رکورد عجیب ساخت‌وساز غیرمجاز در این منطقه ایران

ساخت‌وساز غیرمجاز بیشترین تخلفات در سواحل شمالی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مدیر کل دفتر حقوقی سازمان بنادر و دریانوردی، بیشترین تخلفات قضایی در سواحل شمال کشور را در حوزه ساخت‌وساز غیرمجاز عنوان کرد.

محمدتقی انزان پور در آیین اختتامیه نشست سه روزه هم اندیشی قضات استان‌های ساحلی شمالی با اعلام این مطلب گفت: به‌رغم اختلافات تفسیری زیاد در مورد تصرفات اشخاص، با همکاری خوبی که کمتر از یک دهه گذشته با قوه قضاییه صورت گرفته، در سال‌های گذشته سازه‌های غیر مجاز بسیاری با احکام قضایی قلع و قمع شده و بخش قابل توجهی از نوار ساحلی منطقه آزادسازی شده است.

مدیر کل دفتر حقوقی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه پرونده‌های قضایی زیادی درباره ساخت‌وسازهای غیر مجاز در سواحل در شمال کشور، تشکیل شده است، تاکید کرد: در این نشست سعی شد با ایجاد بستر فکری مناسب و بحث و تبادل نظر پیرامون پدیده ساخت‌وساز غیرمجاز در سواحل، راهکارهای مناسب‌تری برای برخورد صحیح با این نوع از ساخت‌وسازها اتخاذ شود.

انزان پور همچنین در تشریح عمده مسائل قضایی سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: اختلافات قراردادهای عمرانی و سرمایه‌گذاری بیشترین دعاوی را در سازمان بنادر و دریانوردی به خود اختصاص می‌دهد که اگر این دعاوی به درستی مطرح و دفاع نشوند می‌تواند خسارت‌های سنگینی به سازمان و حقوق دولت وارد کند که خوشبختانه با زحمات و تلاش‌های صورت گرفته نتایج خوبی در این زمینه حاصل خواهد شد.

وی افزود: کوتاه بودن فاصله کوه و دریا و کمبود اراضی، موجبات رشد نرخ زمین در این منطقه و افزایش ساخت‌وساز در سواحل را فراهم نموده است.

به گفته مدیر کل دفتر حقوقی سازمان بنادر و دریانوردی، مباحث مرتبط با ثبت، نقل و انتقال کشتی‌ها و ابطال ثبت کشتی، مقررات مرتبط با حمل‌ونقل دریایی بر مبنای استانداردهای اینکوترمز و مباحث عملیاتی و قراردادهای سرمایه‌گذاری از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بوده است.

سازمان بنادر و دریانوری، نشست هم اندیشی قضات استان‌های ساحلی شمالی کشور، با حضور معاون منابع انسانی دادگستری گیلان، مدیر کل آموزش دادگستری استان، دادستان و رئیس دادگستری شهرستان بندرانزلی و جمعی دیگر از روسای دادگستری و قضات دیگر شهرستان‌های ساحلی شمالی استان‌های گیلان، مازندران و گلستان و مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، به مدت سه روز در اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان برگزار شد.

گفتنی است، اینکوترمز قواعد استاندارد بین‌المللی است که روابط بین خریدار و فروشنده (تعهدات طرفین، ریسک‌های معامله، نحوه تقسیم هزینه‌ها) را در معامله مشخص می‌کند.

۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶
کد خبر: 49713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha