آمریکا ۳۵۰ میلیون دلار نفت ایران را سرقت کرد

طبق آمار وزارت انرژی امریکا، کل نفت سرقتی این کشور از ایران به بهانه تحریم‌ها از سال ۲۰۲۰ میلادی به بیش از ۴ میلیون بشکه رسیده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، اداره اطلاعات انرژی امریکا وابسته به وزارت انرژی این کشور از واردات ۴۴۷ هزار بشکه نفت ایران توسط این کشور در هشتمین ماه سال‌جاری میلادی خبر داده که معادل حدود ۱۵ هزار بشکه در روز است.
ایران تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از تأمین‌کنندگان بزرگ نفت مورد نیاز امریکا بود اما پس از سرنگونی رژیم شاه و قطع روابط دو کشور واردات نفت ایران توسط امریکا متوقف شد.
به گفته کارشناسان، رقم ۴۴۷ هزار بشکه نفت وارداتی امریکا از ایران در ماه اوت ۲۰۲۳ میلادی مربوط به نفت دزدی این کشور از محموله‌های صادراتی نفت ایران است که به بهانه تحریم‌ها توقیف شده است.
آمارهای وزارت انرژی امریکا نشان می‌دهد این کشور ۴ محموله نفت یا فرآورده نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ را به بهانه تحریم‌ها تصاحب کرده است. این کشور علاوه بر توقیف محموله ۴۴۷ هزار بشکه‌ای در اوت امسال در اکتبر ۲۰۲۰ نیز محموله یک میلیون و ۱۱۱ هزار بشکه‌ای، در مارس ۲۰۲۱ محموله ۲ میلیون و ۳۳ هزار بشکه‌ای و در ژانویه ۲۰۲۲ محموله ۵۰۷ هزار بشکه‌ای نفت ایران را توقیف کرده بود.
بر این اساس کل نفت یا فرآورده نفتی سرقتی امریکا از ایران به اذعان وزارت انرژی این کشور ۴ میلیون و ۹۸ هزار بشکه بوده که با قیمت ۸۵ دلاری نفت بالغ بر ۳۵۰ میلیون دلار می‌شود.

۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳
کد خبر: 49024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha