تساوی یک بر یک پایان دربی را رقم زد+ فیلم خلاصه بازی

دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال در روزی که کمک داور ویدیویی نقش تعیین‌کننده‌ای داشت با نتیجه تساوی به پایان رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، دربی ۱۰۲ پایتخت بین تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال با چهار دقیقه تأخیر از ساعت ۱۶:۱۹ امروز (پنجشنبه ۲۳ آذر) در ورزشگاه آزادی آغاز شد و با تساوی یک - یک خاتمه یافت.

فیلم خلاصه بازی

امید عالیشاه در دقیقه ۷۷ برای پرسپولیس گل زد و یامگا در دقیقه ۷+۹۰ از روی نقطه پنالتی گل تساوی را زد. در صحنه گل استقلال کمک داور ویدیویی (VAR) که برای اولین بار در لیگ ایران مورد استفاده قرار گرفت، نقش تأثیرگذاری داشت و موعود بنیادی‌فر داور بازی بعد از بازبینی صحنه برای آبی‌پوشان پنالتی گرفت.

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، علی نعمتی، محمد حسین کنعانی‌زادگان، گئورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی‌فر (۶۸ - وحدت هنانوف)، مسعود ریگی ، میلاد سرلک، سعید صادقی (۸۴ - نبیل باهویی)، مهدی ترابی (۷۱ - امید عالیشاه)، سروش رفیعی رفیعی (۷۱ - محمد عمری) و شهاب زاهدی.

ترکیب استقلال: سیدحسین حسینی، صالح حردانی، روزبه چشمی، ابولفضل جلالی، امید حامدی‌فر، آرمین سهرابیان (۸۵ - زبیر نیک‌نفس)، کوین یامگا، آرش رضاوند، مهدی مهدی‌پور (۸۲ - آرمان رمضانی)، مهرداد محمدی (۸۱- پیمان بابایی) و گوستاوو بلانکو.

نیمه اول

دقیقه ۴: ارسال مهدی مهدی‌پور روی دروازه پرسپولیس با ضربه سر آرمین سهرابیان همراه بود. مهرداد محمدی در مقابل دروازه سرخپوشان، توپ را با سینه مهار کرد که توپ از کنار دروازه به بیرون رفت و داور به نشانه آفساید در سوت خود دمید.

دقیقه ۸: ارسال دقیق مهدی ترابی روی سر علی نعمتی فرود آمد که این ضربه با واکنش سید حسین حسینی همراه بود. مدافع پرسپولیس مجدداً فرصت گشودن دروازه آبی‌ها را داشت که آرمین سهرابیان توانست توپ را راهی کرنر کند.

دقیقه ۱۱: پس از بازبینی صحنه کرنر دو دقیقه قبل برخورد آرمین سهرابیان با شهاب زاهدی در محوطه جریمه استقلال به کمک سیستم کمک داور ویدیویی، شائبه پیرامون رخ دادن ضربه پنالتی به سود پرسپولیس ایجاد شد که داور با بررسی صحنه توسط VAR رأی به ادامه بازی داد.

دقیقه 15: پس از رفت و برگشت توپ در ادامه یک ضربه کرنر، روزبه چشمی در محوطه جریمه پرسپولیس توانست توپ را به امید حامدی‌فر برساند که ضربه این بازیکن، راهی به دروازه بیرانوند پیدا نکرد. البته پرچم کمک داور مسابقه در این صحنه بالا بود و توپ در شرایط آفساید به چشمی رسیده بود.

دقیقه 16: ضد حمله پرسپولیس نتیجه‌ای در پی نداشت و توپ در دستان سید حسین حسینی قرار گرفت. دروازه‌بان استقلال در ادامه با شهاب زاهدی برخورد کرد و توپ را از دست داد تا توپ تبدیل به گل شود، اما خطای مهاجم پرسپولیس اعلام شد

دقیقه 20: شوت سروش رفیعی از پشت محوطه جریمه استقلال با اختلاف از کنار دروازه آبی‌ها به بیرون رفت.

دقیقه 37: مهدی ترابی در محوطه جریمه پرسپولیس زیر توپ زد تا آن را دفع کند که استقلالی‌ها معتقد بودند توپ به دست ترابی خورده اما VAR این صحنه را هم رد کرد.

دقیقه 40: ارسال کوین یامگا روی دروازه پرسپولیس فاصله چندانی با گوستاوو بلانکو نداشت که وی پس از برخورد با محمد حسین کنعانی‌زادگان روی زمین افتاد. استقلالی‌ها مجدداً اعتقاد به خطای پنالتی داشتند که داور تصمیم به ادامه بازی گرفت.

دقیقه 43: مهدی مهدی‌پور در میان غفلت مدافعان پرسپولیس با پاسی هوایی توانست توپ را به بلانکو برساند. مهاجم آرژانتینی موفق به مهار کامل توپ نشد و این موقعیت با اقدام مدافعان پرسپولیس، راهی به دروازه سرخپوشان نیافت.

دقیقه 2+45: ارسال نه چندان خوب مهرداد محمدی با ضربه سر آرام یامگا همراه بود. در شرایطی که به نظر می‌رسید بیرانوند کار سختی برای گرفتن توپ نداشته باشد، توپ از دستان دروازه‌بان پرسپولیس خارج و کنعانی‌زادگان در مقابل دروازه پرسپولیس موفق به دفع توپ شد.

دقیقه 3+45: ارسال مهدی مهدی‌پور روی دروازه پرسپولیس از نقطه کرنر با ضربه سر روزبه چشمی همراه بود. در ادامه مهرداد محمدی تلاش کرد با حرکتی آکروباتیک برای استقلال گلزنی کند که موفق به انجام این کار نشد و توپ به بیرون رفت.

نیمه دوم:

دقیقه 47: ارسال زمینی کوین یامگا به محوطه جریمه پرسپولیس نصیب مهرداد محمدی شد. محمدی پس از یک برگشت، دروازه بیرانوند را هدف گرفت که این ضربه دقت لازم را نداشت و توپ از کنار دروازه خارج شد.

دقیقه 50: امید حامدی‌فر هافبک استقلال به دلیل خطا روی مهدی ترابی، با کارت زرد جریمه شد و اولین اخطاری دربی 102 بود.

دقیقه 53: روزبه چشمی روی شهاب زاهدی خطا کرد و داور مسابقه به او کارت زرد نشان داد تا دو بازیکن استقلال در فاصله‌ای کوتاه از بنیادی‌فر اخطار گرفته باشند.

دقیقه 54: سعید صادقی به دلیل ضربه به توپ پس از دمیدن داور در سوت، سومین اخطاری مسابقه لقب گرفت.

دقیقه 60: ضربه سر گوستاوو روی کرنر ارسالی مهدی‌پور، قدرت لازم را برای گشودن دروازه پرسپولیس نداشت و بیرانوند به‌راحتی توانست توپ را مهار کند.

دقیقه 77: پاس هوایی عجیب آرمین سهرابیان به سید حسین حسینی، با دفع ناقص دروازه‌بان استقلال همراه بود. عالیشاه در ادامه صاحب توپ شد و دروازه استقلال را هدف گرفت که توپ به تور دروازه رسید و گل اول پرسپولیس ثبت شد.

دقیقه 83: پیمان بابایی پس از دریافت پاس رضاوند در محوطه جریمه پرسپولیس، برخوردی با علی نعمتی داشت و روی زمین افتاد که این صحنه توسط کمک داور ویدیویی بازبینی شد. بنیادی‌فر در ادامه، صحنه برخورد را به کمک دوربین VAR تماشا کرد و نظری بر اعلام ضربه پنالتی نداشت.

دقیقه 90: ارسال صالح حردانی به‌روی محوطه جریمه پرسپولیس، با ضربه سر رمضانی همراه بود. توپ در ادامه به گوستاوو بلانکو رسید که کمک داور، پرچم خود را به نشانه آفساید بالا برد.

دقیقه 2+90: آرش رضاوند پا به توپ وارد محوطه جریمه پرسپولیس شد و پس از برخورد با علی نعمتی روی زمین افتاد. VAR مجدداً به کمک موعود بنیادی‌فر آمد و داور مجدداً صحنه را دید که این بار نقطه پنالتی را نشان داد.

دقیقه 7+90:بیرانوند نتوانست جهت پنالتی کوین یامگا را تشخیص دهد و مدافع استقلال گل تساوی را برای تیمش به ثمر رساند.

دقیقه 8+90: پس از به ثمر رسیدن گل استقلال، درگیری‌هایی میان بازیکنان دو تیم رخ داد. صالح حردانی با دست به صورت فرشاد فرجی ضربه زد و با کارت زرد بنیادی‌فر مواجه شد.

۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۳
کد خبر: 50120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha