فوتسال ایران، میزبان را هم دو رقمی کرد + فیلم خلاصه بازی

تیم ملی فوتسال ایران در دومین دیدارش در مقدماتی جام ملت‌های آسیا با نتیجه ۱۰ بر ۲ قرقیزستان میزبان را شکست داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد،تیم ملی فوتسال ایران در دومین دیدار خود در مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ تیم ملی فوتسال ایران در ورزشگاه سالن بیشکک آره‌نا قرقیزستان به مصاف قرقیزستان میزبان رفت و توانست با نتیجه ۱۰ بر ۲ این تیم را شکست دهد و به دومین پیروزی خود برسد.

ایران ۱۰ - قرقیزستان ۲

گل‌ها: حسین طیبی (۲ گل)، محمدحسین درخشانی (۲گل)، مهدی کریمی (۲ گل)، امیرحسینداوودی، بهروز عظیمی، مهدی رستمی‌ها(دروازه‌بان) و سعید احمدعباسی برای ایران، دانیال عبدالرحیم و آیدار بک برای قرقیزستان

ترکیب اولیه ایران: باقر محمدی، محمدرضا سنگ سفیدی، مسلم اولادقباد، حسین طیبی و سالار آقاپور

ویدیو/ گل‌های دیدار تیم ملی فوتسال ایران برابر قزاقستان

نیمه نخست

تیم ملی بازی را هجومی آغاز کرد و در همان دقیقه ۲ بازی روی ریباند ضربه اولادقباد توسط حسین طیبی به گل رسید. بعد از این بازی آرام‌تر دنبال شد و شاگردان شمسایی یکی دو حمله نصفه و نیمه را توسط طیبی و احمدعباسی روی دروازه قرقیزستان ایجاد کردند که با واکنش‌های دروازه‌بان حریف همراه بود. در دقیقه ۸، واکنش زیبای محمدی مانع باز شدن دروازه ایران شد. یک دقیقه بعد، قرقیزستان صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که ضربه محکم بازیکن حریف به صورت احمدعباسی برخورد کرد تا ضمن مصدومیت موقتی شماره ۹ تیم ملی، یک فرصت خوب از قرمزپوشان میزبان گرفته شود. در دقیقه ۱۰ اشتباه اولادقباد فرصت خوبی را برای قرقیزستان فراهم کرد اما ضربه مهاجم حریف با بی‌دقتی به بیرون رفت. در ادامه اولادقباد یک تک به تک را با دروازه‌بان حریف از دست داد.

در دقیقه ۱۲ میکه نخست، تیم ملی در فرصت ۳ به یک قرار داشت اما اولادقباد رد حرکتی جوانمردانه به خاطر مصدومیت بازیکن حریف، توپ را به بیرون زد و مورد استقبال جمعیت قرار گرفت. تیم ملی حملات خود را ادامه داد اما دفاع خوب تیم حریف مانع باز شدن دروازه قرقیزستان تا دقیقه ۱۶ شد. در این دقیقه روی یک ضدحمله محمدحسین درخشانی توانست روی پاس سعید احمدعباسی گل دوم ایران را به ثمر برساند. یک دقیقه بعد مهدی کریمی روی یک کار انفرادی زیبا گل سوم شاگردان شمسایی در این دیدار را به ثمر رساند. این پایان کار در نیمه نخست نبود و بهروز عظیمی روی پاس رفیعی توانست گل چهارم تیمش را به ثمر برساند. در فاصله ۵۷ ثانیه تا پایان نیمه، مدافع قرقیزستان روی طیبی خطا کرد و به دلیل ۵ خطا بودن تیم حریف، ایران صاحب ضربه پنالتی از نقطه دوم شد. طیبی پشت این توپ قرار گرفت و موفق شد گل دوم خود و گل پنجم ایران را به ثمر برساند تا این نیمه را با برتری ۵ بر صفر به اتمام برساند.

نیمه دوم

شمسایی در این نیمه بیش‌تر به نیمکت‌نشینان بازی داد و همین سبب شد تا قرقیزستان هجومی‌تر کار را آغاز کند. در دقیقه دوم این نیمه، قرقیزستان صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که مهدی کریمی به زیبایی توپ را برگشت داد. در ادامه ایران می‌توانست روی ضربه رفیعی‌پور به گل برسد که توپ در آستانه ورود به دروازه به سعید احمدعباسی برخورد کرد. در ادامه روی اشتباه دروازه‌بان قرقیزستان، مهدی رستمی‌ها، دروازه‌بان تیم ملی ایران توانست با ضربه‌ای زیبا از زمین خودی دروازه حریف را برای بار ششم باز کند. ثانیه‌هایی بعد قرقیزستان توانست روی اشتباه رستمی‌ها به گل نخست خود برسد. تنها چند ثانیه بعد سعید احمدعباسی بالاخره پایش به گلزنی باز شد و گل هفتم ایران را به ثمر رساند.

در دقیقه هفتم این نیمه قرقیزستان روی یک ضدحمله در موقعیت ۲ به تک قرار گرفت که واکنش زیبای رستمی‌ها مانع باز شدن دروازه ایران برای دومین بار شد. در ادامه حملات ایران مهدی کریمی در دقیقه ۱۰ نیمه دوم توانست گل دوم خود و گل هشتم ایران را به ثمر برساند. در ادامه و باز هم روی یک ضدحمله روی پاس بهروز عظیمی و ضربه درخشانی، شاگردان شمسایی به گل نهم خود رسیدند. در فاصله ۵ دقیقه تا پایان بازی میزبان رو به پاورپلی(بازی ۵ نفره) آورد که این باعث شد چند فرصت برای دو تیم پیش بیاید اما قدر این فرصت‌ها توسط هر دو تیم دانسته نشد. حتی در دقیقه ۱۸ قرقیزستان تیر دروازه ایران را هم به لرزه در آورد. در دقیقه ۱۹ ایران صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که پاس طیبی به کریمی سبب به ثمر رسیدن گل دهم ایران شد. در فاصله ۱۲ ثانیه به پایان این دیدار شوت نوک پا آیدار بک به مدافع ایران برخورد کرد و وارد دروازه شد تا گل دوم میزبان به ثمر برسد. این پایان کار شاگردان شمسایی در این بازی بود و ایران توانست با نتیجه ۱۰ بر ۲ پیروز شود.

با این پیروزی، شاگردان شمسایی با ۶ امتیاز صدرنشین جدول شدند و در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی، روز چهارشنبه به مصاف لبنان خواهند رفت.

۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۹
کد خبر: 47843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha