ادعای جالب دختر کشتی‌گیر "به من می‌گویند پهلوان!"

دارنده طلا و نقره پیکارهای کشتی با کمربند بانوان جهان گفت: کسانی که من را می‌شناسند یا متوجه می‌شوند که رشته‌ام کشتی است من را پهلوان صدا می‌زنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، سپیده بابایی گفت‌وگو با ایرنا درباره آسیب دیدگی خود پیش از مسابقات هنرهای رزمی جهان در ریاض عربستان، اظهار داشت: یک روز قبل از اعزام در اردو رفع اشکال می‌کردیم و به یکباره دچار آسیب دیدگی شدم و نتوانستم به این مسابقات اعزام شوم. بعد از مصدومیت از نظر روحی تحت فشار بودم که چرا باید این اتفاق برای یک ورزشکار یک روز پیش از اعزام رخ دهد. حتما حکمتی بوده، اما درک این اتفاق یک روز پیش از اعزام برای ورزشکار دشوار است.

وی افزود: برای اینکه به مسابقات هنرهای رزمی جهان اعزام شوم، ۵ کیلوگرم وزن کم کردم. همواره در وزن ۵۵ کیلوگرم کشتی می‌گیرم و در این سال‌ها مدال طلا و برنز مسابقات جهانی ترکیه و قرقیزستان و چهار مدال نقره مسابقات قهرمانی آسیا در ازبکستان و قرقیزستان را کسب کردم.

ملی‌پوش کشتی با کمربند بانوان (آلیش) عنوان کرد: به احتمال زیاد ما در مسابقات ایندورگیمز و مسابقات جهانی حضور خواهیم داشت. در حال حاضر تمریناتم را در ساری دنبال می‌کنم.

وی ادامه داد: اخبار مسابقات ما، کم رسانه‌ای می‌شود و خیلی‌ها کشتی با کمربند بانوان را نمی‌شناسند. حیف است که قهرمانی‌های ما در جهان و آسیا بازتاب چندانی ندارد. ما ۵ سال پیاپی در تیمی و انفرادی قهرمان جهان و آسیا می‌شویم اما ۶۰ درصد مردم نمی‌دانند که کشتی با کمربند (آلیش) بانوان در ایران فعالیت دارد.

بابایی گفت: کسانی که من را می‌شناسند یا متوجه می‌شوند که رشته‌ام کشتی است من را پهلوان صدا می‌کنند. اخلاق حرف اول را در این رشته ‌می‌زند و اولین چیزی که به ذهن آدم می‌رسد مرام پهلوانی است. وقتی به فردی می‌گویم کشتی می گیرم، می‌گوید برای خودتان پهلوانی هستید. اما ای کاش به شرایط زندگی ما رسیدگی کنند زیرا ما این همه مدال داریم اما شغل و مسکن نداریم.

۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵
کد خبر: 49818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha