اهم رویدادهای روز دوازدهم طوفان الاقصی ؛ نشست اضطراری شورای امنیت درباره غزه

برگزاری قریب الوقوع نشست اضطراری شورای امنیت درباره غزه و تداوم اعتراضات ضد صهیونیستی در جهان اسلام از جدیدترین تحولات فلسطین به شمار می روند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، درحالی که جهانیان همچنان در شوک بمباران یک بیمارستان مملو از فلسطینی‌های زخمی توسط جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به سر می‌برند حملات هوایی و توپخانه ای این رژیم علیه سراسر نوار غزه طی ساعات گذشته همچنان ادامه داشته است.

دمشق: صهیونیست‌ها خونبارترین جنایت را در عصر حاضر مرتکب شدند

ریاست جمهوری سوریه امروز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: جنایت جانیان صهیونیست در هدف قرار دادن بیمارستان المعمدانی در نوار غزه یکی از وحشیانه ترین جنایات ضدبشری در عصر حاضر و خونبارترین آنها به شمار می‌رود.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: سوریه این جنایت علیه صدها بی گناه در غزه را یک اقدام وحشیانه محسوب می‌کند که بیانگر میزان حقد و کینه رژیم صهیونیستی است؛ رژیمی که جنایاتش از بالاترین درجات کشتار و تجاوز فراتر رفته است.

در این بیانیه آمده است: این جنایت وحشیانه یادآور جنایات رژیم صهیونیستی در زمان تأسیس آن و انعکاس دهنده تصویر آشکاری از تداوم مسیر گروه‌هایی است که این رژیم جنایتکار را تأسیس کرده اند.

در بیانیه ریاست جمهوری سوریه تصریح شده است: دمشق، کشورهای غربی و در رأس آنها آمریکا را مسئول این جنایت و دیگر جنایات رژیم صهیونیستی می‌داند چرا که آنها حامی تل آویو در تمام عملیات کشتار سازماندهی شده علیه ملت فلسطین هستند.

مقامات سوریه به دنبال هدف قرار گرفتن بیمارستان المعمدانی و کشتار وحشیانه صدها فلسطینی مستقر در این بیمارستان، سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

مردم ترکیه پرچم رژیم صهیونیستی را آتش زدند

در پی جنایت تازه رژیم صهیونیستی در نوار غزه و شهادت بیش از ۸۰۰ نفر در انفجار بیمارستان «معمدانی»، هزاران نفر از مردم خشمگین ترکیه مقابل پایگاه «راداری کورجیک» آمریکا تجمع کردند و علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی شعار دادند.

به نوشته وب‌سایت شبکه تلویزیونی «تله ۱» ترکیه، در ادامه محکومیت‌های جنایت تازه رژیم صهیونیستی در غزه، نزدیک به ۲ هزار نفر از مردم ترکیه در استان مالاتیا خودجوش به خیابان‌ها آمدند و پس از آن در مقابل پایگاه نظامی آمریکا تجمع کردند و پرچم رژیم صهیونیستی را نیز به آتش می‌کشند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین ادعاهای فریبکارانه صهیونیست‌ها را رد کرد

جنبش جهاد اسلامی فلسطین ضمن رد ادعاهای دشمن صهیونیستی در خصوص هدف قرار دادن بیمارستان معمدانی در غزه، اعلام کرد که این رژیم با این ادعاها قصد دارد از پذیرش مسئولیت این جنایت هولناک شانه خالی کند.

این جنبش تاکید کرد که بیمارستان معمدانی و دیگر بیمارستان‌های غزه به طور علنی و در مقابل دیدگان جهانیان توسط رژیم صهیونیستی تهدید به تخلیه و بمباران شدند.

جهاد اسلامی عنوان کرد که روایت‌های متناقض دشمن از این جنایت و دروغ‌پردازی‌های رسانه‌های صهیونیستی کذب بودن ادعاهای آنان را ثابت می‌کند.

جهاد اسلامی تاکید کرد که تلاش‌های دشمن صهیونیستی برای شانه خالی کردن از مسئولیت این جنایت همانند ادعاهای آن در رابطه با قتل شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی ـ آمریکایی است.

قیس سعید: الان وقت محکوم کردن جنایات اسراییل نیست؛ باید به پا خیزیم

الان وقت محکوم کردن جنایات اسراییل نیست؛ باید به پا خیزیم

«قیس سعید» رییس جمهور تونس در جریان نشست فوق العاده شورای امنیت ملی این کشور در خصوص فلسطین که بامداد امروز چهارشنبه برگزار شد در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی تاکید کرد: جامعه بین الملل باید به وظایف خود عمل کرده و قوانین بشردوستانه را در قبال ملت فلسطین اجرا کند. چه بهانه‌ای ممکن است از سوی کشورهای جهان در خصوص هدف قرار گرفتن کودکان در منازلشان و یا در بیمارستان‌ها مطرح شود؟

وی افزود: ما شاهد پراکنده شدن پیکرهای فلسطینی‌های بی گناه در هر مکانی هستیم. ملت تونس مانند هر ملتی آزاده ای در جهان حق دارد حمایت ثابت خود را از حقوق ملت فلسطین اعلام کند.

قیس سعید تصریح کرد: این نشست بعد از جنایات وحشیانه ای برگزار می‌شود که هر روز علیه ملت فلسطین و در سایه سکوت کشورهای جهان انجام می‌شود. ما شاهد جنایات اسراییل در نسل کشی فلسطینی‌ها و بیرون کردن آنها از منازلشان هستیم. ماشین جنگی صهیونیست‌ها با حمایت‌های رسانه‌ای و با تبانی بسیار از جریان‌ها طوری جلوه می‌دهد که گویی صهیونیست‌ها قربانی شده‌اند.

وی تاکید کرد: ما نمی‌خواهیم بگوییم که علیه یهودیان هستیم؛ نبوده‌ایم و نخواهیم بود اما این مساله یک نبرد علیه صهیونیسم جهانی بوده و از مواضع خود در این خصوص عقب نشینی نخواهیم کرد. تلاش‌ها با تمام برادران ما در سراسر جهان که حامی ملت فلسطین هستند برای بازگرداندن سرزمین فلسطین به صاحبان اصلی آنها باید ادامه پیدا کند. کشور مستقل فلسطین به مرکزیت قدس شریف باید تشکیل شود.

رییس جمهور تونس از تمام ملت‌های جهان و انسان‌های آزاده خواست برای توقف این جنایات وارد عمل شوند. وی گفت: اکنون زمان محکوم کردن نیست بلکه همگان باید از ملت فلسطین حمایت کنند. ما طی دهه‌های گذشته شاهد ارتکاب جنایات و کشتارهای زیادی بوده‌ایم که بعد از آن تنها نشست‌های بی فایده‌ای برگزار شد. هر انسان آزاده ای باید در کنار ملت فلسطین بایستد و به آنها کمک کند.

وی تصریح کرد: تونس بر سر عهد و پیمان خود برای آزادسازی کامل سرزمین اشغال شده در کنار دیگر ملت‌های مسلح و بسیج شده عربی و با یک جنگ انقلابی طولانی مدت باقی خواهد ماند.

نشست اضطراری شورای امنیت درباره غزه/ بررسی پیشنهاد آتش‌بس انسانی

نشست اضطراری شورای امنیت درباره غزه/ بررسی پیشنهاد آتش‌بس انسانی

شورای امنیت امروز چهارشنبه نشستی اضطراری را پیرامون کشتار غیرنظامیان فلسطینی در غزه و بمباران بیمارستان معمدانی توسط ارتش رژیم صهیونیستی برگزار خواهد کرد.

سازمان ملل اعلام کرد که قرار است قطعنامه پیشنهادی برزیل برای آتش‌بس بشردوستانه در غزه در نشست امروز شورای امنیت طرح شود.

نشست امروز شورای امنیت به درخواست روسیه و امارات پس از بمباران بیمارستان معمدانی در غزه برگزار می‌شود.

تمام قربانیان حمله صهیونیست‌ها به بیمارستان غزه «غیرنظامی» بودند

تمام قربانیان حمله صهیونیست‌ها به بیمارستان غزه «غیرنظامی» بودند

براساس تأیید وزارت بهداشت فلسطین، تمام قربانیان حمله وحشیانه صهیونیست‌ها به بیمارستان «المعمدانی» در نوار غزه، «غیرنظامی» بودند.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در گفت‌وگو با الجزیره گفت: همه کسانی که در حمله به بیمارستان غزه شهید شدند، غیرنظامی بودند. همچنین تمام زخمی‌ها نیز غیرنظامی هستند.

وی تاکید کرد: در هیچکدام از جنگ‌های قبلی بین فلسطینیان و اسرائیلی‌ها، هرگز این بیمارستان هدف حمله قرار نگرفت. اما حالا نگران سایر بیمارستان‌ها در غزه هستیم.

افزایش نگرانی صهیونیست‌ها نسبت به تبعات حمله زمینی علیه نوار غزه

افزایش نگرانی صهیونیست‌ها نسبت به تبعات حمله زمینی علیه نوار غزه

«عاموس هارییل» تحلیلگر نظامی روزنامه صهیونیستی هاآرتص در مقاله‌ای نوشت: با وجود آنکه ارتش اسرائیل از لزوم از بین رفتن جنبش حماس سخن می‌گوید اما فرماندهان ارتش مشخصاً نمی‌دانند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل چه می‌خواهد.

وی افزود: ارتش اسرائیل در درگیری‌های گذشته با حماس از ورود به نبردهای زمینی در عمق نوار غزه خودداری کرده و اگر هم عملیات زمینی صورت گرفته بسیار محدود و در مسافت کمی بوده است.

هارییل اضافه کرد: شرایط در حال حاضر به دلیل نتایج عملیات طوفان الاقصی تغییر کرده به طوری که نگرانی‌ها نسبت به دست زدن به یک عملیات زمینی محدود در نوار غزه و تلفات بالای این عملیات افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: شکست دادن یک تفکر و عقیده که از حمایت مردمی گسترده‌ای برخوردار است یک چالش بسیار بزرگ به شمار می‌رود. پیش بینی می‌شود که اکثر فلسطینی‌ها منازل خود را در شهر غزه و شمال آن ترک نکنند. اگر این اتفاق می‌افتاد توانایی ارتش اسرائیل برای حرکت در منطقه بیشتر می‌شد.

این تحلیلگر صهیونیست ادامه داد: چالش بعدی ما وجود تعداد زیادی از اسرای نظامی اسرائیلی نزد حماس است.

روسیه: کشتار مردم در بیمارستان غزه، جنایت و اقدامی غیرانسانی است

روسیه: کشتار مردم در بیمارستان غزه، جنایت و اقدامی غیرانسانی است

وزارت خارجه روسیه جدیدترین جنایت رژیم صهیونیستی در بیمارستان «معمدانی» در غزه را محکوم و اعلام کرد که این جنایت و اقدامی غیرانسانی است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در گفت‌وگو با «رادیو اسپوتنیک» افزود که «قطعا ما چنین اقدام مجرمانه‌ای را جنایت و اقدام غیرانسانی می‌دانیم.»

وی دراین‌باره افزود که «تحولات در منطقه آسیا بسیار چشمگیر است و به فراتر از منطقه گسترش یافته است. این تحولات به‌خودی‌خود رخ نمی‌دهد… همه این تحولات از طرف واشنگتن و لندن هدایت می‌شوند.»

حملات ارتش اشغالگر علیه شمال، جنوب و مرکز غزه

صهیونیست‌ها از زمین و هوا غزه را می‌کوبند

خبرنگار شبکه الجزیره گزارش داد که حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نوار غزه همچنان ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های ارتش رژیم اشغالگر منازل مسکونی را در یرموک واقع مرکز غزه هدف قرار دادند.

همچنین در جریان بمباران مناطق القصاصیب و حلیمه السعدیه واقع در جبالیا در شمال نوار غزه ۳۷ فلسطینی به شهادت رسیدند.

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی منازل مسکونی در شهر حمد واقع در خان یونس در جنوب نوار غزه را نیز هدف قرار دادند.

فلسطین الیوم نیز گزارش داد که همزمان با حملات جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی، حملات توپخانه ای اشغالگران صهیونیست علیه نوار غزه نیز ادامه دارد.

فلسطینی‌ها خانه‌های خود را ترک نمی‌کنند

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که با وجود کشتارها و جنایات رژیم صهیونیستی هنوز هزاران نفر از مردم فلسطین در منازل خود در نزدیکی مناطق تحت بمباران ساکن بوده و خانه‌های خود را ترک نمی‌کنند.

بر اساس این گزارش، تعداد زیادی از شهروندان فلسطینی با ترک اردوگاه جبالیا و تکرار قصه غمبار مهاجرت سال ۴۸ مخالف هستند.

افزایش آمار شهدا و زخمی‌های فلسطین

صهیونیست‌ها از زمین و هوا غزه را می‌کوبند

وزارت بهداشت غزه از افزایش آمار شهدای فلسطینی در جریان حملات جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نوار غزه خبر داد.

بر اساس بیانیه این وزارتخانه تعداد شهدای فلسطینی به ۳ هزار و ۲۰۰ تن رسیده است. همچنین حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون بیش از ۱۱ هزار زخمی برجای گذاشته که اکثر این شهدا و زخمی‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

الازهر: امت اسلامی تمام امکانات خود را برای حمایت از فلسطین به کار بگیرد

صهیونیست‌ها از زمین و هوا غزه را می‌کوبند

الازهر مصر در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین اعلام کرد: از امت عربی و اسلامی می‌خواهیم به صورت ریشه‌ای در مساله وابستگی به کشورهای قلدر اروپایی و آمریکایی بازنگری کنند.

این نهاد دینی خطاب به فلسطینی‌ها تاکید کرد: مطمئن باشید غرب با وجود برخورداری از امکانات نظامی و تجهیزات ویرانگر، زمانی که با شما برخورد می‌کند یا شما با آن برخورد می‌کنید ضعیف و ترسو است.

الازهر تصریح کرد: غرب در زمینی می‌جنگد که سرزمینش نیست و از عقاید و تفکرات پوسیده‌ای حمایت می‌کند که دوره‌اش گذشته و تبدیل به جوک های گریه آور شده است.

این نهاد دینی عربی از امت اسلامی خواست تمام قدرت، پول و تجهیزات خود را برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین به کار گیرد.

حمله موشکی مقاومت لبنان به مواضع نظامیان صهیونیست / انهدام تانک «مرکاوا»

صهیونیست‌ها از زمین و هوا غزه را می‌کوبند

المیادین به نقل از حزب الله لبنان گزارش داد: نیروهای مقاومت اسلامی لبنان یک تانک مرکاوا متعلق به ارتش رژیم صهیونیستی را در پایگاه مرزی الراهب مقابل منطقه عیتا الشعب هدف قرار دادند.

در جریان این حمله صهیونیست‌های مستقر در تانک اسرائیلی به هلاکت رسیده و برخی از آنها زخمی شدند.

مقاومت در جنوب لبنان بیش از ۷ موضع متعلق به ارتش رژیم صهیونیستی را طی ساعات گذشته هدف قرار داده و اکثر دوربین‌های کارگذاشته شده توسط این رژیم در این منطقه از کار افتاده است.

این عملیات توسط گروه‌های شهید حسین الطویل و شهید مهدی عطوی با شلیک سه موشک هدایت شونده صورت گرفت. ارتش رژیم صهیونیستی نیز اذعان کرد که در جریان این حمله موشکی چهار تن از نظامیان اشغالگر زخمی شده‌اند.

افزایش آمار نظامیان صهیونیست به هلاکت رسیده

ارتش رژیم صهیونیستی اسامی جدید نظامیان صهیونیست به هلاکت رسیده در جریان عملیات طوفان الاقصی را اعلام کرد.

با اعلام این اسامی جدید، تعداد نظامیان صهیونیست به هلاکت رسیده در عملیات نیروهای مقاومت فلسطین به ۳۰۴ نفر افزایش یافت.

۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱
کد خبر: 48166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha