«مرگ بر حقوق بی‌بشر» در میدان ولی‌عصر(عج) تهران + تصاویر

طرح دیوارنگاره میدان ولی‌عصر(عج) پایتخت با توجه به بی تفاوتی حقوق بشر علیه جنایات صهیونیست‌ها با شعار «مرگ بر حقوق بی‌بشر» رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، طرح دیوارنگاره میدان ولی‌عصر(عج) شهر تهران امروز- پنجشنبه-۲۷ مهرماه- با توجه به بی‌تفاوتی حقوق بشر علیه جنایات صهیونیست‌ها با شعار «مرگ بر حقوق بی‌بشر» رونمایی شد.

در توضیج این دیوارنگاره آمده است: «بهر صهیونی غاصب سِپَر است آمریکا / ظاهرا مهد حقوق بشر است آمریکا»

دیوارنگاره «مرگ بر حقوق بی‌بشر» اثری از خانه طراحان انقلاب اسلامی است که به همت سازمان هنری رسانه‌ای اوج رونمایی و نصب شده است.

«مرگ بر حقوق بی‌بشر» در میدان ولی‌عصر(عج) تهران

همچنین ۲۴ مهرماه طرح دیوارنگاره میدان ولی‌عصر(عج) شهر تهران با عنوان «شمر زمانه» و با شعار «دوباره شمر زمانه/دوباره قحطی آب» با توجه به ظلم بی‌امان رژیم صهیونیستی و قطع آب به روی کودکان مظلوم فلسطین، ۲۱ مهرماه با عنوان «درد فلسطین» و با شعار «شرف همپاست با دردِ فلسطین» و ۱۶مهرماه با توجه به انجام عملیات مردم فلسطین علیه رژیم صهیونیستی با عنوان «طوفان الاقصی» رونمایی شد.

جمعی از هنرمندان گرافیست، تصویرساز و نقاش پس از آغاز عملیات «طوفان الاقصی»، با خلق آثارشان نسبت به این عملیات واکنش نشان دادند و آثاری را در فضای مجازی منتشر کردند.

پوسترها، بیلبوردها و دیوارنگاره‌های شهری نیز پس از این عملیات و جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطین برای اعلام انزجاز و همدردی با مردم فلسطین آثاری را به نمایش گذاشتند. پویش «حریفت منم» نیز در این راستا توسط طراحان انقلاب اسلامی اجرایی شده است.

«فرشتگان غزه»

پوستر «فرشتگان غزه» با تصویرسازی لیلا تیموری‌نژاد و نویسندگی متن زهرا ملک‌ثابت در قالب پویش «حریفت منم» توسط خانه طراحان انقلاب اسلامی تولید و در فضای مجازی منتشر شده است.

در توضیح این پوستر آمده است: «قهرمان، شنلی دوخته از تکه پاره‌های لباس مادر، پدر، خواهر، برادر، معلم و همکلاسی‌هایش. او باید برای کسانی که هنوز زنده‌اند آب پیدا کند. قهرمان می‌خواهد روی آسمان غزه پرواز کند تا ابرها را یکی یکی تبدیل به باران کند. قهرمان، خیلی تشنه است.»

«مرگ بر حقوق بی‌بشر» در میدان ولی‌عصر(عج) تهران

«تشنگی»

همچنین پوستر «تشنگی» با طراحی گرافیک کمیل پوراکبر در قالب پویش «حریفت منم» توسط خانه طراحان انقلاب اسلامی تولید و در فضای مجازی منتشر شده است.

در توضیح این پوستر آمده است: «به عمرِ کمِ لاله‌هایِ غریب/ به اجسادِ آغشته در خون قسم/ که نابود می‌گردد این صهیونیست/ به طور و به‌ تین و به زیتون قسم»

«مرگ بر حقوق بی‌بشر» در میدان ولی‌عصر(عج) تهران

نیروهای مقاومت فلسطین از ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی‌نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین غافلگیر شده و شکست مفتضحانه‌ای را طی چند روز گذشته متحمل شده با اقدامی غیرانسانی تمام گذرگاه‌های غزه را بسته تا مقاومت فلسطین را ناگزیر به توقف عملیات دلاورانه «طوفان الاقصی» کند.

اشغالگران صهیونیست شامگاه ۲۵ مهرماه بیمارستان المعمدانی در غزه را بمباران کردند و در نتیجه این اقدام جنایتکارانه و براساس اعلام منابع خبری بیش از یکهزار فلسطینی در این بیمارستان به شهادت رسیدند که اکثر آنان زنان و کودکان بودند.

براساس اعلام وزرات بهداشت فلسطین، از ابتدای تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه که ۱۳ روز از آن گذشته است، ۳هزار و ۷۸۵ فلسطینی شهید و بیش از ۱۳ هزار نفر مجروح شدند.

دولت‌های غربی از آغاز عملیات طوفان الاقصی، ضمن محکوم کردن نیروهای مقاومت، با رژیم صهیونیستی اعلام همبستگی کرده‌ و چشمان خود را به روی هزاران کشته و زخمی در نوار غزه بسته‌اند.

اغلب جنگ‌هایی که همراه با پاکسازی قومی، نسل کشی و جنایت جنگی همراه بوده‌اند، در نهایت با محاکمه جنایتکاران جنگی تمام شدند. افکار عمومی جهانی در انتظار برگزاری دادگاه سران رژیم صهیونیستی توسط دادگاه بین‌المللی کیفری لاهه است تا جلوی تکرار جنایات مشابه در آینده تاریخ گرفته شود.

دومین نشست علنی شورای امنیت سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی همزمان با دوازدهمین روز درگیری‌ها میان نیروهای مقاومت فلسطین و رژیم اسرائیل آغاز شد تا اعضای این شورا به ریاست برزیل اوضاع خاورمیانه و سرزمین‌های اشغالی فلسطین را بررسی کنند که قطعنامه پیشنهادی برزیل نیز به تصویب نرسید و آمریکا آن را وتو کرد.

۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷
کد خبر: 48202
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha