینان داد که خللی در زمینه ارائه خدمات در جایگاه های سوخت وجود نداشته باشد.


اعزام ۸ اکیپ در مازندران برای رفع مشکل

سخنگوی شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه مازندران با بیان اینکه اختلال در سیستم توزیع سوخت پمپ بنزین ها مسئله ای کشوری است، افزود: حدود هشت اکپپ به پمپ بنزین ها اعزام شده تا سامانه را از حالت هوشمند خارج کنند.

عباس خلیل پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: برای اینکه مردم بتوانند در پمپ بنزین سوخت گیری کنند، سامانه از حالت مکانیزه به مکانیکی تبدیل می شود.

وی افزود: همچنین تا رفع مشکل، سوخت با نرخ دوم یعنی لیتری سه هزار تومان عرضه می شود و پس از رفع مشکل دوباره به روال قبل برمی گردد.


خراسان رضوی؛ سوخت‌گیری با سهمیه آزاد

از ساعتی پیش جایگاه‌های عرضه سوخت مشهد دچار اختلال شد و جایگاه‌داران با تعطیل کردن جایگاه‌های سوخت، ارائه بنزین را متوقف کردند. مشاهدات خبرنگار مهر از توقف کامل عرضه سوخت در جایگاه‌های بنزین سطح مشهد دارد.

در همین رابطه، مدیر روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی با اشاره به بروز این نقص در جایگاه‌های کشور، اظهار کرد: مجوز راه‌اندازی جایگاه‌ها به صورت آفلاین را دریافت کرده و در صورت رفع نشدن این نقص، یک سوم جایگاه‌ها به صورت آفلاین راه‌اندازی می‌شوند.

سید محمدجعفر قائمی طلب اضافه کرد: تا زمان بازگرداندن جایگاه‌های سوخت به حالت عادی، بنزین با نرخ آزاد ۳ هزار تومانی عرضه می‌شود.


راه‌اندازی دستی ۶ جایگاه عرضه سوخت بنزین و گازوئیل در ارومیه

به دنبال اختلال در جایگاههای سوخت استان مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه با اشاره به این مشکل گفت: این مشکل بصورت سراسری و به علت نقص فنی در سیستم سامانه هوشمند سوخت جایگاههای بنزین روی داده است.

مجرد گفت: عرضه سوخت بنزین وگازوئیل در ۶ جایگاه سوخت در ارومیه به صورت دستی بازگشایی شده و در این جایگاه ها سوخت به قیمت آزاد و سه هزار تومانی ارائه می‌شود.

وی گفت: ارائه خدمات در این جایگاهها فعلاً بصورت آزاد بوده و قیمت هر لیتر بنزین با ملبغ ۳ هزار تومان و گازوئیل ۶۰۰ تومان صورت می گیرد و هیچ گونه تغییری در میزان سهمیه و قیمت کارتهای سوخت مردم ایجاد نخواهد شد.

مجرد افزود: بعد از حل مشکل فنی جایگاههای ارائه خدمات بر اساس کارت های سهمیه سوخت حل خواهد شد.

وی اضافه کرد: این تصمیم برای کاهش دغدغه شهروندان اتخاذ شده و اقدامات برای بازگشایی همه جایگاه ها تا ۲ ساعت دیگر ادامه دارد. مدیر شر کت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه ادامه داد: جایگاه های معصومی، کوه کمری و پاسارگاد ازجمله جایگاه های سوخت بازگشایی شده هستند.


تشکیل جلسه برای اتخاذ راه حل در فارس

در استان فارس نیز در حال حاضر شاهد ایجاد صف‌های طولانی در برخی از پمپ بنزین‌های اصلی و حاشیه‌ای شیراز هستیم به طوری که خودروهای بدون بنزین مجبور به توقف شدند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری فارس نیز در این خصوص به خبرنگار مهر، گفت: بروز این مشکل برای کل کشور است و مردم صبور باشند تا به زودی این مشکل نیز برطرف خواهد شد. احمد احمدی زاده تصریح کرد: شورای تأمین استان در حال برگزاری است تا هرچه سریع‌تر راه حلی برای رفع مشکل ایجاد شده ارائه کنند.


سرگردانی مردم در خیابان‌های سمنان برای تهیه سوخت

از صبح امروز جایگاه های بنزین استان سمنان نیز با مشکل سامانه روبرو شده است از سوی دیگر روابط عمومی شرکت توزیع و پالایش نفت شمالشرق شاهرود دراطلاعیه ای اعلام کرد: به اطلاع هموطنان عزیز می رساند به دلیل بروز مشکل فنی در سامانه هوشمند سوخت موقتاً امکان سوختگیری در برخی از جایگاه‌های عرضه سوخت با اختلال مواجه شده و عرضه سوخت خارج از سیستم سامانه سوخت با نرخ دوم در حال انجام است، لذا تا رفع مشکل فنی از هموطنان عزیز تقاضا داریم صبوری نمایند.

ضمناً پیرامون تامین بنزین و نفتگاز در جایگاه‌ها مشکلی وجود ندارد و فرآورده به میزان کافی در انبارهای نفت و جایگاه‌ها وجود دارد و هیچگونه نگرانی در این خصوص متصور نیست. ضمناً شایعات مربوط به افزایش قیمت سوخت نیز بشدت تکذیب می شود.

گفتنی است این مشکل سبب شده تا مردم در خیابان ها سرگردان شوند و البته این موضوع به ترافیکی هم دامن زده است. اختلال در برخی شهرستان ها از پیش از ظهر ادامه دارد.


فعالیت دو جایگاه عرضه سوخت به صورت دستی در لرستان

مدیرروابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه لرستان گفت: هم اکنون فعالیت دو جایگاه عرضه سوخت در خیابان شریعتی خرم آباد شامل جایگاه «اسدالهی» حوالی «سنگ نوشته» و جایگاه «کولیوند» در بلوار شهید نورخدا موسوی (شورا سابق) به صورت دستی از سر گرفته شده و مشغول سوخت رسانی هستند.

حسنوند اضافه کرد در تلاش هستیم تا همه جایگاه‌هایی که در آن‌ها امکان عرضه سوخت به صورت دستی وجود دارد در مدار قرار گیرند.


وعده رفع مشکل در استان خوزستان

مدیر پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خوزستان گفت: مشکل فنی در سامانه هوشمند جایگاه‌های سوخت این استان در حال رفع شدن است. نعمت‌الله نجفی ظهر امروز سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: به علت مشکلات فنی سامانه هوشمند جایگاه‌های سوخت در استان خوزستان و کشور با مشکل مواجه شده است.

مدیر پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خوزستان افزود: این مشکل فنی سراسری بوده است و متخصصان شرکت ملی فرآورده‌های نفتی در حال برطرف کردن آن هستند.


۱۴ جایگاه در ایلام به‌صورت دستی خدمات می‌دهند

مدیر شر کت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام گفت: ۱۴ جایگاه عرضه بنزین به‌صورت دستی بازگشایی‌شده و آماده ارائه خدمات است‌.


ماجرای هک بیلبوردهای تبلیغاتی چیست؟


همچنین تعدادی از تابلوهای شهری در برخی شهرها از جمله اصفهان و همچنین تابلوهای جایگاه‌های سوخت امروز به دلیل هک شدن سراسری مطالبی را منتشر کرد.

سید علی معرک نژاد، مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان نیز در این ارتباط در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در حال بررسی این موضوع در اصفهان هستیم، اظهار داشت: اطلاعات تکمیلی را تا ساعاتی دیگر در اختیار شهروندان قرار خواهیم داد.

سرهنگ جواد درستکار، رئیس مرکز اطلاع رسانی فرمانده انتظامی استان اصفهان نیز به خبرنگار مهر گفت: برای بررسی این موضوع باید نهادهای مسئول از جمله شهرداری و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به پلیس فتا اعلام شکایت کنند تا این موضوع در دست بررسی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: تا کنون در این زمینه اعلام شکایتی نشده است.

۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹
کد خبر: 21293
منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha