حمله یک هندی به رکورد علی دایی + فیلم

در میان بازیکنان آسیایی نیز یک چهره مشهور وجود دارد که می‌تواند به عنوان دایی دستبرد بزند و آن را به نام خود ثبت کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد علی دایی سال‌ها عنوان بهترین گلزن ملی فوتبال جهان را در اختیار داشت. او در ۱۴۹ بازی ملی ۱۰۹ گل زد و تا همین یکی دو سال قبل که رونالدو رکوردش را بشکند، با نام بهترین گلزن جهان شناخته می‌شد. رونالدو، اما رکورد دایی را شکست و البته هنوز هم به تعداد گل‌های ملی خود اضافه می‌کند. در میان بازیکنان آسیایی نیز یک چهره مشهور وجود دارد که می‌تواند به عنوان دایی دستبرد بزند و آن را به نام خود ثبت کند.

نام سونیل چتری را قطعاً شنیده‌اید؛ ستاره هندی که از سال ۲۰۰۵ عضو تیم ملی این کشور است و تصمیمی هم برای خداحافظی ندارد. چتری در رده باشگاهی پیراهن موهون باگان، بنگال، دمپو، کانزاس‌سیتی، تیم ب اسپورتینگ لیسبون، چورچیل برادرز و بمبئی‌سیتی را پوشیده و از سال ۲۰۱۶ تا امروز هم عضو باشگاه بنگالرو است. او در ۷ سال اخیر ۵۸ گل در ۱۳۷ بازی برای بنگالرو به ثمر رسانده و بهترین گلزن این تیم محسوب می‌شود.
چتری سال ۲۰۱۴ برای تیم ملی زیر ۲۰ سال هند بازی کرد و ۳ گل به ثمر رساند. او از سال ۲۰۰۵ تا امروز ۱۴۵ بازی برای تیم بزرگسالان هند انجام داده و ۹۳ گل زده. در آخرین بازی هند مقابل قطر هم چتری در ترکیب اصلی قرار گرفت و یکی از بازیکنان مورد نظر ایگور استیماچ- سرمربی سابق سپاهان و فعلی تیم ملی هند- بود. چتری که در آستانه ۴۰ سالگی است، همچنان یکی از بازیکنان کلیدی تیم ملی هند و باشگاه بنگالرو محسوب می‌شود و به همین زودی‌ها هم قصد ندارد کفش را بیاویزد و از فوتبال خداحافظی کند.
سونیل چتری پیش‌تر رکوردهایی را به نام خود ثبت کرده. به عنوان نمونه او با به ثمر رساندن ۱۴۳ گل در لیگ هند، بهترین گلزن تاریخ این رقابت‌ها است. همچنین او اولین بازیکن هندی است که در ام ال اس به میدان رفته. وقتی چتری پیراهن کانزاس‌سیتی را پوشید، سرمربی این تیم درباره او گفت: «تن‌ها دلیلی که باعث شد تا چتری را بخریم، حیله‌گری او در محوطه جریمه بود.» چتری همان سال نقش مهمی در برد کانزاس‌سیتی در اردوی پیش‌فصل خود مقابل منچستریونایتد داشت و در قامت یک ستاره ظاهر شد.
حالا چتری که پیراهن شماره ۱۱ بنگالرو را می‌پوشد، با ۹۳ گل ملی در تعقیب علی دایی قرار دارد. او می‌خواهد عنوان بهترین گلزن تاریخ فوتبال آسیا در رده ملی را از چنگ ستاره سابق بایرن مونیخ در بیاورد و در این مسیر از حمایت کادرفنی تیم ملی هند و مسئولان فوتبال در این کشور هم برخوردار است. در این زمینه نقل قول جالبی هم از سونیل چتری وجود دارد: «به دلیل شرایط سنی نمی‌توانم به رکورد رونالدو برسم، اما بعد از شکستن رکورد علی دایی از فوتبال خداحافظی می‌کنم!»
چتری ۱۶ گل دیگر با رکورد دایی فاصله دارد. این مهاجم فعلاً می‌خواهد بازی کند و در ترکیب تیم ملی هند هم جایگاه ثابتی دارد. اینکه بتواند ۱۶ گل بزند و رکورد دایی را جابه‌جا کند، کمی بعید و دور از ذهن است، اما این ستاره قدیمی تیم ملی هند چنین هدفی در سر دارد. این رقابت ما را یاد شمسایی و فالکائو می‌اندازد. شاید چنین اتفاقی برای چتری رقم بخورد و شاید او بدون شکستن رکورد دایی از فوتبال خداحافظی کند. همه این‌ها نگرانی‌هایی را برای ما ایجاد می‌کند؛ ما که سال‌ها رکورد بهترین گلزن ملی جهان را در اختیار داشتیم و شاید تا چند سال بعد در آسیا هم این عنوان را از دست بدهیم.

۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
کد خبر: 49598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha