دبیرکل حزب‌الله: جنگی مشروع‌تر از جنگ ما با صهیونیست‌ها وجود ندارد + فیلم کامل و جزئیات

دبیر کل حزب الله لبنان در نخستین سخنرانی خود از زمان آغاز عملیات «طوفان الاقصی» مقاومت مردم غزه را ستود و بر پیروزی فلسطین تاکید کرد.

‌به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان نخستین سخنرانی خود را از زمان آغاز عملیات «طوفان الاقصی» درباره تحولات منطقه آغاز کرد.

سید حسن نصرالله در مراسم بزرگداشت شهدا و تجدید بیعت با اهداف آنان گفت: امروز یاد شهدای مقاومت، شهدای حزب الله و شهدای القسام و شهدای غیرنظامیان غزه که بیشتر زنان و کودکان و خیلی ها هم خبرنگاران بودند، گرامی می‌داریم. در ابتدا به خانواده‌های شهدای فلسطینی و لبنانی به خاطر اینکه عزیزانشان چنین مقامی را کسب کردند، تبریک می‌گویم و به خاطر اینکه جگر گوشه های خود را از دست دادند، تسلیت می‌گویم.

اگر بخواهیم به دنبال نبردی با مشروعیت کامل باشیم، هیچ جنگی مانند مبارزه با صهیونیست‌ها نیست. نبرد با صهیونیست‌ها کاملا مشروع، اخلاقی، دینی و انسانی است.

دنیا شنید و ما شنیدم که مردم غزه واقعا پایداری کردند و خداوند چطور عزیزان آنان را برگزید و نیروی اصلی ما در این ستیز همین ایمان و پایبندی عمیق به ارزش هاست که امروز مردم اسطوره ای غزه آن را نشان دادند. دیدیم که چطور یک مرد جسد عزیزانش را از زیر آوار بیرون می‌کشید و می‌گفت الحمدلله و فدای فلسطین و ایمان حقیقی این است.

از تمامی افرادی که در سراسر جهان تظاهرات و تجمع کردند در حمایت و همبستگی با فلسطین و تمام کسانی که کمک کردند درود می‌فرستم به ویژه بر برادران عراقی و یمنی که به قلب این نبرد وارد شدند.

طوفان الاقصی فلسطین فراموش شده را در جهان مطرح کرد

مقدمات و علت‌های آغاز عملیات طوفان الاقصی واضح است و همه می‌دانند آلام فلسطینی‌ها هفتاد سال است وجود دارد، اما اوضاع فلسطین با این کابینه احمق و کودن کنونی واقعا سخت شده بود. اولین علت مسئله اسرای فلسطینی است که برخی سال‌ها در زندان و برخی مریض و در معرض مرگ هستند و با این حکومت افراطی و وزرای احمق فشار بر خانواده‌های اسرای فلسطینی زیاد شده بود. موضوع بعدی مسجدالاقصی است که در ماه‌های اخیر و در هفته‌های قبل از طوفان الاقصی اوضاع بی‌سابقه بود. سوم محاصره غزه است که بیش از ۲ میلیون انسان در محدوده جغرافیایی کوچک و با شرایط سخت دو دهه در محاصره هستند و کسی کمکی به آنها نمی‌کرد و مسئله دیگر شهرک سازی‌های حکومت اخیر صهیونیست‌ها و عملیات‌های قتل و تخریب خانه‌ها بود که خیلی بر مردم غزه و جنبش‌های مقاومت فشار می‌آورد و هیچ کس در دنیا سوال نمی‌پرسید که چرا چنین شده است. هیچ کدام از سازمان‌های بین المللی مطرح از سازمان ملل گرفته تا اتحادیه عرب کاری نکردند بلکه پرونده‌های فلسطینی فراموش شده بود و اما در مقابل سیاست دشمن ظلم روزافزون بود و مقاومت ناگریز از اقدامی بود که این رژیم و حامیان آنان در واشنگتن و لندن را تکان دهد و تمامی پرونده‌های فلسطینی را روی میز بیاورد و ملت مظلوم فلسطین را بار دیگر در جهان مطرح کند.

طوفان‌الاقصی کاملا فلسطینی است

این مخفیانه‌بودن عملیات طوفان الاقصی باعث موفقیت آن شد. حزب‌الله اصلا به‌دلیل اینکه از عملیات اطلاع نداشت ناراحت نشد بلکه تبریک گفت. این اقدام حماس بر هویت اصلی دشمن تاکید کرد و راه را بر تحریف این عملیات بست. به ویژه وقتی می‌گفتند این عملیات مرتبط به برجام و مذاکرات اروپایی و آمریایی ایران است. اما این‌ها به دنبال تزویر و پرت کردن حواس‌ها هستند و این عملیات صددرصد فلسطینی و برای فلسطین و مسائل و محور فلسطین است. این اقدام تاکید می‌کند آنچه که ما سال‌ها می‌گفتیم تا همه دوست و دشمن را بدانند آشکار شد و مسئله آن است که تصمیم‌های مقاومت نزد فرماندهان مقاومت گرفته می شود و ایران از زمان امام خمینی (ره) و اکنون در زمان امام خامنه‌ای (دام ظله) همیشه از محورهای مقاومت حمایت آشکار کرده است، اما هیچگاه در تصمیم گیری‌های آن‌ها ورود نکرده است و همه بدانند که گروه های مقاومت تصمیم گیرندگان و خادمان اهداف خود هستند.

اسرائیلی‌ها درک کردند که این رژیم سست تر از خانه عنکبوت است

در رسانه‌های رژیم صهیونیستی دیدم که خودشان اذعان کردند رژیم صهیونیستی از خانه عنکبوت سست‌تر است و این حقیقتی است که طوفان الاقصی آن را ثابت کرد. این عملیات آمریکا را خیلی شتاب زده کرد تا رژیم را کنترل کند که بیش از پیش متزلزل نشود و این رژیم دوباره بیدار شود و زمام امور را در دست بگیرد اما هنوز نتوانسته و تمامی پشتیبانی‌ها تنها ضعف این رژیم را نشان داد و در آینده هرکاری کنند هم نمی‌توانند از آثار و پیامدهای این عملیات بزرگ بکاهند.

همه بازتاب‌ها و نتایج‌ها عملیات طوفان الاقصی باید تشریح شود که همه بدانند که این جانفشانی‌های کنونی در غزه و کرانه باختری همگی به حق است و اینکه برخی می‌گویند که برادران حماس آینده نگری نکرده بودند! درست نیست چرا که اتفاقا این اقدام پایه گذار مسیری جدید برای فلسطین و مقاومت و تمامی ملت‌های منطقه است و این عملیات کاملا بجا بود. اصلا گزینه دیگری نبود جز سکوت و انتظار مرگ و به غارت رفتن فلسطین و مرگ اسرا، لذا این عملیات مستحق چنین فداکاری‌هایی بود.

دشمن در برابر این طوفان چه کرد! کاملا آشکار بود که روزهای اول دشمن رها شده بود و فقط نگاه می‌کرد و زمان بندی دقیق مقاومت بسیار خوب بود و پس از ساعت‌ها واکنش صهیونیست‌ها را به دنبال داشت، زیرا سردرگم بودند و وقتی خواستند شهرک‌های صهیونیست نشین نزدیک غزه را باز پس گیرند خودشان جنایت کردند و کمیته‌های حقیقت یاب اگر تشکیل شود دنیا خواهد فهمید که خیلی از صهیونیست‌ها به دست خود اسرائیل کشته شدند چرا که برای بازپس گیری شهرک‌ها دیوانه وار موشک پرتاب می‌کردند.

اسرائیل نسل کشی می‌کند و دستاورد نظامی ندارد

اسرائیل بانک اهداف بلند پروازانه‌ای دارد مثلا گفتند هدف نابودی حماس در نوار غزه است که این هدفی بزرگ است مثلا اگر می‌گفتند بازوی حماس یا فرماندهان حماس پذیرفتنی بود، اما کسی که عقل دارد می‌تواند بگوید تمامی حماس! بعدا که کمی هشیار شدند گفتند می‌خواهیم اسرای صهیونیست را آزاد کنیم. یک نفر اگر از آغاز ایجاد گروه‌های مقاومت تاکنون را بررسی کند می‌بیند که صهیونیست‌ها هیچ وقت بدون هیچ هزینه‌ای نتوانسته اند اسرای خود را باز پس گیرند. این‌ها از گذشته مثلا جنگ ۳۳ روزه لبنان درس نمی‌گیرند. امروز در غزه حجم جنایت‌ها و نسل کشی‌ها زیاد است و چیزی که اتفاق می‌افتد ناتوانی اسرائیلی‌ها نشان می‌دهد، چون دارد زنان و کودکان را می‌کشد و اکثریت شهدا غیرنظامیان هستند و هیچ حرمت و مرزی قائل نیست و همه چیز را از بیمارستان ها گرفته تا مسجد و کلیسا و مدرسه را نابود و تخریب می‌کند و این در برابر دیدگان جهانیان است و آیا این نیاز به ارتش قوی در منطقه دارد! هر ارتشی می‌تواند این کار را انجام دهد، اما طی این روزهای جنگ یک دستاورد نظامی ندارد و وقتی دید این جنایت‌ها نتوانسته روحیه مقاومت را تضعیف کند از راه حمله زمینی وارد شد، اما مقاومت فلسطینی‌ها را دید.

پایان این نبرد پیروزی غزه است

اسرائیل با نسل کشی به هدفی دست نمی یابد و آنچه به ما مجدد تاکید می شود طبیعت خونخوار رژیم غاصب است که بر اساس وعده سرخرمن بالفور ایجاد شد. می خواستند ملت های منطقه را هدف قرار دهند و بگویند که یک کشور دموکراتیک در کنار شماست اما امروز کودکان و زنان غزه همه این ادعاها را به خاک کشیدند و به کشورهایی که می خواستند روابطشان را با این رژیم عادی کنند توخالی بودن و فریب آن را نشان دادند. سی روز است غزه در برابر جهان و غرب دارد ویران می شود، آنهایی که مدعی اخلاق انسانی و حقوق بشر هستند، در برابر تکه تکه شدن هزاران کودک ساکت هستند و این حقیقت غرب و آمریکاست و دوگانگی باغ وحش آنان را به خوبی نشان می دهد.

ما امروزه باید بدانیم که آمریکا مستقیما در این جنگ حضور دارد و اسرائیل بازوی آمریکاست و این واشنگتن است که مانع آتش بس شده است و همانطور که امام خمینی گفت «شیطان بزرگ است» و مسئول اول تمامی جنایت های کل منطقه است و باید بازخواست و مجازات شود و در همین راستا تصمیم مقاومت عراق را می بینیم که به پایگاه های آمریکا در عراق و سوریه حمله کرد چرا که این آمریکاست که باید پاسخگوی جنایات باشد و این تصمیمی شجاعانه وحکیمانه از رهبران مقاومت عراق است و در ساعت ها و روزهای آتی تصمیم های دیگری هم برای کمک به غزه خواهیم دید.

حزب الله لبنان از هشت اکتبر وارد جنگ با اسرائیل شد

مقاومت اسلامی در عراق مسئولیت پذیری را آغاز و اعلام کرد وارد مرحله جدیدی می‌شویم و برادران و ارتش یمن و جنبش انصارالله رسما و علی رغم همه تهدیدات اعلام کردند که موشک‌ها و پهپادهایی به سوی اراضی اشغالی شلیک کرده اند و بر این‌ها درود می‌فرستم. در جبهه لبنان نیز برخی می‌گفتند که لبنان می‌خواهد وارد جنگ شود ما خیلی وقت است وارد جنگ شده ایم از ۸ اکتبر وارد شدیم. حزب الله در لبنان در روز دوم طوفان الاقصی سریعا در مزارع شبعا عملیات را آغاز کرد و این عملیات در کل نوار مرزی امتداد یافت و آنچه در جبهه ما اتفاق می‌افتد مهم و تاثیر گذار است.

شاید برخی فکر می‌کنند حزب الله باید سریعا وارد جنگ تمام عیار شود و کارهای ما در مرز کم بوده است، اما در واقعیت این کارها خیلی تاثیر گذار بوده است، اما ما به این اکتفا نخواهیم کرد. آنچه در جبهه لبنانی اتفاق می‌افتد در تاریخ این رژیم سابقه نداشته است. رخدادهای اخیر از زمان ایجاد پایگاه‌ها و شهرک‌های صهیونیستی در نزدیکی مرزهای ما بی سابقه بوده است و تمامی مواضع هر روز به صورت دقیق هدف قرار می‌گیرند و تانک‌ها،خودروهای زرهی، پهپادها، سربازهایشان و تمامی تجهیزات فنی آن‌ها هدف قرار دادیم. نبرد حقیقی است و با تمامی جنگ‌های قبلی تفاوت دارد و تاکنون کاروانی از شهدا را تقدیم کرده ایم.عملیات‌های حزب‌الله نه تنها بر وضعیت جنگ در غزه و فشار جنگ در آنجا تاثیر گذاشت بلکه فکر حمله به لبنان را به حماقتی تاریخی تبدیل کرد.

در جبهه لبنان همه گزینه‌ها روی میز است

درباره حجم عملیات ما در مرزهای با اراضی اشغالی می‌گویم که ما بار و فشار را از روی غزه برداشتیم و بازدارندگی ما در حدی است که صهیونیست‌ها پس گردنی می‌خورند و نمی‌توانند کاری کنند و اگر پیشتر یک حمله می‌شد حتما پاسخ می‌داد، اما امروزه خون شهدای ما در جنوب لبنان به صهیونیست ها فهماند که اگر بخواهد با پشتیبانی آمریکا یک عملیات پیشدستانه انجام دهند با حتی به آن فکر کنند حتما یک حماقت بزرگ مرتکب خواهند شد.

‌می‌گفتند ناوها و جنگنده‌های آمریکایی برای هدف قرار دادن ما آمده است و این تهدیدهای آمریکایی هرگز ما را تحت تاثیر قرار نداد و ما عملیات خود را آغاز کردیم و همه چیز در جبهه لبنانی به دو مسئله مرتبط است اول آینده غزه است. جبهه ما حمایت از غزه است و تحولات ما به تحولات غزه بستگی دارد و مسئله دوم رفتار صهیونیست هاست که می‌خواهند چگونه اقدام کنند و باز هشدار می‌دهم که با هدف قرار دادن شهروندان ما، شهروند را مقابل شهروند قرار می‌دهد و می‌گویم همه گزینه‌ها در جبهه لبنان روی میز است و می‌توانیم در هر لحظه آن‌ها را اجرایی کنیم. خطاب به آمریکایی ها می گوییم تهدید و ترساندن ما و گروه های مقاومت در منطقه سودی ندارد. ناوگان شما ما را نمی ترساند و هیچ زمانی ما را نترسانده است و ما برای مقابله با ناوگان شما نیز ابزار مناسب را آماده کرده ایم.

همان‌طور که امام خامنه‌ای گفت «غزه پیروز خواهد شد»

از تجربه شخصی خود از امام خامنه‌ای (حفظه الله) می‌گویم که به ما می‌گفت غزه پیروز خواهد شد و فلسطین پیروز خواهد شد. ایشان پیشتر و چند روز پس از جنگ ۳۳ روزه لبنان که هیچ افق روشنی نبود به ما گفت پیروز خواهید شد و حتی شما به نیرویی بزرگ تبدیل خواهید شد. بله غزه پیروز خواهد شد و فلسطین پیروز خواهد بود و ما به‌زودی این را جشن خواهیم گرفت.

من به مردم غزه و کرانه باختری و جنبش‌های مقاومت و به همه مردمی که دلشان برای کودکان غزه می‌تپد می‌گویم که جانفشانی‌های ما در برابر دیدگان خداست و نتیجه آن پیروزی خواهد بود.

محکومیت کافی نیست، روابط را با اسرائیل قطع کنید

شما باید برای توقف تجاوزات به غزه تلاش کنید، محکومیت کافی نیست و روابط را قطع کنید و سفرای خود را فرا بخوانید. متاسفانه پیشتر می‌گفتیم که صادرات نفت به آمریکا را قطع کنید و امروز از شما می‌خواهیم صادرات به اسرائیل را متوقف کنید. کمی قدرت ندارید که گذرگاه رفح را باز کنید؟! باید برای توقف جنگ و پیروزی غزه تلاش کنیم و نتیجه مسئولیت پذیری، پایداری و صبر ما قطعا پیروزی خواهد بود.

فیلم کامل سخنرانی سید حسن نصرالله ؛ جمعه ۱۲ آبان 

فیلم سخنرانی سید حسن نصرالله _ ستیز با اشغالگران مقدس است

فیلم سخنرانی سید حسن نصرالله _ موضوعاتی که فشار آورد به فلسطینی ها

فیلم سخنرانی سید حسن نصرالله _ طوفان الاقصی کاملا فلسطینی بود

فیلم سخنرانی سید حسن نصرالله _ اسرائیل سست تر از لانه عنکبوت است

فیلم سخنرانی سید حسن نصرالله _ چاره ای جز عملیات طوفان الاقصی وجود نداشت

فیلم سخنرانی سید حسن نصرالله _ آمریکایی ها مسئول جنایات در غزه است

فیلم سخنرانی سید حسن نصرالله _ حمایت دبیر کل حزب الله لبنان از حمله به پایگاه های آمریکا در منطقه

فیلم سخنرانی سید حسن نصرالله - باید حماس پیروز این جنگ باشد

فیلم سخنرانی سید حسن نصرالله - همه باید تلاش کنند تجاوز اسرائیل متوقف شود

فیلم سخنرانی سید حسن نصرالله - ناو های آمریکا آمده اند برای جنگ با لبنان

۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۴
کد خبر: 48713
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • کرامت سلیمی IE ۰۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
      0 0
      متاسفانه هیچ شخص سیاستمدار یا سازمان سیاسی و حتی رسانه های طراز اول کشورمان به موضوع مطرح شده توسط بنده و راه جلوگیری از حمله نظامی به کشورمان اعتنایی نکرد و اهمیت نداد. گلوبالیستها تلاش دارند ایران را در یک جنگ ویرانگر درگیر کنند و حتی به دنبال بمباران پالایشگاه ها و کارخانه های ایران هستند. در ویدئو های منتشر شده از حملات حماس به اسراییل تمام تلاششان این است که احساسات و افکار ملتها را تحریک و انها را بر علیه ایران بشورانند. بنده معتقدم خیلی از صحنه های جنایتها در این حمله ساخته شده توسط اسراییل برای بهره برداری سیاسی از ان می باشد و جالب است که انتشار این ویدئو ها در شرایط عادی امکان پذیر نیست و یوتیوب انها را حذف می کند اما در شرایط فعلی به راحتی و بدون هیچ مشکلی در اینترنت منتشر می شوند. به زودی دنیارا درگیر جنگ می کنند