سی‌ان‌ان: هیچ تونلی زیر بیمارستان الشفا وجود ندارد

شبکه خبری سی‌ان‌ان اعلام کرد هنوز هیچ مدرکی دال بر وجود شبکه‌ای از تونل‌های حماس در زیر بیمارستان الشفا وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، شبکه خبری سی‌ان‌ان چهارشنبه شب در گزارشی اعلام کرد: در حالیکه سخنگوی ارتش (رژیم) اسرائیل مدعی است در بیمارستان الشفا سلاح و تجهیزات اطلاعاتی کشف کرده‌اند و نظامیان اسرائیلی برای جست‌وجوی مواد و تسلیحات به کار خود ادامه می‌دهند، اما هنوز هیچ مدرکی دال بر وجود شبکه‌ای از تونل‌های زیرزمینی که پیشتر هاگاری مدعی وجود آن‌ها شده بود در زیر این بیمارستان وجود ندارد.

این گزارش می‌افزاید: (رژیم) اسرائیل برای اثبات ادعاهای خود در مورد نفوذ حماس به بیمارستان الشفا تحت فشار بین‌المللی قابل توجهی قرار دارد تا برخی از تصمیمات نظامی خود را توجیه کند چرا که در غیر این صورت این تصمیم‌های نظامی از جمله حمله به بیمارستان الشفا می‌تواند نقض جدی قوانین بین‌المللی بشردوستانه باشد.

به گزارش این شبکه خبری، پزشکان و مقامات بهداشتی در بیمارستان الشفا همواره اتهامات مبنی بر اینکه این بیمارستان محل یک مرکز فرماندهی حماس بوده را رد کرده‌اند.

در گزارش سی‌ان‌ان آمده است: کارکنان این شبکه خبری در تلاش هستند تا با بیمارستان الشفا تماس گرفته و با پزشکان و پرسنل آنجا گفتگو کنند، اما امکان برقراری تماس تلفنی وجود ندارد.

این گزارش می‌افزاید: مطمئناً هنوز هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که سربازان اسرائیلی یک ساختار تونلی چند سطحی با اتاق‌های زیرزمینی در زیر این بیمارستان را کشف کرده‌اند.

شبکه خبری سی‌ان‌ان در پایان این گزارش خود، افزود: حماس اظهارات قبلی ارتش (رژیم) اسرائیل مبنی بر اینکه سربازان اسرائیلی در داخل بیمارستان اسلحه پیدا کرده‌اند را یک دروغ آشکار و تبلیغات بی پایه و اساس خوانده است.

هاگاری سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی پیشتر (۶ نوامبر برابر با ۱۵ آبان) در اظهاراتی مدعی شده بود که بیمارستان الشفا روی تونل‌های زیرزمینی متعلق به گروه حماس ساخته شده است.

وی همچنین روز چهارشنبه در تداوم ادعاهای دروغین خود گفت که در بیمارستان الشفا سلاح و تجهیزات اطلاعاتی کشف کردیم و نیروهای ما در محدوده این بیمارستان برای جست‌وجوی مواد و تسلیحات به کار خود ادامه می‌دهند.

باسم نعیم عضو ارشد حماس چهارشنبه شب در واکنش به این ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر کشف چند قبضه اسلحه در بیمارستان شفا گفته بود که انتظار صحنه‌سازی‌های رژیم اشغالگر را در این بیمارستان داشتیم.

همچنین محمد الهندی معاون دبیرکل جهاد اسلامی در این باره گفت: حرف و حدیث‌های اشغالگران در مورد وجود اسلحه در بیمارستان شفا کذب محض است.

در حالی که چهل و یک روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی می‌گذرد، اشغالگران صهیونیست در جنایتی آشکار بامداد دیروز پس از چند روز محاصره بیمارستان الشفا غزه، وارد این مجتمع بیمارستانی شدند.

شرایط این بیمارستان به قدری وخیم است که چند روز پیش «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه تصریح کرد: پس از اینکه تلاش‌های‌مان برای خروج اجساد ناکام ماند، به صلیب سرخ اطلاع دادیم که شروع به حفر گورهای دسته جمعی در بیمارستان شفا کرده‌ایم.

شمار شهدای فلسطینی در حملات نژادپرستانه رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون به مرز ۱۲ هزار نفر و شمار زخمی‌ها نیز به بیش از ۲۸ هزار نفر رسیده است.

۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶
کد خبر: 49175
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha