فوری: قاتل مهرجویی دستگیر شد / باجناق‌های مهرجویی در قتل کارگردان معروف دست داشتند؟

سخنگوی فراجا با بیان اینکه قاتل داریوش مهرجویی و همسرش در دستگیری‌های قبلی پلیس بود لب به اعتراف گشود، گفت: اکنون می‌توان با قاطعیت گفت که قاتل این هنرمند و همسرش دستگیر شده است.رئیس کل دادگستری استان البرز در این باره گفت: اخبار منتشرشده در فضای‌مجازی درباره طراحی قتل از سوی باجناق‌های مرحوم داریوش مهرجویی و اجیر کردن متهمان جهت قتل صحیح نبوده و تکذیب می‌شود و با توجه به کذب و جرم بودن موضوع دستور تشکیل پرونده قضایی و تعقیب کیفری برای منتشر کننده این خبر کذب صادرشده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد سخنگوی فراجا با بیان اینکه قاتل داریوش مهرجویی و همسرش در دستگیری‌های قبلی پلیس بود لب به اعتراف گشود، گفت: اکنون می‌توان با قاطعیت گفت که قاتل این هنرمند و همسرش دستگیر شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی فراجا اظهار کرد: عامل اصلی قتل مرحوم مهرجویی و همسرش دقایقی پیش اعتراف کرد.

منتظرالمهدی افزود: دقایقی پیش قاتل اصلی که جزو دستگیرشدگان قبلی پلیس بود پس از انجام اقدامات فنی و تقاطع گیری شناسایی و لب به اعتراف گشود.

به گزارش همشهری آنلاین باغبان سابق ویلای مهرجویی از مدت ها قبل بر سر مسایلی با قربانیان اختلاف داشت و از اولین کسانی بود که به عنوان مظنون توسط پلیس دستگیر شد. او همچنین کسی بود که سال گذشته اقدام به سرقت از خانه مقتولان کرده بود و از آنجا که قربانیان متوجه ماجرا شده بودند، با آنها اختلاف داشت. این اختلافات تا جایی ادامه داشت که مرد جنایتکار حتی یک بار همسر داریوش مهرجویی را با چاقو تهدید کرده بود. در حالی که شواهد محکمی علیه این مرد به دست آمده بود، وی اعتراف نمی کرد تا اینکه حوالی ساعت ۳بامداد امروز لب به اعتراف گشود و اسرار قتل داریوش مهرجویی و همسرش را فاش کرد. او اعتراف کرد که پس از قتل قربانیان مقداری اموال از خانه آنها به سرقت برده‌ که بخشی از این اموال توسط پلیس کشف شده است.

فیلم | چهره قاتل داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر در هنگام خروج از بازسازی صحنه قتل را ببینید

بازداشت باجناق های داریوش مهرجویی از روز اول جنایت

ساعت۱۱ و ۳۵ دقیه شب سه شنبه بود که رکنا خبر بازداشت قاتل داریوش مهرجویی که یک نفر بود را انتشار داد و این درحالی بود که در همان دقایق نخست مشخص بود این بازداشتی قاتل اصلی است و با اعترافات مظنوان قبلی بازداشت شده است.

از روز نخست قتل داریوش مهرجویی و همسرش برخلاف خیلی از گمانه زنی ها پلیس به سرنخ هایی رسید که در آن قتل از میان آشنایان داریوش مهرجویی و همسرش بوده است و در همان ابتدا ۳ مرد از بستگان وحیده محمدی فر - ۲ باجناق و یکی از بستگان دورشان - بازداشت شدند و تیم تحقیق ساعت ها از این ۳ مظنون که دارای اختلافات مالی با داریوش مهرجویی بودند بازجویی کردند و در حالی که جزو مظنونان اصلی به حساب می آمدند کارآگاهان فقط در این شاخه متمرکز نشدند و با فرضیه ها و یافته های جدید به مظنون گیری ۷ نفر دیگر پرداختند .

بعد از اینکه دست داشتن مظنونان اولیه در قتل داریوش مهرجویی و همسرش پررنگ تر شد همزمان با داده های مظنونان دیگر پرونده پلیس به سرنخ هایی قوی دست یافت و با بازداشت ۲ مظنون دیگر تعداد مظنونان به ۹ نفر رسید.

در این مرحله بود که کارآگاهان توانستند به قاتل اصلی برسند و با اعترافات مظنونان اصلی که همان باجناق ها بودند مشخص شد ۳ اجیر شده از اتباع بیگانه در این قتل دست داشته اند که تنها یکی از آنها قاتل اصلی بوده است و همین کافی بود تا عصر سه شنبه قاتل اصلی بازداشت شود و با اطمینان از اینکه آخرین مظنون قاتل اصلی است به تحقیق از او پرداختند و همان شب آشکار شد که او قاتل است .

حالا بعد از گذشت ۲ روز دفتر سخنگوی ناجا با تایید خبر بازداشت قاتل اصلی داریوش مهرجویی و همسرش صراحتا اعلام کرده است که قاتل دو روز پیش یعنی همان روز انتشار خبرش بازداشت شده است.

تسنیم: دخالت داشتن باجناق‌های مهرجویی در پرونده قتل تکذیب شد

خبرگزاری تسنیم نوشت:

یک منبع آگاه در پلیس اعلام کرد که دخالت داشتن باجناق‌های مرحوم مهرجویی در پرونده قتل اساسا کذب است.
این منبع آگاه گفت: «مظنون اصلی از باجناق‌های داریوش مهرجویی نیست و اصحاب رسانه از گمانه زنی پرهیز کنند تا کارآگاهان پلیس به زودی اخبار تکمیلی را اعلام کنند.»

اختلافات شخصی مابین متهمان و مقتولان بوده است.

رئیس کل دادگستری استان البرز هم در این مورد گفت: در کمتر از ۵ روز از وقوع قتل و کمتر از سه روز از صدور دستور ویژه رئیس قوه قضاییه جهت شناسایی و دستگیری سریع قاتل یا قاتلان مرحوم داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی فر، متهمان شناسایی شدند.

فاضلی هریکندی گفت: با توجه به تعدد متهمان، تحقیقات تکمیلی جهت بررسی دقیق نحوه، چگونگی و جزئیات قتل، تعداد دقیق متهمان، میزان و نوع دخالت هریک از متهمان در قتل از قبیل مشارکت یا معاونت و بررسی دقیق سایر ابعاد پرونده در حال انجام است که در این خصوص پس از تکمیل تحقیقات نتیجه قطعی اعلام خواهد شد.

وی تصریح کرد: بعد از انجام تحقیقات اولیه از متهمان بازسازی صحنه جرم با تشخیص بازپرس ویژه پرونده صورت خواهد گرفت.

رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: اخبار منتشرشده در فضای‌مجازی درباره طراحی قتل از سوی باجناق‌های مرحوم داریوش مهرجویی و اجیر کردن متهمان جهت قتل صحیح نبوده و تکذیب می‌شود و با توجه به کذب و جرم بودن موضوع دستور تشکیل پرونده قضایی و تعقیب کیفری برای منتشر کننده این خبر کذب صادرشده است.

فاضلی هریکندی تاکید کرد: از رسانه‌ها تقاضا می‌شود از انتشار اخبار غیرواقع در خصوص این موضوع خودداری کنند.

موضع گیری وزیر کشور:

احمد وحیدی در حاشیه جلسه روز چهارشنبه هیات دولت در پاسخ به این‌که آیا شباهتی بین قتل داریوش مهرجویی و همسرش با قتل‌های زنجیره‌ای وجود دارد؟ اظهار کرد: واقعه قتل آقای مهرجویی تلخ بود و افکار عمومی را جریحه‌دار کرد؛ این جنایتی است که رخ داده و فراجا با جدیت مسأله را دنبال می‌کند و سرنخ‌هایی هم به‌دست آمده و امیدواریم قاتل و یا قاتلین نهایی شناسایی شوند.

وی افزود: این‌که این قتل با قتل‌های زنجیره‌ای نسبت داده شود، اظهارات ناصحیحی است و جای سوال است که چرا این مسائل مطرح می‌شود. مردم بدانند که برخی همواره به دنبال ناامن‌سازی روانی جامعه هستند و می‌کوشند یک مسأله را در سایر موضوعات تفسیر کنند. این حرف از اساس غلط است.

وزیر فرهنگ: به طور مرتب پیگیر شناسایی عاملان قتل مهرجویی هستیم

محمد مهدی اسماعیلی روز چهارشنبه در حاشیه حیاط دولت گفت: به طور مرتب با بخش‌های انتظامی و قضایی در ارتباطم تا هر چه سریع تر عاملان قتل داریوش مهرجویی و همسرش شناسایی و به سزای عمل خود برسند.

۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱
کد خبر: 48185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
      0 0
      حالا چون گفته قاتل میان ماست بیاید باجناقهای بدبختشو طعمه کنید والا بعد از قاتل میان ماست گفتند زنده باد ازادی که معلومه قاتل کیه
    • مهرداد IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
      0 0
      میگن از اتباع افغانستان بوده. خدایا خودت از شر اتباع افغانی به ما زن و بچمون رحم کنه کسی چرا جلوی افغانیها رو نمیگیره اخه