صعود ایران به جام ملت‌های فوتسال آسیا با چاشنی ۶تایی کردن لبنان + فیلم خلاصه بازی

تیم ملی فوتسال ایران با برتری در سومین بازی خود در مقدماتی جام ملت‌های آسیا برابر لبنان، به راحتی به جام ملت‌های آسیا صعود کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد،تیم ملی فوتسال ایران در سومین دیدار خود در مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ تیم ملی فوتسال ایران در ورزشگاه سالن بیشکک آره‌نا قرقیزستان به مصاف لبنان رفت و توانست با نتیجه ۶ بر صفر این تیم را شکست دهد و به سومین پیروزی خود برسد و به سادگی راهی جام ملت‌های آسیا شود.

فیلم خلاصه بازی فوتسال ایران ۶ - لبنان ۰

ایران ۶ - لبنان صفر

گل‌ها: بهروز عظیمی (۲ گل)، مجتبی پارساپور، حسین طیبی، سعید احمدعباسی، مسلم اولادقباد

ترکیب اولیه ایران: باقر محمدی، محمدحسین درخشانی، مهدی کریمی، حسین طیبی و امیرحسین داودی

نیمه نخست

تیم ملی ایران بازی را هجومی آغاز کرد و رد همان ثانیه‌های ابتدایی تیر دروازه لبنان توسط باقر محمدی به لرزه در آمد. در لحظاتی از بازی لبنانی‌ها بازی را در دست گرفتند و چندین بار دروازه ایران را تهدید کردند. بازی در ۱۰ دقیقه ابتدایی گلی نداشت و با تساوی دنبال می‌شد. با به بازی آمدن مجتبی پارساپور، کفه ترازو به نفع ایران سنگینی کرد.

در دقیقه ۱۱ روی پاس زیبای مجتبی پارساپور، بهروز عظیمی گل اول بازی را به سود ایران به ثمر رساند. تنها یک دقیقه بعد پارساپور روی یک کار زیبا توانست گل دوم ایران وارد دروازه لبنان کند. یک و دو متوالی حسین طیبی با مسعود یوسف پایه‌گذار گل سوم تیم ملی فوتسال شد تا کاپیتان ایران سومین گل شاگردان شمسایی را با ضربه‌ای چیپ وادر دروازه لبنان کند. در دقیقه ۱۶ روی یک کار تمرین شده روی یک ضربه اوت، سعید احمدعباسی روی پاس سنگ سفیدی گل چهارم ایران را به ثمر رساند.

در دقیقه ۱۸ نیمه نخست، روی یک توپ‌گیری و یک و دو، مسلم اولادقباد توانست روی پاس بهروز عظیمی گل پنجم ایران را به ثمر برساند. در فاصله دو دقیقه مانده به پایان بازی، باقر محمدی با دو واکنش استثنایی مانع باز شدن دروازه ایران شد و البته چند واکنش تماشایی از دروازه‌بان حریف سبب شد تا دروازه لبنان بیش از این در نیمه اول باز نشود. در فاصله چند ثانیه تا پایان نیمه اول، علیرضا رفیعی‌پور با خطای بازیکن لبنان، با خطای شدیدی مواجه شد که همین سبب شد بازی برای دقایقی متوقف شود. در پایان نیمه تخست ایران توانست با ۵ گل رقیبش را شکست دهد.

نیمه دوم

مطابق انتظار این نیمه نیز با حملات شاگردان شمسایی همراه شد اما تا دقیقه ۷ این نیمه، ایران نتوانست موقعیت جدی روی دروازه حریف ایجاد کند. همچنین در این نیمه، مهدی رستمی‌ها به جای باقر محمدی در درون دروازه قرار گرفت. در دقیقه ۹ تیر دروازه لبنان را به لرزه در آورد و چند ثانیه بعد یک موقعیت خوب را به تور بیرون دروازه لبنان کوبید. بازی با وجود مالکیت ایران تا دقیقه ۱۲ این دیدار، گلی در این نیمه نداشت و دفاع سخت لبنانی‌ها سبب شده بود تا سخت‌تر به دروازه حریف برسند. واکنش‌های دروازه‌بان لبنان باعث شده بود تا توپ‌های مهاجمان ایران وارد دروازه نشود.

در دقیقه ۱۵ نیمه دوم، لبنان رو به بازی پاورپلی (بازی ۵ نفره) آورد. پرس سنگین ایران در دقیقه ۱۷ جواب داد و ایرانت توسط بهروز عظیمی به گل ششم خود رسید. محمدحسین درخشانی در دقایق پایانی دروازه لبنان را لرزاند و توپ او به تیر برخورد کرد. در دقایق پایانی گلی به ثمر نرسید تا شاگردان ایران با ۶ گل جدی‌ترین رقیب خود در این گروه را شکست دهند.

تیم ملی فوتسال ایران با پیروزی در سومین دیدار خود توانست مقتدرانه به جام ملت‌های آسیا صعود کند.

۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۶
کد خبر: 47918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha