هیاهو برای هیچ ؛ اعتراف دیجی کالا به شکست کمپین بلک فرایدی + آمار

تبلیغات بلک فرایدی باعث شد بیش از ۲۴ میلیون و ۴۰۰ هزار کاربر به دیجی کالا سر بزنند، اما تنها ۶۸۷ هزار نفر بعد از چرخیدن روی سایت و بررسی قیمت‌ها متقاعد شده‌اند خرید کردن به نفعشان است. یعنی فقط ۲.۸ درصد کاربران!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، کمپین بلک فرایدی دیجی کالا امسال به مدت هفت روز اجرا شد و مانور تبلیغاتی پرزرق و برقی برایش برگزار کردند، اما آمارها می‌گویند بلک فرایدی دیجی کالا، شکست خورده است ؛ آن هم در شرایطی که شهرت بلک فرایدی در جهان با تخفیف‌های چشمگیر گره خورده که گاهی تا ۷۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

تخفیف بلک فرایدی دیجی کالا در آذر ۱۴۰۲، به‌مدت هفت روز اجرا شد و روی هم رفته حدود ۶۸۷ هزار نفر از آن استفاده کردند یعنی با وجود حجم غلیظ تبلیغات، تنها باعث ثبت ۸۸۰ هزار و ۲۷۲ سفارش شده است.

این عدد از نظر آماری تنها وقتی قابل توجه است که ندانیم جمعیت ایران از مرز ۸۸ میلیون نفر گذشته و دیجی کالا تنها بازیگر بزرگ بازار فروشگاه اینترنتی ایران محسوب می‌شود. تقریبا تمامی رقبای دیجی کالا پیش از این با تحمل خسارت از خودی و غیرخودی، به ناچار بازار را ترک کرده‌اند و اسنپ‌شاپ هم در بهترین حالت قادر است تنها به بخش کوچکی از سهم بازار دیجی کالا چنگ بیندازد.

وقتی وضعیت را با متر و معیار هفت روز اجرای کمپین بلک فرایدی دیجی کالا، بسنجیم متوجه می‌شویم به‌طور میانگین ۴۳۵ هزار و ۴۳۱ تومان تخفیف نصیب هر مشتری شده و سهم هر سفارش یا سبد خرید از تخفیف بلک فرایدی دیجی کالا ۳۳۹ هزار و ۸۲۸ تومان بوده است.

البته بلک فرایدی دیجی کالا شاید برای مشتریان و کاربران آب نداشته، اما تا دلتان بخواهد برای خود این سایت و تیم فنی آن نان داشته است.

تخفیف بلک فرایدی دیجی کالا را تا اینجا هم می‌توانستیم قابل توجیه بدانیم اما نشانه‌های شکست بزرگ وقتی نمایان می‌شود که بدانیم در طول اجرای هفت روز کمپین بلک فرایدی، روی هم رفته چهار میلیون و ۸۰۷ هزار محصول توسط مشتریان دیجی کالا خریداری شده تا آن عدد دهان پرکن ۲۹۹ میلیارد و ۱۴۱ میلیون تومانی مجموع تخفیف بلک فرایدی دیجی کالا، در دنیای واقعی به رقمی حقیر و ناچیز تبدیل شود.

تفاوت محصولات تخفیف‌خورده با خواسته مشتریان

بلک فرایدی در سراسر دنیا الزاما به معنای فروش محصولات خوب و درجه یک نیست. فروشنده‌ها تمرکز خود را روی محصولاتی می‌گذارند که تاریخ انقضا دارند و خطر فاسد شدن تهدیدشان می‌کند یا به‌خاطر سرعت بالا مد و تکنولوژی امکان دارد با عرضه کالاهای جدید از مد بیفتند.

بلک فرایدی دیجی کالا بیشتر کاربران را برای خرید گوشی، ساعت هوشمند، ایرپاد، ساعت، هندزفری، پلی استیشن ۵، اسپیکر و هدفون به این سایت کشانده بود، اما در نهایت بیشترین سهم فروش نصیب خودکار، اسپاگتی، رب گوجه فرنگی و لامپ شد.

قیمت آیفون ۱۳ در دوره اجرای کمپین بلک فرایدی دیجی کالا حداقل ۳۵ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان بود. آنهایی که خیال می‌کنند فرصت را از دست داده‌اند و غصه می‌خورند، بهتر است بدانند ظرف یکی دو روز گذشته کف قیمت آیفون ۱۳ به ۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هم رسیده که ۳۰۰، ۴۰۰ هزار تومان زیر قیمت خرید آیفون ۱۳ در بلک فرایدی دیجی کالا است.

۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۷
کد خبر: 49847
منبع: فرارو

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha