پیکر پنجمین کوهنورد جان باخته در اشترانکوه پیدا شد + فیلم

رییس جمعیت هلال احمر ازنا گفت: با تلاش و جست‌وجوی تیم امداد، پیکر آخرین کوهنورد در ارتفاعات سن‌بران این شهرستان پیدا شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، امیرحسین دهقانی، کیارش لشنی و جواد نصرالهی، سه کوهنوردی بودند که همراه با شش کوهنورد دیگر سوم آذر به‌طرف قله اشترانکوه حرکت کردند، اما بهمن آنان را گرفتار کرد و جان دو نفر را در همان روز گرفت.

کیانوش خادمی، سبحان نیک‌آبادی، مهدی فولادوند و همایون موحدی از دورود، چهار کوهنوردی هستند که در بهمن آلپ ایران در سوم آذر نجات یافتند. عمق برف در برخی مناطق اشترانکوه که به‌طول حدود ۵۰ کیلومتر است به ۵ تا ۸ متر می‌رسد و حالا سه کوهنورد در میان ناپیدایی برف گم شده‌اند.

نیروهای امدادی و ستاد مدیریت بحران لرستان در شامگاه جمعه، اعلام کردند که عملیات جست‌وجو در دامنه‌های سرد و عمیق آلپ ایران، به‌دلیل تاریکی هوا متوقف شده‌است.
حالا در ساعت هشت صبح امروز بالگرد امدادونجات به‌سمت دامنۀ اشترانکوه به پرواز درآمده‌است تا دوباره جست‌وجوی کوهنوردان را در میان خروارها برف آغاز کنند.

آغاز روز دوم عملیات جست‌وجو ادامه دارد

مهدی پازوکی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان گفت: یک تیم کوهنوردی ۹ نفره شامگاه پنجشنبه، دوم آذر، علی‌رغم هشدارهای شرایط ناپایدار جوی به اشترانکوه و قلۀ سن‌بران اعزام شدند.

وی با اشاره به ریزش بهمن در چال‌کبود، افزود: کوهنوردان در مسیر بازگشت و در یک مسیر صخره‌ای گرفتار برف شدند و تمام ۹ نفر در زیر بهمن مدفون شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان، عنوان کرد: چهار کوهنورد در ریزش بهمن اشترانکوه مصدوم و در روز نخست حادثه با بالگرد به بیمارستان شهید ولیان الیگودرز اعزام شدند.

وی بیان کرد: پنج تیم امدادونجات و دو بالگرد عملیات جست‌وجوی کوهنوردان گم‌شده در سقوط بهمن اشترانکوه را در ۳ آذر آغاز کردند و توانستند که پیکر دو کوهنورد را پیدا کنند.

پازوکی گفت: عملیات جست‌وجوی تیم امدادی در روز نخست عملیات یافتن کوهنوردان در شامگاه همان شب به‌دلیل تاریکی هوا متوقف و این تیم در یک پناهگاه مستقر شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان، ابراز کرد: تیم‌های امدادی ساعت هشت صبح امروز دوباره، عملیات جست‌وجوی کوهنوردان را آغاز کرده‌اند و یک اکیپ کوهنوردان حرفه‌ای نیز احتمالاً از تهران به قله اشترانکوه اعزام شود.

پازوکی با تأکید به اینکه عملیات جست‌وجوی سه کوهنورد گرفتار در بهمن اشترانکوه، همچنان ادامه دارد، اظهار داشت: خانواده‌ها و اقوام این کوهنوردان به این قله عازم نشوند، چون منطقه به‌شدت ناایمن است و احتمال حادثه وجود دارد.

محمدرضا فاتحی فرماندار ازنا با اشاره به یافتن پیکر دو کوهنورد دیگر در ارتفاعات اشترانکوه، اظهار داشت: این کوهنوردان در ساعت ۸:۳۰ صبح امروز با تلاش امدادگران جمعیت هلال‌احمر پیدا شدند.

وی با بیان اینکه پیکر دو کوهنورد نیز روز گذشته در اشترانکوه پیدا شدند، افزود: پیکر چهار کوهنورد این حادثه هم‌اکنون پیدا شده‌اند و تلاش برای یک کوهنورد دیگر ادامه دارد.

رییس جمعیت هلال احمر ازنا گفت: با تلاش و جست‌وجوی تیم امداد، پیکر آخرین کوهنورد در ارتفاعات "سن‌بران" این شهرستان پیدا شد.

۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
کد خبر: 49441
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha