تخلیه و بارگیری ۷۰ میلیون تن کالا در بنادر کشور/ فعالیت‌های بندری، شبانه‌روزی ادامه دارد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه تمام فعالیت‌ها در بنادر تجاری کشور به صورت شبانه روزی و بدون وقفه برای بارگیری در جریان است، گفت: هیچ شرایطی باعث نشده حتی یک ساعت بنادر کشور دچار رکود و توقف شوند.

به گزارش گروه صنعت پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، محمد راستاد در سفر یک روزه به هرمزگان و در بازدید از بندر شهیدرجایی با بیان اینکه تمامی فعالیت‌ها در بنادر تجاری کشور؛ به صورت شبانه روزی و بدون وقفه برای بارگیری انواع محموله های صادراتی و تخلیه محموله های وارداتی در جریان است، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در تمامی بنادر تجاری کشور بالغ بر ۷۰ میلیون تن تخلیه و بارگیری انواع کالاها صورت گرفته است.

وی ادامه داد: هیچ شرایطی باعث نشده حتی یک ساعت بنادر کشور دچار رکود و توقف شوند و تمامی اسکله ها و بنادر برای تخلیه و بارگیری انواع محموله ها فعال هستند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: در بنادر هرمزگان به ویژه بندر شهید رجایی، فعالیت ها بی وقفه ادامه دارد و از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۳۶ میلیون تن تخلیه و بارگیری کالا و ۶۷۰ هزار TEU تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر شهید رجایی صورت گرفته است.

راستاد تأکید کرد: به ‌رغم تحریم ها و تهدیداتی که به صورت ناعادلانه و غیر قانونی بر کشور تحمیل شده و همچنین تلاش هایی که برای ایجاد مشکل در زمینه فعالیت های بندری صورت می گیرد، روند حمل و نقل و تجارت دریایی کشورمان مناسب است.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت ها و پروژه های توسعه ای در بنادر کشور با قوت به پیش می‌روند و عمدتاً در چارچوب برنامه زمان‌بندی است و امیدواریم تعداد قابل‌توجهی از پروژه های توسعه‌ای تا پایان سال جاری به بهره برداری برسند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: بخشی از این سرمایه گذاری ها توسط سازمان بنادر و دریانوردی برای ایجاد زیربناها و زیرساخت های بندری انجام شده و بخش قابل توجهی از آن نیز سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در راستای ایجاد روبناها و تجهیزات بندری است.

گفتنی است، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی جهت بررسی روند ارائه خدمات در بندر امام خمینی(ره)، هرمزگان را به مقصد خوزستان ترک کرد.

انتهای پیام/

۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
کد خبر: 3334
منبع: ایلنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha