حمله صهیونیست‌ها به مراکز درمانی ادامه دارد / بیمارستان العوده غزه بمباران شد

​​​​​​​بیمارستان العوده در منطقه تل الزعتر در شمال نوار غزه را نیز بمباران شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از المیادین، ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی در ساعات بامدادی گذشته، بیمارستان العوده در منطقه تل الزعتر در شمال نوار غزه را نیز بمباران کرد.

مدیر بیمارستان العوده اعلام کرده است که به دلیل بمباران بیمارستان آسیب زیادی دیده است و برای ادامه ارائه خدمات پزشکی با مشکلات زیادی مواجه هستیم.

وی همچنین افزود: «بمباران رژیم صهیونیستی باعث مجروح شدن تعدادی از کارکنان ما و خسارت قابل توجهی به تأسیسات بیمارستان شد.»

هفته گذشته بیمارستان العوده غزه اعلام کرده بود که بخش‌های عمل و رادیولوژی را تعطیل کردیم و تنها پس از اتمام سوخت، خدمات اورژانسی ارائه می‌کنیم.

طی ساعات بامداد گذشته، جنگنده‌های صهیونیستی بیمارستان کودکان رنتیسی در شهر غزه را نیز بمباران کردند.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی به طور مستقیم بیمارستان رنتیسی را هدف قرار داده است.

ارتش رژیم صهیونیستی طی ساعات اخیر چند بیمارستان را در نوار غزه بمباران کرده است.

همزمان بمباران بیمارستان الشفا نیز خبر ساز شده است. «دکتر محمد ابو سلمیه»، رئیس بیمارستان شفا در گفتگو با الجزیره درباره بمباران این بیمارستان تاکید کرد که در حمله هواپیماهای اسرائیلی به این بیمارستان بیش از ۶ فلسطینی شهید شدند.

رئیس بیمارستان شفا در ادامه گفت: «همه دنیا می‌داند و می‌گوید غزه به گورستانی برای کودکان تبدیل شده اما با این حال کسی به ما کمک نمی‌کند.دشمن صهیونیستی تمامی بیمارستان‌های نوار غزه را هدف قرار می‌دهد. همه خواستار حمایت از بیمارستان‌ها هستند اما دشمن صهیونیستی اعتنایی نمی‌دهد. دو روز قبل قرار بود دو کاروان کمک بشردوستانه به بیمارستان شفا برسد اما رژیم صهیونیستی این دو کاروان را بمباران کرد. از جهانیان و نهادهای بین‌المللی می‌خواهیم به غزه بیایند تا از نزدیک پیگیر وضعیت این بیمارستان باشند. تمامی بیمارستان‌های کودکان در غزه از خدمت خارج شدند. ۳ کامیون کمک به هیچ وجه پاسخگو نیست و ما به امدادرسانی ۲۴ ساعته نیاز داریم.»

منابع فلسطینی اعلام کردند که موشک شلیک شده به داخل بیمارستان شفا منفجر نشده و اگر منفجر می‌شد فاجعه و کشتاری بزرگ اتفاق می‌افتاد.

سرلشکر فایز الدویری تحلیلگر نظامی گفته است که عملکرد مقاومت بی‌نظیر و از نظر نظامی منظم و سازماندهی شده بوده و مقاومت اکنون در میدان نبرد دست بالا را دارد.

ساعاتی پیش از این، ارتش رژیم صهیونیستی به کشته شدن دو نظامی خود اعتراف و اعلام کرد که سرگرد «دوف موشیه کوگان» (۳۲ ساله) از یگان شلداگ در درگیری‌های غزه کشته شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین تاکید کرد که گروهبان «رونی ایشل» (۱۹ ساله) که در حمله هفتم اکتبر حماس کشته شده بود، تازه جسد او پیدا شده است.

از سوی دیگر وزیر خارجه انگلیس در دیدار با فیصل بن فرحان، همتای سعودی وی در ریاض، بدون اشاره به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار مردم بی‌دفاع این منطقه، مدعی شده است که لندن درخواست‌ها برای برقراری آتش‌بس در غزه را درک می‌کند!

وی در دیدار با فرحان مدعی شد: قبلاً هم گفته‌ایم که درخواست‌ها برای آتش‌بس قابل درک است ولی ما همچنین درک می‌کنیم که اسرائیل برای تأمین ثبات و امنیت خود اقدام می‌کند.

کلورلی در ادامه مدعی شد: البته ما می‌خواهیم که این شرایط وحشتناک هرچه سریع‌تر حل و فصل شود. چالش اصلی، نیازهای بشردوستانه مردم غزه است. درخواست برای آتش‌بس آسان و در واقع برقراری صلح به مراتب دشوارتر است. ما نسبت به ایجاد صلح پایدار که هم ضامن امنیت اسرائیل بوده و هم امنیت فلسطینیان را تأمین کند، پایبندیم!

همچنین وزارت بهداشت نوار غزه از افزایش شمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه به ۱۰۸۱۲ نفر خبر داد.

اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت نوار غزه در نشست خبری گفت در حملات هوایی و توپخانه ای رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر تا کنون ۱۰ هزار و ۸۱۲ فلسطینی شهید شده‌اند که ۴ هزار و ۴۱۲ نفر آنها کودک و ۲ هزار و ۹۱۸ نفر آنها زن و ۶۶۷ نفر سالخورده هستند.

به گفته وی شمار زخمی‌ها هم ۲۶ هزار و ۹۰۵ نفر افزایش یافته است.

۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۰
کد خبر: 48927
منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha