برنده ایرانی جردن باروز دیسکالیفه شد / سوادکوهی از تیم ملی فاصله گرفت

علی سوادکوهی به دلیل حاضر نشدن در مراسم اهدای مدال وزن ۸۶ کیلوگرم انتخابی تیم ملی از این مسابقات دیسکالیفه شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، علی سوادکوهی چهره شاخص وزن ۸۶ کیلوگرم رقابت های انتخابی تیم ملی کشتی آزاد و دارنده مدال طلای آسیا در دیدار نهایی این مسابقات که در ساری در حال برگزاری است، در حالیکه تا دقیقه پایانی ۴ بر صفر از هادی وفایی پور پیش بود از نظر بدنی شدیدا افت کرد و در نهایت ۶ بر ۴ شکست خورد و از رسیدن به عنوان قهرمانی بازماند.

اما سوادکوهی سپس از این باخت و به دلایل نامشخص در مراسم اهدای مدال حاضر نشد و به روی سکو نرفت تا با تصمیم مسئولان برگزاری مسابقات دیسکالیفه شود و به عنوان اخراجی مسابقات نام گیرد.

با دیسکالیفه شدن سوادکوهی، عزت الله اکبری که در مراحل قبل به وفایی پور به عنوان نفر نخست باخته بود، به عنوان نایب قهرمان این وزن جانشین سوادکوهی شد و بر سکوی دومی قرار گرفت.

با این اتفاق به احتمال فراوان این کشتی گیر به اردوی تیم ملی نیز دعوت نخواهد شد چرا که طبق مفاد چرخه انتخابی تیم ملی، یکی از موارد مهم رعایت نظم و انضباط توسط کشتی گیران است. باید دید کادر فنی تیم ملی چه تصمیمی در اینباره می گیرد و آیا سوادکوهی به اردوی تیم ملی که قرار است از ۳ روز دیگر آغاز شود دعوت می شود یا خیر؟

سوادکوهی تنها کشتی گیر ایرانی است که آذر سال گذشته در فینال جام جهانی آمریکا موفق به شکست جردن باروز دارنده ۶ طلای جهان و یک طلای المپیک از آمریکا شد.

۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸
کد خبر: 50167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha